Dårlig oplevelse med Proshop.dk RMA

Hyggehjørnet d.  23. november. 2011, skrevet af QwQ
Vist: 2656 gange.

QwQ

Superbruger
Tilføjet:
23-11-2011 23:39:06
Svar/Indlæg:
160/35
Hej HWT 🙂

Jeg har handlet med Proshop for et års tid siden og havde en RMA med dem her for 1½ måneds tid siden.

Det drejede sig om en defekt mus, som ikke virkede ordenligt, og hvor vægten som sidder under musen ikke sad korrekt på og ikke mindst, scroll knappen som havde tendens til at trykke af sig selv.

Disse symptomer var ikke at se i starten, men de har altså udviklet sig af sig selv over perioden jeg har haft musen. Det blev til sidst for ekstremt, og i og med at musen stoppede med at virke indtil jeg hev USB stik ud og ind valgte jeg at sende den ind.

Proshop kunne ikke finde nogen fejl, i følge dem, og bad om 500 kr for testgebyr. Fejlene var TYDELIGE og det kræver ikke mere end 15 min brug før man kan finde fejlene. Ja selv at kigge under musen på vægtene, så er den gal. Musen i sig selv kostede desuden UNDER 500 kr. altså mindre end testgebyret!?
Så det var altså billigere at gå ud og købe en NY som VIRKEDE korrekt. Jeg kontaktede proshop flere gange, men de nægtede hårdnakket at der var en fejl, og her 1½ måneder efter sagen har jeg stadig ingen mus, og vil højst sandsynligt aldrig få den tilbage. - Så jeg må ud og investere.

Desuden har deres support været ekstremt elendig og uprofessionel, og de har til og med lukket livechatten i hovedet på mig!

Jeg siger bare; ALDRIG mere Proshop. Magen til svindel og svineri skal man lede langt efter!

Skulle bare ud med min frustration, især nu hvor jeg netop står og mangler musen ekstra meget og ikke har den.

Mvh.
QwQ

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 24-11-2011 01:31:59.
tom81

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2011 23:44:31
Svar/Indlæg:
20170/383
Altså du har vel fået den defekte mus retur?

Du kan jo altid gå til forbrugerklagenævn eller lignende. Men spørgsmålet er så om de vil tage en så lille ting.

QwQ

Superbruger
Tilføjet:
23-11-2011 23:46:32
Svar/Indlæg:
160/35

Altså du har vel fået den defekte mus retur?

Du kan jo altid gå til forbrugerklagenævn eller lignende. Men spørgsmålet er så om de vil tage en så lille ting.

tom81 skrev d. 23-11-2011 23:44:31

Nej de kræver 500 kr for at jeg få kan musen tilbage.

Ja, men problemet er at det aldrig hjælper alligevel.
Koster det desuden ikke penge? HVis ikke, hvordan gør man?

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2011 23:48:31
Svar/Indlæg:
7765/230
Er sgu glad hvis mine mus holder 1 år..ikari og en DeathAdder...
Og ku ikke i min vildeste finde på at sende en mus til under 500- ind nogen steder efter 1 år... :no:

QwQ

Superbruger
Tilføjet:
23-11-2011 23:50:58
Svar/Indlæg:
160/35

Og ku ikke i min vildeste finde på at sende en mus til under 500- ind nogen steder efter 1 år... :no:

crankyrabbit skrev d. 23-11-2011 23:48:31

Musen kostede vidst nok 7-800 kr dengang jeg købte den, og koster 400 nu. Synes godt det kan betale sig, hvis deres RMA ellers virkede efter hensigten.

Hvis de var professionelle ville de nok have givet sig, det er trods alt en lille sum penge iforhold til et stort GFX eller en hel computer. - De får blot en masse dårlig omdømme ud af det nu..!

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2011 23:56:22
Svar/Indlæg:
2959/206
#3 - 1 år? :O
Tror min G5 Refresh har holdt mig 4 år nu >_> Virker som den første dag jeg tog den ud af pakken. Men jah, har set en tendens for de Razor muse at dø relativt hurtigt, i det mindste i forhold til Logitech's.. Det måske bare mig? (og at se på hvor længe min vens Razor muse dør, han køber jo en ny hele tiden.)

Men ja.. Forbrugerrådet/forbrugerklagenævn er også min bedste idé. Evt. skriv på trustpilot.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2011 00:00:41
Svar/Indlæg:
7765/230
Min G5 er nok den af alle mine mus, der har haft det korteste liv....2-3 hurtige ned i bordpladen, så var den død. 😩 kaninen bliver hidsig nogen gange... 🤣 🤣
men har da stadig lodderne/vægtene liggende.. :yes:

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 24-11-2011 00:01:54.

