Intel viser 22nm grafikkort frem

Litteratur d.  21. november. 2011, skrevet af freak_master
Vist: 12353 gange.

freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
21-11-2011 09:30:00
Svar/Indlæg:
6368/477
Med over 50 x86 kerner.

Læs mere her: http://hwt.dk/LiteratureDetail...
yknippen
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2011 09:59:55
Svar/Indlæg:
248/3
Nu kan det jo så diskuteres om det er et grafikkort, da det ikke har skærm udgange. Intel selv kalder det en Co-prossesor. Men det kunne da være spændende at se om der kommer et grafikkort ud af den core på et tidspunkt.


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
21-11-2011 10:01:52
Svar/Indlæg:
6368/477
Det jeg kunne finde om det var at det skulle fungerer ligesom et grafikkort. Jeg har intet sted set Intel beskrive det som en co cpu. Hvor har du set det henne?


yknippen
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2011 10:10:46
Svar/Indlæg:
248/3
Fra Intels presse meddelelse 🙂
Med overskriften "First Teraflops Intel Many Integrated Core Co-Processor Showcased"

http://newsroom.intel.com/comm...


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af yknippen d. 21-11-2011 10:12:03.


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
21-11-2011 10:15:04
Svar/Indlæg:
6368/477
Takker. Den vil jeg lige læse 🙂


Kasseren
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2011 10:45:16
Svar/Indlæg:
1814/48
Godt nok er Knights Corner en videreudvikling af Larrabee, som Intel havde planer om at lancere som et grafikkort, men jeg tvivler på at du kan få denne co-processor til at afvikle normale spil.

Med hensyn til ydelsen vil jeg gerne høre hvad det forventede forbrug er. Forgængeren Knights Ferry havde trods alt behov for omkring 300 watt for at levere 750 Gflop/s i enkeltpræcisionsberegninger med sine 32 kerner.
Jeg tvivler på at Intel både har været i stand til at sænke strømforbruget, forøge antallet af kerner med 18 og forbedre beregningsevnen til at klare 1000 Gflop/s med dobbeltpræcision. Dette på trods af at jeg er klar over at deres Tri-gate produktionsteknologi giver store forbedringer i ydelse og forbrug.

Hvis vi stadig snakker om et 300 watt kort er konkurrencen jo grafikkort med dobbelt GPU, disse leverer i nuværende generation op til 1500 Gflop/s med dobbeltpræcision og når at blive afløst af en kraftigere model inden Knights Corner kommer i handlen.

Knights Corner er kun foran på et punkt, nemlig at den er baseret på x86 arkitektur og derfor kan køre de opgaver der er programmeret til en normal CPU, hvor konkurrencen kræver noget der er skrevet specielt til det aktuelle kort for at levere optimal ydele.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2011 20:09:44
Svar/Indlæg:
23132/740
Jeg venter bare på at Intel losser AMD og nVidia i løgposen og leverer real-time raytracing (om end i mindre format, men stadigvæk) 😲

Sådan en løsning ville jeg gerne smide en sum penge efter, frem for DirectX@puchmaxi-mode 😎


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2011 20:13:09
Svar/Indlæg:
3854/175
Altsåå, hvad er real time raytracing? 😳


Kasseren
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2011 00:15:10
Svar/Indlæg:
1814/48
@6 Eftersom at både AMD og Nvidias grafikkort sagtens kan følge med Intels MIC initiativer, når man giver løsningerne adgang til samme mængde strøm, er det ikke sandsynligt at Intel vil forsøge sig med grafik i de næste mange år.

Med hensyn til real time raytracing syntes det mest interessante lige nu at være det samarbejde AMD startede med OPTIS(skaberne af bl.a. SolidWorks) tilbage i august om udviklingen af en raytracing engine baseret på OpenCL og tilpasset AMDs grafikløsninger. http://gfxspeak.com/2011/08/15...


John Carmack, fra ID software, nævnte også i et interview at de eksperimenterede med raytracing, ved brug af OpenCL og x86, hvor han argumenterede for at det var mere sandsynligt at det var grafikkortene der ville bringe raytracing til gamerne.(skimmede kun transskriptionen hurtigt, men interviewet virker interessant)
http://www.pcper.com/reviews/E...

Edit: Jeg kan se at Intel faktisk overvejer at bruge deres MIC løsning til raytracing, men så vidt jeg kan se er ideen at løsningerne skal ligge i skyen og spørgsmålet er om det er noget rigtige gamere vil være med til http://software.intel.com/en-u... (også en ok guide til raytracing) det meste kan også ses i videoudgaven på http://www.wolfrt.de/


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Kasseren d. 22-11-2011 00:29:15.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2011 00:58:23
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #7

Link til artikel: http://kortlink.dk/a3gr 🙂

-> #8

Det vil jeg da gerne se mere til.


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2011 10:13:14
Svar/Indlæg:
3854/175
Dejligt at slippe for at skrive så meget 🤣 🤣 🤣


Xtream_metro
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2011 12:14:28
Svar/Indlæg:
252/18
Jeg tror at dette er vejen frem og så er ydelsen for GFX næsten overflødig.

Euclideon
http://www.youtube.com/watch?v...