Problem med His Radeon 6950 - Fejlkode 19

Grafikkort d.  23. november. 2011, skrevet af Vestbjerg
Vist: 10730 gange.

Vestbjerg

Newbie
Tilføjet:
23-11-2011 20:13:16
Svar/Indlæg:
3/1
Godaften 🙂

Jeg har her ville formatere min computere her, som jeg har gjort så mange gange før.
Når den så bliver startet, finder den ikke driver til grafikkort og bundkort som den plejer. jeg har så prøvet med den driver fra CD'en til dem begge.
Grafikkort tog ikke godt i mod dette, når man startede den op, var den i sort skærm.

Jeg har så prøvet og opdatere min bios, for første gang siden jeg fik den, for tænkte dette måske også ville hjælpe lidt.

Jeg har så nu taget, og fjernet driveren til bundkortet og grafikkortet med "Drive Sweeper", og hentet de forskellige driver til bundkortet, på Gigabytes egen hjemmeside, og installeret dem.
Ligeledes har jeg hentet det tool ved His, som selv finder dit grafikkort, og den driver der passer dertil. Men den kom så frem og sagde, at den rigtige driver allerede er installeret.

Aero virker ikke, når jeg prøver og køre den hjælp til, at finde ud af hvorfor, får jeg dette svar: "Det aktuelle skærmkort understøtter muligvis Aero med en driver, der er kompatibel med WDDM (Windows Display Driver Model). Kontakt producenten af computeren eller skærmkortet for at få en WDDM-kompatibel driver."

Hvis jeg går ind i "Enhedshåndtering", og ser på mit grafikkort, siger den dette: "Windows kan ikke starte denne hardwareenhed, fordi enhedens konfigurationsoplysninger (i registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19)"

Nogle som kan hjælpe mig lidt med det? Kan ikke helt finde noget på det, står lidt meget på bar bund ☹

Lige info jeg glemte og flette ind, mit bundkort er: GA-970A-UD3
KeeZor

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2011 20:54:52
Svar/Indlæg:
1063/54
har du prøvet at slette grafikkortet i enhedshåndteringen, og genstarte computeren?

Vestbjerg

Newbie
Tilføjet:
23-11-2011 21:01:25
Svar/Indlæg:
3/1
Nej har jeg ikke, vil jeg da lige prøve 🙂

Vestbjerg

Newbie
Tilføjet:
23-11-2011 21:16:27
Svar/Indlæg:
3/1
Jeg tog og slettede den fra enhedshåndteringen, og så genstartede. Så da den blev startet op, lavede Windows den ting med den installere den nye enhed, man har sat til, og efter dette genstartede jeg så igen.

Da jeg så startede den op igen, kommer alt det i starten som det skal, men så når baggrundsbilledet kommer frem, kommer resten af skrivebordet ikke frem? Har ventet i over 10 minutter, og den sidder bare fast ved Windows baggrund?

Hvis jeg så genstarter, og starter op i fejlsikrettilstand, så kan jeg se i enhedshåndteringen, at den ser ud til og virke som den skal nu?

Nogle råd til hvad dette kan skyldes? 😕

KeeZor

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2011 21:54:33
Svar/Indlæg:
1063/54
start i fejlsikret tilstand, og slet både enheden og drivere. genstart derefter direkte til fejlsikret tilstand, og installer den nyeste driver.

Genstart derefter normalt, og se hvad windows siger til det.

Vestbjerg

Newbie
Tilføjet:
23-11-2011 22:38:52
Svar/Indlæg:
3/1
Når jeg gør dette, og så er ved at installere den nye driver, får jeg denne fejlkode:

"Det lykkedes ikke at indlæse lokaliseringsdriver"

Mikedk69

Overclocker
Tilføjet:
24-11-2011 09:51:11
Svar/Indlæg:
72/6
Hvilken version kører du med af Windows???
Har du evt. prøvet at sætte gfx i en anden computer, for at se om det virker der, eller prøvet et andet gfx i din problem pc...?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Mikedk69 d. 24-11-2011 09:52:40.

Mikedk69

Overclocker
Tilføjet:
24-11-2011 09:56:17
Svar/Indlæg:
72/6
Har lige fundet dette her link:
http://pcsupport.about.com/od/...

Håber det kan hjælpe 😳

colombodk

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2011 09:57:33
Svar/Indlæg:
826/60
Hvis problemet er det samme i en anden computer, så er grafikkortet vist defekt.

Hvis ikke du har en anden computer du kan teste i, men har en ekstra harddisk, så kan du prøve at frakoble din normale harddisk, koble harddisk nr 2 til og installere Windows og se om problemet går væk...