NielsPeter

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2011 00:16:44
Svar/Indlæg:
247/42
QwQ, det er ikke nu-prisen du skal kigge på, det er købsprisen. Mener grænsen for forbrugerklagenævnet går ved 500,- så hvis den har kostet 700-800kr fra ny burde de kigge på det.

Bortset fra det har jeg haft 3 sager til RMA hos dem og fået det hele byttet. Tog lidt lang tid men det lod sig gøre.

colombodk

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2011 00:26:45
Svar/Indlæg:
826/60
Hm, altså hvis deres tekniske afdeling ikke har fundet en fejl, så kan du insistere på, at produktet sendes til leverandøren til test der. Hvis de så heller ikke finder fejl ved produktet, så kommer du selvfølgelig også til at betale for den tid leverandørens teknikere har brugt på at teste produktet.

Jeg mener, at der står i reklamationsbetingelserne, at hvis der ikke kan findes fejl på produktet, så skal man betale arbejdsløn for teknikeren samt returporto. Disse betingelser accepterer man når man opretter reklamtionssagen. Der er i øvrigt noget med hvem bevisbyrden påligger når produktet er over et år; du kan f.eks. dokumentere at fejlen er til stede via billeder, video og lign. Har du faktisk dokumenteret de problemer du mener der er med produktet?

Hvad skriver proshops teknikere i den testrapport du har fået?

Hvis jeg havde en forretning og ikke havde kunnet konstatere problemer med produktet, så havde du heller ikke fået byttet det. Blot fordi du ikke har fået det som du vil have det er forretningen ikke nødvendigvis en svindlerbutik...

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
24-11-2011 00:48:18
Svar/Indlæg:
6368/477
Du er helt sikker på at det ikke bare er din computer der er underlig? Du har naturligvis prøvet musen på en anden computer, ikke?

QwQ

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2011 08:41:38
Svar/Indlæg:
160/35

QwQ, det er ikke nu-prisen du skal kigge på, det er købsprisen. Mener grænsen for forbrugerklagenævnet går ved 500,- så hvis den har kostet 700-800kr fra ny burde de kigge på det.

Bortset fra det har jeg haft 3 sager til RMA hos dem og fået det hele byttet. Tog lidt lang tid men det lod sig gøre.

NielsPeter skrev d. 24-11-2011 00:16:44

Ja gid det var så vel for mig.
Men jeg vil se om jeg kan få kontatet forbrugerklagenævnet.

Hm, altså hvis deres tekniske afdeling ikke har fundet en fejl, så kan du insistere på, at produktet sendes til leverandøren til test der. Hvis de så heller ikke finder fejl ved produktet, så kommer du selvfølgelig også til at betale for den tid leverandørens teknikere har brugt på at teste produktet.

Jeg mener, at der står i reklamationsbetingelserne, at hvis der ikke kan findes fejl på produktet, så skal man betale arbejdsløn for teknikeren samt returporto. Disse betingelser accepterer man når man opretter reklamtionssagen. Der er i øvrigt noget med hvem bevisbyrden påligger når produktet er over et år; du kan f.eks. dokumentere at fejlen er til stede via billeder, video og lign. Har du faktisk dokumenteret de problemer du mener der er med produktet?

Hvad skriver proshops teknikere i den testrapport du har fået?

Hvis jeg havde en forretning og ikke havde kunnet konstatere problemer med produktet, så havde du heller ikke fået byttet det. Blot fordi du ikke har fået det som du vil have det er forretningen ikke nødvendigvis en svindlerbutik...

colombodk skrev d. 24-11-2011 00:26:45

I deres testrapport står der blot at de ikke kunne finden nogen fejl. "fandt ingen fejl" eller lign.

Du er helt sikker på at det ikke bare er din computer der er underlig? Du har naturligvis prøvet musen på en anden computer, ikke?

freak_master skrev d. 24-11-2011 00:48:18

Jeg håber ikke at det er nødvendigt at svare på, selvfølgelig har jeg gennemtestet det inden jeg sendte det ind. Har testet på min bærbar og stationær, samt formateret min stationær for at se om det hjalp.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af QwQ d. 24-11-2011 08:47:38.

laerling

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2011 08:47:14
Svar/Indlæg:
922/13
Jeg er begyndt stille og roligt igen og købe hw fra en butik. Godt nok skal man betale lidt mere, men det gøre jeg gerne.

