Avira Antivir, vinder i flere test, og brugt her i husholdningen de sidste 7-8 år. Det allerbedste er at den er så "light" , den bruger næsten ingen systemresourcer.
Har lige slettet Avira Antivir og installeret. Avira Antivir kommer hos mig med alt for mange popups og notifikationer. Anti-virus skal køre i baggrunden og tie stlle. Bullgard har jeg en flere-årig licens til, men synes det er alt for ressourcekrævende.
Ny Skribent
Tilføjet: 20-11-2011 10:34:56
Svar/Indlæg:
5679/460
microsoft :) jeg skifted selv for et stykke tid tilbage efterhånden og fortryder det ikke den ligger pænt i baggrunden og kommer kun frem når den forslår dig at lave en hurtig scan fordi det er et stykke tid siden du har gjort det sidste eller det er lang tid siden du har opdateret den :) ...du opdager næsten ikke den er der :)
Jeg har kørt med avast free i en del år.Jeg har så lige haft lavet en format c, og instaleret win om igen,derfor tænkte jeg på at det var tide at prøve noget nyt,og det blev så Microsoft Security Essentials,om det er godt eller skidt må tiden vise,men har kun læst godt om det.
Jeg er personligt meget glad for avast, fordi det bare fungerer, ikke bruger meget ram, og der er god mulighed for at slå de forskellige skjolde fra, hvis der er brug for det. Du burde prøve avast og se om det er noget for dig, skiftede selv fra AVG, da jeg synes det var langsomt og ikke fungererede optimalt.
Har altid kørt med Avast, og har anbefalet det mange gange. Har prøvet Microsoft Security essential og NOD32. Microsoft æder mit system, og NOD32 blokere filer som slet ikke er farlig. F.eks. prøvede jeg at downloade Diablo 2 fra battle.net (100% Legit) hvor NOD32 med det samme smed det i karantæne. Avast bruger ikke nogen resurser, og forstyrer dig KUN hvis det er nødvendigt.
#23 kan ikke forstå du siger mse æder dit system op.Lige nu køre jeg en komplet system scan og den har et cpu forbrug på 14-16%.Men jeg vil da gerne indrømme at avast er et kanon program, man mærker ikke det er der,og det fanger de dårlige ting 😉 Men jeg mærker heller ikke noget til mse, men nu må vi se om jeg ombestemmer mig,på et tidspunkt og smidder avast på igen.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af kimski d. 21-11-2011 09:59:17.
Jeg har kørt med Comodo i et par år efterhånden, og den beskytter godt, men kræver at du tillader en masse i starten, for at den lærer hvad der er i orden og hvad der ikke er. Er ved at være træt af den, for den har det lidt i stil med NOD32, og er over-beskyttende. :no: Når jeg kommer hjem fra søen igen, så tror jeg sq at jeg installerer noget andet end dén, for den er godt nok en belastning, selvom den fim mange roser for en 4-5 år siden i diverse tests, som "total-løsning" (Firewall og antivirus).