Altså du har vel fået den defekte mus retur?
Du kan jo altid gå til forbrugerklagenævn eller lignende. Men spørgsmålet er så om de vil tage en så lille ting.
Er sgu glad hvis mine mus holder 1 år..ikari og en DeathAdder...
Og ku ikke i min vildeste finde på at sende en mus til under 500- ind nogen steder efter 1 år... :no:
QwQ, det er ikke nu-prisen du skal kigge på, det er købsprisen. Mener grænsen for forbrugerklagenævnet går ved 500,- så hvis den har kostet 700-800kr fra ny burde de kigge på det.
Bortset fra det har jeg haft 3 sager til RMA hos dem og fået det hele byttet. Tog lidt lang tid men det lod sig gøre.
Hm, altså hvis deres tekniske afdeling ikke har fundet en fejl, så kan du insistere på, at produktet sendes til leverandøren til test der. Hvis de så heller ikke finder fejl ved produktet, så kommer du selvfølgelig også til at betale for den tid leverandørens teknikere har brugt på at teste produktet.
Jeg mener, at der står i reklamationsbetingelserne, at hvis der ikke kan findes fejl på produktet, så skal man betale arbejdsløn for teknikeren samt returporto. Disse betingelser accepterer man når man opretter reklamtionssagen. Der er i øvrigt noget med hvem bevisbyrden påligger når produktet er over et år; du kan f.eks. dokumentere at fejlen er til stede via billeder, video og lign. Har du faktisk dokumenteret de problemer du mener der er med produktet?
Hvad skriver proshops teknikere i den testrapport du har fået?
Hvis jeg havde en forretning og ikke havde kunnet konstatere problemer med produktet, så havde du heller ikke fået byttet det. Blot fordi du ikke har fået det som du vil have det er forretningen ikke nødvendigvis en svindlerbutik...
Du er helt sikker på at det ikke bare er din computer der er underlig? Du har naturligvis prøvet musen på en anden computer, ikke?
man skal jo også huske på at de kun skal give garanti i 6 mdr, derefter der er 18 mdr reklamationsret, denne dækker jo ikke alm. slitage, som det umiddelbart lyder til at være tale om her...
som nævnt tidligere, hvis min mus var over 1 år gammel og gik ned røg den ud. det er ganske enkelt ikke besværet værd!
#20 jeg ringede til forbrugerklagenevnet. de hvadlp mig ikke alverden, men det hjalp da jeg sagde det til proshop. så var der INGEN grænser for hvor flinke de var ;)
hvis den var semi defekt fra start skulle du jo have sendt den retur allerede dengang
#25 & #26
Jeg har også kun haft gode oplevelser med ProShop ved RMA.
Ingen genstridighed overhovedet fra deres side af.
Det kan godt være du forventer at et produkt skal holde mere end et år - men loven - som ProShop altså forholder sig til - siger 6 mdrs garanti. Det ændrer din forventning altså ikke på.
Jeg vil sige som #23 - du skulle have sendt den ind med det samme. Det her er ærligt talt selvforskyldt, nu hvor garantien er overskredet med et halvt år.
Er sgu glad hvis mine mus holder 1 år..ikari og en DeathAdder...
Og ku ikke i min vildeste finde på at sende en mus til under 500- ind nogen steder efter 1 år... :no:
Da de hed Shg.dk havde jeg samme problemer ved dem, bare med en anden hardware varer.
har kun i min tid med hardware oplevet 2 steder med super dårlig service, og den ene af dem gik neden om og hjem(greendata) eller sådan noget, og så ved shg, og shg er i prinsippet også gået ned/blevet solgt, og er nu en del af Proshop osv. Så ja, jeg handler med min gode vilje heller ikke ved dem.
Jeg havde også en underlig oplevelse med Proshop. Jeg købte et grafikkort og det virkede ikke.
Jeg tog ud til firmaet med kortet som de testede på stedet. Det virkede ikke.
Så havde de den frækhed at spørge om jeg ville have et nyt kort eller pengene tilbage.