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2011 09:04:24
Svar/Indlæg:
4536/104
Da de hed Shg.dk havde jeg samme problemer ved dem, bare med en anden hardware varer.

har kun i min tid med hardware oplevet 2 steder med super dårlig service, og den ene af dem gik neden om og hjem(greendata) eller sådan noget, og så ved shg, og shg er i prinsippet også gået ned/blevet solgt, og er nu en del af Proshop osv. Så ja, jeg handler med min gode vilje heller ikke ved dem.

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2011 09:04:59
Svar/Indlæg:
2246/14
jeg har også meget dårlige erfrainger med proshop.
de brugte over 1 måned på et gfx det ikke engang viste et billede på skærmen... (testet i 3 copmutere....)
de blev ved med at henvise til "eksterne teknikere" (hvilket de ikke må iflg loven)... totalt assholes. sidste gang jeg køber noget dér.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2011 10:06:16
Svar/Indlæg:
7765/230
#0+12+13
Det er derfor vi æææælsker Komplett. :yes: ❤ ❤

QwQ

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2011 10:21:24
Svar/Indlæg:
160/35
Er der nogen der kan smide et link til at oprette en sag hos forbrugerklagenævnet? Og ved I hvad det koster?

xkalibur

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2011 10:24:47
Svar/Indlæg:
739/62
man skal jo også huske på at de kun skal give garanti i 6 mdr, derefter der er 18 mdr reklamationsret, denne dækker jo ikke alm. slitage, som det umiddelbart lyder til at være tale om her...

som nævnt tidligere, hvis min mus var over 1 år gammel og gik ned røg den ud. det er ganske enkelt ikke besværet værd!

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2011 10:25:05
Svar/Indlæg:
7765/230

QwQ

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2011 10:31:53
Svar/Indlæg:
160/35

man skal jo også huske på at de kun skal give garanti i 6 mdr, derefter der er 18 mdr reklamationsret, denne dækker jo ikke alm. slitage, som det umiddelbart lyder til at være tale om her...

som nævnt tidligere, hvis min mus var over 1 år gammel og gik ned røg den ud. det er ganske enkelt ikke besværet værd!

xkalibur skrev d. 24-11-2011 10:24:47

Det er der ihvertfald delte meninger om!
Jeg forventer helt sikkert at en mus til 800 kr kan holde i mere end lidt over 1 års tid. Desuden vil jeg ikke mene at det er slidtage der er snakke om her, men nærmere defekt fra starten.

Da jeg modtog den fra starten af var vægt-holderen i bunden semidefekt og sad ikke ordenligt. Brugte det ikke til så meget, og det generede mig ikke, men over tiden blev det værre og scroll-knappen begyndte at trykke af sig selv. Dette oplevede jeg først senere da det var i et bestemt spil jeg lod mærke til det.

Desuden. At slide en dyr mus til 800 kr ned over 1 års tid burde ikke være muligt! Jeg mener selv at jeg har behandlet den perfekt - passer altid godt på mine ting!

http://www.forbrug.dk/Dine-kla...

crankyrabbit skrev d. 24-11-2011 10:25:05

Tak, desværre skal reperationen koste 800 kr eller mere før de gider gøre noget ved det. 😕
Shit jeg er sur på dem. Håber de brænder op i helvede..

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2011 10:46:17
Svar/Indlæg:
7765/230
Kan være det er billigere for dig at købe din egen mus tilbage i proshops demo butik...Når de nu har klargjort den til salg.... 🤣 🤣 🤣

QwQ

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2011 10:53:26
Svar/Indlæg:
160/35
19# Det gør de vel forhåbentlig ikke? :P

Men ja, det er nok billigere at droppe det, men det er simpelhen for sindsygt. Har lovet dem personligt at fortælle om mine gode oplevelser på nettet, og det holder jeg ihvertfald ved..

colombodk

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2011 11:18:00
Svar/Indlæg:
826/60
Altså, du har jo også mulighed for at appellere reklamationsafdelingens beslutning ved at skrive en klage til deres direktør eller servicechef. Men gør det via et rigtigt brev, ikke email.

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2011 11:19:52
Svar/Indlæg:
2246/14
#20 jeg ringede til forbrugerklagenevnet. de hvadlp mig ikke alverden, men det hjalp da jeg sagde det til proshop. så var der INGEN grænser for hvor flinke de var ;)

xkalibur

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2011 11:24:19
Svar/Indlæg:
739/62
hvis den var semi defekt fra start skulle du jo have sendt den retur allerede dengang

QwQ

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2011 11:32:47
Svar/Indlæg:
160/35

#20 jeg ringede til forbrugerklagenevnet. de hvadlp mig ikke alverden, men det hjalp da jeg sagde det til proshop. så var der INGEN grænser for hvor flinke de var ;)

Swayde skrev d. 24-11-2011 11:19:52

Jeg har fortalt at hvis de ikke gad hjælpe mig med at løse problemet måtte jeg henvende mig til forbrugerklagenævnet. Det var de upåvirkede ved, ihvertfald ham jeg snakkede med.

hvis den var semi defekt fra start skulle du jo have sendt den retur allerede dengang

xkalibur skrev d. 24-11-2011 11:24:19

Ja, det burde jeg nok. Men da det kun var en ubetydelig defekt, gad jeg ikke bøvlet.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2011 13:22:12
Svar/Indlæg:
4657/53
Jeg har haft flere RMA hos proshop. og ikke en er gået i hårdknude.

