Bestil ny router hos Fullrate, og få lavere søgetid med i pakken !

Hyggehjørnet d.  21. november. 2011, skrevet af Cocio21
Vist: 3379 gange.

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
21-11-2011 14:06:54
Svar/Indlæg:
4983/48
Så ringer man lige ind til Support for at bede om en ny router, som erstatning for den knap 4år gamle der viser tegn på at den er sit dødsleje nær 😛

Ingen problemer der, ny identisk router på vej som ønsket, men så spørg han mig "Gamer du ? For så har jeg en gamerpakke jeg kan smide på din linie, den forbedre søgetiden"

Jo tak da 😲

Eneste downside af at signalstøjen øges lidt, og man derved kan ikke trække over 15Mb/s på linien, så det lyder som noget signal boost eller lign.

Men er man fullrate kunde med en 12/2Mb linie som mig, er der jo kun fordele ved at ringe ind 😀
freak_master

Redaktør
Tilføjet:
21-11-2011 14:23:08
Svar/Indlæg:
6368/477
Du tror ikke at du kommer til at betale for det? 😉

Makaus

Overclocker
Tilføjet:
21-11-2011 14:24:49
Svar/Indlæg:
5/1
Det er gamerlinje, og gratis.

Må jeg spørge hvor du bor, siden du er begrænset til 15mbit, regner med at du mener megabit og ikke megabyte, med dit mb/s.

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
21-11-2011 14:31:01
Svar/Indlæg:
4983/48
Hov jo det er gratis selvfølgelig 😀

Vendsysselvej, lige ud til Godthåbsvej.

Har haft 20/2Mb (forskellen ligger i om det er et stort B, ikke M 😉 ) Og der bliver der sendt DLS reset fra centralen ca 3 sek efter den når 16 Mb/s under test 😛

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
21-11-2011 14:32:29
Svar/Indlæg:
6368/477
Fedt nok at de lige smider den med 🙂

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
21-11-2011 14:35:30
Svar/Indlæg:
4983/48
Ja det er sku da meget lækkert 😀

Dog bliver det sjovt at se hvad de siger til at jeg har moddet den gamle router 😛 (som de skal have tilbage)

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
21-11-2011 14:47:02
Svar/Indlæg:
5039/109
Da jeg skiftede hastighed hos Fullrate fra 20mbit til 30mbit fik jeg også en ny router. Den nye kører med VDSL og hastigheden er altid 30mbit, hvor den før kun lå omkring 10mbit. Så for 50kr ekstra om måneden fik jeg 200% hurtigere internet.

Men men men. Næste gang jeg fik en faktura stod der et ekstra beløb for telefon opkald jeg skulle have foretaget. Problemet er bare at der ikke er nogen fastnet telefon hos mig.

Så husk at nulstil alle tallene inden i routeren inden du sender den retur.

Jeg ringede ind til fullrate og klagede min nød. De mente bestemt jeg havde ringet til de telefonnumre der stod på listen (ca. 15 stk.). Det kunne jeg blankt afvise, da jeg en af dagene slet ikke var i Danmark. Så mente fullrate at det måtte være min kone der havde tilsluttet en telefon til routeren. Det mente jeg dog ikke hun kunne. De ville så ringe rundt til alle telefonnumrene og spørge om de kendte mig. Det var der så ingen der gjorde. Jeg sagde til fullrate at der måtte være en fejl i deres system, dette nægtede kundeservice dog at der kunne. Jeg fik talt med 3 forskellige før jeg blev stillet videre til deres chef.

Han ville så undersøge det, og kom frem til at, da jeg sendte min gamle ADSL router retur, så fik de sendt den videre ud til en ny kunde uden at nulstille og putte nye data i. Problemet var så at han kørte videre på mit telefon nummer og jeg blev afregnet for det. Chefen i kunderservice undskyldte og sagde, meget modsigende at, der var sket en fejl i deres system.

Skod biks. Deres kundeservice er flabet og tror man gør sig til svindler for sølle 20kr.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MazdaMadsen d. 21-11-2011 14:56:25.

