Hey, ville bare lige dele en god erfaring jeg har haft med komplett :) Modtog i mandags en strømforsyning jeg havde købt igennem komplett (Corsair TX850 V2), det viste sig så at dens interne fan controller var defekt hvilket betød at den spinnede konstant ved 100% hvilket gav en irriterende larm i idle og endda overdøvede mit crossfire setup i visse spil.
Anyway ringede så til kompletts kundeservice og indmeldte det her, han ville først have den igennem teknikkeren, men forklarede så at jeg helst ikke ville sidde uden strømforsyning. Spurgte så om det ikke var muligt at lave en ombytning hos deres pickup point, trods det ikke er noget de normalt gør sagde han at han ville arrangere det, for han kunne godt forstå problemet. Så nu kan jeg få en ny ligeså snart jeg aflevere den gamle, det synes jeg er super! :)
Hele min computer (bortset fra CPU køler) er købt hos komplett, og der fejlet servicen intet. Da jeg skulle ind og hente det første gang, opdaget jeg at mit bundkort havde en knækket pin (opdaget det inde i butikken) og jeg skulle så have et nyt. Men fordi at det var i stykker og jeg skulle vente, så tilbød de mig at samle computeren for mig! Gratis, den skulle bare hentes når den var færdig samlet.
Synes heller ikke man høre meget skidt om Komplett, men selvfølgelig kan man være uheldig 🙂
#3 hvad har du da oplevet, har næsten ikke hørt andet end godt om komplett. Alle jeg kender har fået løst deres problemer med et hurtigt telefonopkald.
Nu har jeg handlet der i nogle år snart, og jeg har også kun gode oplevelser 🙂 Altså, over gennemsnittet gode oplevelser. Hver gang jeg har haft noget der var defekt eller lignende, har de altid været super flinke til at ordne det så hurtigt som muligt, og de har tit gjort ting som egentlig ligger udenfor deres normale procedure, bare for at sørge for man er tilfreds. Så jeg er fuldt ud tilfreds med deres service 🙂
Jeg har heller aldrig haft dårlige oplevelser med Komplett. Selvom de ikke altid er billigst, køber jeg alle mine ting derfra, alene pga deres service.
Jeg snakkede med en i deres support da jeg skulle købe ny laptop for et års tid siden, g han tilbød at jeg kunne bestille den jeg havde kigget på, prøve den i en uge, og hvis jeg ikke kunne lide den, kunne jeg bare sende den retur, og få alle pengene tilbage.
Min H50 begyndte her den anden dag at summe, så jeg skrev i går til komplett.dk (hvor den er købt).
Uden egentlig at spørge efter et ordrenummer eller noget, fremsendte ham gutten jeg snakkede med en pakkelap, så den kan kommme til RMA - fedt!
Jeg sidder jo så nu uden en ordentlig køler til min CPU, hvilket er ret nedern, men super kundeservice udover det. Nu er jeg så bare spændt på at se hvad der sker med den, da de ikke længere sælger H50 på deres hjemmeside. :)
#5 2 gange har jeg modtaget tydeligt slidte vare, selvom de var bestilt som nye. Deruover vare det begge gange Lagervare, som det alligevel tog dem 7 dage at levere. Når man så ringede til dem holdt de fast i af det ihverfald var nye vare jeg havde modtaget. Lige indtil jeg sendte billeder af slidtagen der var på dem. Derudover så er deres fragtpriser helt hen i vejret hvis man bestiller de forkerte vare sammen. Hvis man bestiller en computer, så koster det 149 men hvis man lige vil have et enkelt ekstra sata kabel med så bliver fragten 200kr. Til sidst mener jeg at deres leveringstider er misvisende, når de skriver 1-2 dage for de kan kun levere på 1 dag hvis det er til et pick-up point.
Hvordan kan det være misvisende at skrive 1-2 dage, når de kan levere til pickup-point på 1 dag, og til dig på 2 dage? Bindestregen betyder 1 TIL 2 dage.. altså, der kan gå op til to dage. men under de rette omstændigheder, kan det gøres på en dag. - det er på ingen måde misvisende.
Komplett har været lidt en blandet oplevelse. Et par gange har jeg handlet fejlfrit, mens der andre gange gik flere uger (3-4) før jeg modtog en varer, som ellers var på lager. Komplett svarede ikke på mails, før varen næsten var ankommet.
Men alt i alt har jeg ikke noget imod at handle der igen, hvis de egner sig bedre end andre, tilsvarende hjemmesider.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Anonym202158143552 d. 17-11-2011 14:26:25.
#10 Ja det betyder 1 til 2 dage men det er det ikke for folk der ikke bor i nærheden af et Pick-up point. Der er det 2-3 dage og det burde der gøres opmærksom på.
