Reklamation på Roccat Kone Plus mus?

Diverse d.  21. november. 2011, skrevet af strangemaister
Vist: 9549 gange.

strangemaister

Superbruger
Tilføjet:
21-11-2011 18:39:02
Svar/Indlæg:
142/24
Hej Hwt forum.
Jeg har et spørgsmål vedrørende reklamation på en mus jeg købte den 23.12.10 fordi scroll ikke virkede som det skulle mere.

Jeg har været nede i butikken og forsøgt at få den til reklamation men den bliv så afvist fordi serial nummeret var slidt af.

Nu er det bare sådan serial nummeret var sat under bunden på musen med et klistermærke som kørte lidt imod musemåtten når musen bliv brugt, og derfor har det ikke være muligt at undgå at nummeret var slidt efter lidt brug. Kan de så afvise den?

Det er også lidt underligt at de går så meget op i serial nummeret, fordi musen har ikke været til salg længe nok til at de 2 års reklamation kan være gået.

Det er en Roccat Kone Plus
Det er en Roccat musemåtte jeg har brugt.
Jeg har kvittering og alt original emballage til musen.
da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
21-11-2011 18:59:04
Svar/Indlæg:
4438/91
Drop besværet med butikken og skriv til Roccat og forklar situationen.
http://www.roccat.org/home/Org...

dMITIj

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2011 19:02:47
Svar/Indlæg:
1864/156
Hvor har du købt musen?

tror problemet ligger ikke man ikke kan "identificere" musen.
men i min verden virker det til at butikken er ret firkantet, jeg tror at jeg ville tage fat i deres hovedekontor og forklare dem hvordan landet ligger.

i sidste indstands havde jeg taget fat i Roccat hvis man ikke kan løse det anderledes, for det er et generalt problem vil jeg mene, da min og mange andres "kone" lider af samme problem..

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2011 19:10:32
Svar/Indlæg:
3011/103
Klistermærket sidder fint fast på min.

myrizzle

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2011 19:39:28
Svar/Indlæg:
1895/41
Har en Kone+ som jeg har købt af en bruger herinde fra. Og er virkelig træt af den er i stykker. For musen er rigtig lækker, men køber ikke en igen pga den fejl.

strangemaister

Superbruger
Tilføjet:
21-11-2011 19:41:27
Svar/Indlæg:
142/24

Hvor har du købt musen?

tror problemet ligger ikke man ikke kan "identificere" musen.
men i min verden virker det til at butikken er ret firkantet, jeg tror at jeg ville tage fat i deres hovedekontor og forklare dem hvordan landet ligger.

i sidste indstands havde jeg taget fat i Roccat hvis man ikke kan løse det anderledes, for det er et generalt problem vil jeg mene, da min og mange andres "kone" lider af samme problem..

dMITIj skrev d. 21-11-2011 19:02:47
Købt i Proshop Viborg.

Klistermærket sidder fint fast på min.

SoundWave skrev d. 21-11-2011 19:10:32
Det gjorde mit også det ½ år ca men så når de mouse feet unde musen bliver lidt slidt ville klistermærket begynde at kradse på og meget hurtigt efter sætte sig fast i på din musse måtte og være ulæseligt.

dMITIj

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2011 19:51:41
Svar/Indlæg:
1864/156
okay, det havde jeg godt nok ikke regnet med fra dem af.

Jeg tror jeg havde ringet til forbrugerklagenævnet og lige forhørt mig så jeg var 110% sikker på hvordan jeg skal forholde mig og så kontakte Proshop igen og fremligge hvad de har sagt hos forbruger..... og se hvad de så siger, det virker måske lidt langt at gå men ret skal være ret 🙂