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
21-11-2011 15:01:34
Svar/Indlæg:
4983/48

Nu var det ikke et oplæg til brugervuderinger af fullrate, men blot en god griner/fordel for evt gamere herinde med fullrate 🙂

Det lyder nu kedeligt din sag der, men den slags sker desværre af og til, og møder du en dum student der ikke gider sit supporter job en meter, jamen så kommer man slet ingen vejne, det kan man opleve hos alle udbyderes "lvl 1/student-med-skema support" 😛

Dennis

Overclocker
Tilføjet:
21-11-2011 15:20:33
Svar/Indlæg:
209/4
Jeg er ganske tilfreds med Syd Energi og deres fiberforbindelse. :P

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
21-11-2011 15:28:46
Svar/Indlæg:
5039/109
Det var bare en oplysning, at man skal tage sine forbehold når de forsøger at prakke en noget på. Det er ikke første gang de laver ged i den for mig.

Sjovt nok kan man kun betale med dankort. Deres fakturaer forfalder 3 dage efter den der sendt. Jeg skiftede på et tidspunkt bank, og glemte alt om fullrates måde at tage i mod betaling på, indtil jeg fik et brev fra dem, hvor de skrev at det var rykker nummer 3, og næste gang ville det være en inkasso sag der kom i brevkassen.

Jeg ringede ind til dem og spurgte om hvorfor jeg ikke havde modtaget de 2 første rykkere. De sagde de var blevet sendt til min mail adresse. Jeg kiggede efter mens jeg havde kundeservice i røret og kunne intet se på de datoer de opgav. Så spurgte kundeservice medarbejderen om jeg havde tjekket mit spamfilter. Sjovt nok lå der 2 mails fra fullrate der i. Fra samme adresse som deres fakturaer kommer fra, men de ryger ikke i spamfilteret. Pænt underlig fidus. Det betød 200 kr lige ud af vinduet. De ryger i spamfilteret helt med vilje fra deres side af, det tjener de mere på.

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2011 15:32:55
Svar/Indlæg:
2246/14
gamer tingen er noget med at de slår nogle crc beregninger fra, så du får mindre latency i routeren, men det kræver (relativt) lav støj på linien ;)

#9 really, du tror at fullrate har lavet mails specielt til at ryge i spamfilteret? som lige præcis passer på alle udbydere... konspirations-teori, much?
jeg har også haft problemer med dem, men langt mindre end de 3-4 andre jeg har haft adsl hos... (bla. kan jeg ikke få bridging... WTF ?!)

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
21-11-2011 15:50:05
Svar/Indlæg:
4983/48

Hvis du rent faktisk ender med at betale de rykkere, så har du bare ikke godt nok kendskab til deres arbejdsgang til at rode rundt med internet udbyderne 😛

Undertegnede har til dags dato ikke betalt en eneste rykker fra en udbyder, ikke engang dem der faktisk var berettiget 🤣 Og jeg skylder altså ikke noget til nogen heller, bare lige for at have det på plads 😀

Til gengæld har jeg haft skiftet rundt en del mellem udbyder i sin tid.

"An ISP is like a dog, if it bites the hand that feeds it, put it down" 😀 (tvystjålet et sted, ikke sikkert min formulering er korrekt mere)

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2011 15:50:49
Svar/Indlæg:
2246/14
nvm det jeg skrev med bridge-mode i #10, jeg ringede lige til dem. nu får jeg en erhvervsrouter :D (han sagde ikke noget om pris - så jeg regner med at det er free of charge, udover de 10 kr om måneden bridge mode koster)

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
21-11-2011 15:56:17
Svar/Indlæg:
4983/48

Du ringede sikkert til Salg og ikke Support vel ? 😀

Encrazed

Overclocker
Tilføjet:
21-11-2011 16:02:44
Svar/Indlæg:
809/50
Forskernet, hvis man da stadig gamede 🤡

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2011 16:05:22
Svar/Indlæg:
2246/14
#13 nope support, som sagt, jeg har gode erfaringer med dem. de virker meget kompetente i forhold til andre. jeg er også glad for deres forum =)