#13 post dk plejer maksimalt tage to dage om sende varen. Hvis der gør 3, så er der noget galt. Jeg har bestilt små ting ved dem, men prøvet købe en pc ved dem. De er endda flnike med tage pakken med selv om det er uden omdeling...
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 17-11-2011 15:03:33.
#14 Det har da absolut intet at gøre med min tålmodighed. Jeg bestiller glædeligt hos en leverandør med længere leveringstid bare for at slippe for komplett. Det har derimod noget at gøre med, at de efter min mening bruger falsk markedsføring. #13 Ja det ved jeg, men så burde komplett skrive Op til 2 dages leverigstid istedet for 1-2 dage.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af yknippen d. 17-11-2011 15:00:04.
#16: Husk nu lige på at der sendes fra Norge og der bruge 2 "leverandører" af post services. Post No og Pest DK... og sidst nævnte er infamøse i at "screw" forsendelser op.
1-2 dage er HELE hverdage. Dvs bruges der 2 HELE hverdage på forsendelsen så har du den på 3 dagen.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 17-11-2011 15:02:12.
#18 alt dette -> Det har derimod noget at gøre med, at de efter min mening bruger falsk markedsføring. #13 Ja det ved jeg, men så burde komplett skrive Op til 2 dages leverigstid istedet for 1-2 dage
Der er ingen grund til at diskutere de 1-2 dage mere, for jeg kan se de har ændret teksten i deres leveringsbetingelser. Så idag står der at ved Post dk levering er der 2 dages leveringstid.
#21: Er vel ikke så svært. Leveringen overgår til en 3 part som hersker over leverance mht tid osv. Så komplett og alle andre butikker kan blot sætte bedste estimat.
Hmm, nu bestiller jeg altid til pickup point i det jeg er heldig at bussen kører lige fra mig og dertil, og så er det billigere og hurtigere. Har aldrig skrevet mail til komplett da jeg foretrækker instant respons, hvilket andre også burde gøre, ringer altid eller skriver til live support.
#14 Det har da absolut intet at gøre med min tålmodighed. Jeg bestiller glædeligt hos en leverandør med længere leveringstid bare for at slippe for komplett. Det har derimod noget at gøre med, at de efter min mening bruger falsk markedsføring. #13 Ja det ved jeg, men så burde komplett skrive Op til 2 dages leverigstid istedet for 1-2 dage.
HAHAHAHAHAHAHAHHA 1-2 dage betyder PRÆCIS det samme som op til 2 dage.. Hvis du ikke selv kan se det, giver jeg op.. Du er utilfredsmed at de skriver at folk der bor i nærheden af pick-up points, kan få deres varer efter en dag? Hvad fanden er det for en gammel mavesur holdning at have .. Det er simpelthen det dummeste jeg nogensinde har læst på et internetfora, - og her skal det huskes at jeg har haft min gang på Arto for mange mange år siden..
#22 Hvis det er de 1-2 dage du stadig dvæler i så har jeg jo givet mig i #20. Hvis det derimod er de uheldige tilfælde jeg har oplevet med meget længere levering af lager vare, så var fejlen ikke hos post, da komplett først sendte varene efter 5 dage.
#24 Nej 1-2 betyder ikke op til 2 dage. 1-2 betyder i vise tilfælde 1 dag og andre tilfælde 2 dage. Men i Kompletts tilfælde betyder det altid 2 dage til Jylland. Det har de så også selv skrevet på deres hjemme side nu. Det stod der dog ikke sidst jeg bestilte hos dem. Hvad din holdning er til mit indlæg er jeg nu ret ligeglad med 🤣
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af yknippen d. 17-11-2011 15:29:58.
Jeg forstår ikke helt hvad der bliver klaget over nu. 1-2 dage er ud fra alt at sige korrekt at skrive. Hvis man bestiller før kl 17 burde pakken blive afsendt samme dag, hvis der går mere end 2 dage fra i får en ordrebekræftelse (ikke bestillingsbekræftelse), så er det jo ikke kompletts skyld, men postens. Derimod hvis der går dage imellem en bestillingsbekræftelse til ordrebekræftelsen så er der forsinkelser fra kompletts side af.
Ja jeg har sgu også kun pæne ord at sige om Komplett.. bestilte en CoolIT ECO C240 i sidste uge, men var i tvivl om jeg overhovedet ville ha den, så ringer og spøger pænt om den kan ligge en uge mere, og det var slet ikke noget problem. har også haft en 4-6 Retur/RMA sager så går rent igemmen. så må sige jeg er glade for dem ❤ ❤
Har lige afhentet min CoolIT ECO C240 i dag 😀
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sjakalen d. 17-11-2011 16:13:04.
