Godt nok er Knights Corner en videreudvikling af Larrabee, som Intel havde planer om at lancere som et grafikkort, men jeg tvivler på at du kan få denne co-processor til at afvikle normale spil.
Med hensyn til ydelsen vil jeg gerne høre hvad det forventede forbrug er. Forgængeren Knights Ferry havde trods alt behov for omkring 300 watt for at levere 750 Gflop/s i enkeltpræcisionsberegninger med sine 32 kerner.
Jeg tvivler på at Intel både har været i stand til at sænke strømforbruget, forøge antallet af kerner med 18 og forbedre beregningsevnen til at klare 1000 Gflop/s med dobbeltpræcision. Dette på trods af at jeg er klar over at deres Tri-gate produktionsteknologi giver store forbedringer i ydelse og forbrug.
Hvis vi stadig snakker om et 300 watt kort er konkurrencen jo grafikkort med dobbelt GPU, disse leverer i nuværende generation op til 1500 Gflop/s med dobbeltpræcision og når at blive afløst af en kraftigere model inden Knights Corner kommer i handlen.
Knights Corner er kun foran på et punkt, nemlig at den er baseret på x86 arkitektur og derfor kan køre de opgaver der er programmeret til en normal CPU, hvor konkurrencen kræver noget der er skrevet specielt til det aktuelle kort for at levere optimal ydele.