om ikke andet kan du jo gøre som #1 siger 🙂

strangemaister

Superbruger
Tilføjet:
28-11-2011 15:39:05
Svar/Indlæg:
142/24
Opdateret..
Nu har jeg skrevet med Roccat og de siger at det ikke har nogle betydning om serial nummeret er på musen, fordi nummert ikke er på min kvitering og derfor er den stadig dækket.
Så jeg ringede derefter til Proshop og fortalte dem hvad Roccat skriv til mig, men Proshop siger stadig at den ikke er dækket og de ikke kan hjælpe mig?
Nu har jeg så fået af vide af Roccat, at jeg skal gå ned til proshop og få et skriftligt bevis på at proshop ikke ville dække den..
Så nu går jeg ned til Proshop her i dag og får mig det skriftlige bevis, og så må jeg se om det hjælper på noget som helst.. 😩
Jeg ville sige at hvis Roccat ikke hele tiden giver mig ret i at jeg bare kan få den lavet, ville jeg nok ikke have brugt noget energi på det her overhoved. Men nu når Roccat siger at den er dækket ville jeg ikke bare give op uden kamp ligyldigt pris lol 😎 .. måske ikke men så kan jeg da spilde Proshops tid alt det jeg kan. Heldigvis bor meget tæt på Proshops så jeg kommer tit forbi. 🤣

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af strangemaister d. 28-11-2011 15:42:32.

Nittenti

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2011 16:47:55
Svar/Indlæg:
1495/34

Lad os håbe proshop læser dette forum

Og så håber jeg du giver Proshop en "ordentlig" bedømmelse på trustpilot

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2011 18:30:20
Svar/Indlæg:
4657/53
Bare fordi Roccat siger de skal dække, Så holder proshop sig til den danske lovgivning.
Og da din mus er over 6 måneder gammel og er slidt "op" skal proshop ikke dække noget som helst.

Du skal sende den til Roccat og så kan de bytte den.
For det er fabriksgaranti du skal ha fat i.

strangemaister

Superbruger
Tilføjet:
28-11-2011 19:11:59
Svar/Indlæg:
142/24

Bare fordi Roccat siger de skal dække, Så holder proshop sig til den danske lovgivning.
Og da din mus er over 6 måneder gammel og er slidt "op" skal proshop ikke dække noget som helst.

Du skal sende den til Roccat og så kan de bytte den.
For det er fabriksgaranti du skal ha fat i.

Riis skrev d. 28-11-2011 18:30:20
Okey men hvordan kan Proshop sige at det er Slid når producenten siger det ikke er slid og ikke normalt?? Fordi Proshop ved da ingen ting om hvordan et produkt skal virke når de kun er sælger.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2011 20:18:29
Svar/Indlæg:
4657/53
Nu har producenten jo ikke set din mus.
Du skal sende den til producenten hvis du vil ha garanti.
Du vil da ikke mene at proshop skal betale for porto til producenten og så vider ud til dig bagefter.

En mus er en sliddel, og er en del man må forvente har en begrænset levetid.
Så kan man jo så vurdere om 1 år er langtid nok.

strangemaister

Superbruger
Tilføjet:
28-11-2011 20:58:31
Svar/Indlæg:
142/24

Nu har producenten jo ikke set din mus.
Du skal sende den til producenten hvis du vil ha garanti.
Du vil da ikke mene at proshop skal betale for porto til producenten og så vider ud til dig bagefter.

En mus er en sliddel, og er en del man må forvente har en begrænset levetid.
Så kan man jo så vurdere om 1 år er langtid nok.

Riis skrev d. 28-11-2011 20:18:29
Tjove nu har de set billeder af musen som de selv har bedt om, og for dem var det nok til at sige at de dækkede. Hmm Stadig selv om musen var så slidt at den ikke var til at kende ville Proshop ikke kunne tage stilling til hvad normal slider hvis producenten siger det ikke er normal så er Proshop jo ude i at sige de ved mere om musen holdbarhed en producenten. Proshop kan jo bare ringe og spørge producenten eller sende den ind og hvis producenten ikke dækker må Proshop give mig regningen.

strangemaister

Superbruger
Tilføjet:
29-11-2011 11:51:32
Svar/Indlæg:
142/24
Så for delen nu har Roccat givet mig en undskylning og ville bytte musen til en ny gratis med fragt. De ville også undersøge sagen med Proshop og se hvordan og hvorfor det lige er fejlet så det ikke sker igen.. Total nice service fra Roccat. 😲 Det kan sku godt betale sig at blive ved når producenten selv giver mig ret.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af strangemaister d. 29-11-2011 11:53:23.