#30 Nej, begge dele er korrekte.. For jeg har ofte modtaget mine ting dagen efter jeg har bestilt dem. At DU ikke har gjort det, betyder da ikke at de så SKAL skrive 2 dage. De skriver jo netop 1-2 dage, fordi der KAN gå to dage! Det gør der så i dit tilfælde, men de skal da ikke skrive noget andet af den grund..
#34 suk, grunden til komplett skriver 2 dage med post dk. Dette skyldes det tager 2 dage få sendt til fyn. Det måske kun tager en dag hente det på sjælland eller deres anden opsamlingspunkt. Disse punkter ligger ofte tæt på deres lager.
Jeg syntes dette er mest latterlige jeg har læst på nettet.
Altså de gange jeg har haft ting til RMA, så synes jeg de har været lidt sløve. Den ene gang sagde de godt nok at det ville tage tre uger og fint nok det tog det, men anden gang der havde de ikke styr på noget som helst. Ventede over fire uger, og måtte tage kontakt til dem nogle gange. Den ene sagde at der var noget galt med den ene ting på bundkortet og den anden sagde at der var en anden ting galt på bundkortet. Men fik et nyt til sidst og en pakke kølepasta, da jeg spurgte om de ikke havde noget siden den, der var på std. køleren nu var brugt.
Udover det, så synes jeg at de kunne være bedre til at gøre opmærksom på at en RMA er færdig behandlet. De skriver ikke noget under ens sag, og den eneste besked de sender er at der er en pakke til afhentning. Lidt dumt, når man bestiller andre ting, derfra i samme periode, så man ikke lige er opmærksom på det.
Moderator
Tilføjet: 17-11-2011 17:05:25
Svar/Indlæg:
4983/48
Tja jeg syntes sku de er meget fine...
God kundeservice og de er til at snakke med :yes:
Havde købt et Msi demo mobo, som jeg ikke kunne få liv i og sendte ind igen. RMA gik fint, dvs jeg bad om at de self testede det, men lige afventede om jeg evt fandt noget andet i mellem tiden, intet problem det var bare i orden, dog havde de lidt travlt oveni en del sygdom, så jeg skulle regne med der kunne gå et par uger, men jeg skulle bare ringe og rykke hvis jeg blev utålmodig lød beskeden 😛
Det skete så efter ca 14 dage, og der blev rykket for det.
2 dage senere ringer en RMA supporter/tekniker, og fortæller kortet blev testet fejlfrit, så jeg bad ham søger for at bruge nogenlunde high-end dele som mine, da alle mine dele virkede fint, hvilket han besvarer med "jamen vi har enormt travlt, så det gider jeg ikke engang rode med, vi refundere" hvilket de gjorde, inkl porto 🙂
Dog tror jeg som alle andre forhandlere at komplett´s ansatte, behandler folk som tydeligvis ikke helt ved hvad de snakker om ens, de får "Supporter Beatdown"/"Du har selv ødelagt det "sangen som alle andre steder 😛
#38
Du er kommet med dit synspunkt nu vil jeg mene 😛 Ingen grund til at provokere, selvom det evt morer dig.
Jeg sidder bare og tænker.. findes ordet infamøs? Det findes ikke i nogen ordbog så vidt jeg kan se. Er det monstro bare en fordanskning af "infamous".
Moderator
Tilføjet: 17-11-2011 20:58:35
Svar/Indlæg:
4983/48
Nu må i lige spænde hjelmen drenge 😛
Hold tonen pæn og jeres evt personlige uenigheder for jer selv (eller over PM´s hvis behovet er så stort)
Det siger jo vel sig selv at når jeg deltager i en tråd, og allerede har sagt "lad nu hinanden være", så skal det efterfølges, og gør det ikke det er jeg jo nød til at gøre noget ved det for ikke også at ligne en idiot 😛
#44 Øh, nej, det findes ikke på dansk. Googledansk, ja - men ikke i nudansk ordbog eller retskrivningsordbogen. Den betydning du henviser til er fra det engelske ord infamous. Jeg tror tom81 har helt ret i at det er en fordanskning, der her er tale om
Moderator
Tilføjet: 17-11-2011 21:39:08
Svar/Indlæg:
4983/48
#50
Tja altså den danske fortolkning er meget simpel, alt er overført, ordet og betydningerne deraf.
Den engelske fortolkning er netop blevet en opdeling af ordet, som derved skaber Infamous og Famous ud af det oprindlige ord, og det er der misforståelsen opstår 😛
Vi har altså kun oversat til et ord herhjemme, ikke to 😀