Den sidste RMA er en vertex 2 der døde i fredags.
Lavede en RMA og fik dem til og sende porto til mig, og så sende jeg den tirsdag med posten til Århus.
Her i dag får jeg mail kl 9:01 om den er ved og blive testet,Kl 9:17 får jeg en ny mail med at den er defekt og den vil blive ombyttet.
11:20 Får jeg en ny mail at en ny er blevet pakket og vil blive sendt i dag, samt en T&T nummer.
Og jeg vil modtage den i morgen.

Og sådan er det hver gang jeg sender noget til RMA hos proshop.

Jeg ved ikke hvad i gør forkert, skriver noget forkert ved RMA, ikke tester det ordenligt før i sender det ind.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Riis d. 24-11-2011 13:33:18.

colombodk

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2011 13:28:01
Svar/Indlæg:
826/60
# 25
Jeg kan genkende din oplevelse; jeg altid fået samme hurtige og gode service ved mine RMA'sager, både ved Proshop og SHG.

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2011 13:30:59
Svar/Indlæg:
4536/104
#14 enig.

har aldri oplevet noget dårligt ved komplet på den måde jeg har ved shg/proshop og som jeg kender flere der også har ved shg.
har dog en kammi der havde en lidt grim sag ved komplett også, men tror bare det var en medarbejder fejl40. Hvilket jo kan ske så længe firma´et er betjent af mennesker.. 😉

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 24-11-2011 13:31:56.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2011 14:26:30
Svar/Indlæg:
5505/640
Køb logitech. Min mx performance reagerede mere og mere upræcist til sidst virkede corsuren ikke, efter at have været ude og kigge på diverse mus og forum inlæg kontakede jeg loitech og jeg oplyste fejlen hvad nummer der stod på min mus,den var heldigvis under garantien (tror det var 3 år der var på musen),support eller kundeservice (ved ikke helt hvad det var) spurgte hvad for en mus jeg ville have, valgte topmodellen og fik de.

Skulle ikke sende musen til logitech kun oplyse om fejlen, den nummer musen havde og så fik jeg en ny også selvm om de ikke kan vide om jeg har snydt dem som jeg ikke har.

(ps: havde ikke købt musen i logitechs webshop)

CleanC

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2011 19:08:35
Svar/Indlæg:
567/26
#25 & #26

Jeg har også kun haft gode oplevelser med ProShop ved RMA.
Ingen genstridighed overhovedet fra deres side af.

Det kan godt være du forventer at et produkt skal holde mere end et år - men loven - som ProShop altså forholder sig til - siger 6 mdrs garanti. Det ændrer din forventning altså ikke på.
Jeg vil sige som #23 - du skulle have sendt den ind med det samme. Det her er ærligt talt selvforskyldt, nu hvor garantien er overskredet med et halvt år.

QwQ

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2011 19:22:05
Svar/Indlæg:
160/35

#25 & #26

Jeg har også kun haft gode oplevelser med ProShop ved RMA.
Ingen genstridighed overhovedet fra deres side af.

Det kan godt være du forventer at et produkt skal holde mere end et år - men loven - som ProShop altså forholder sig til - siger 6 mdrs garanti. Det ændrer din forventning altså ikke på.
Jeg vil sige som #23 - du skulle have sendt den ind med det samme. Det her er ærligt talt selvforskyldt, nu hvor garantien er overskredet med et halvt år.

CleanC skrev d. 24-11-2011 19:08:35

Nu er det jo så reklamationen som er 2 år, hvilket dækker hvad en vare burde holde til.

Hvis jeg havde sendt den ind med det samme, havde de næppe gjort en skid, hvis de ikke gør noget nu, da fejlene slet ikke var så tydelige i samme grad.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2011 20:15:59
Svar/Indlæg:
4657/53

Der er du helt væk og ved siden af.
reklamationsret har intet med hvor lang til det skal holde.

Der er 6 måneders garanti og 18 måneders reklamationsret.
Og det betyder at efter 6 måneder skal du kunne bevise at din mus var defekt da du fik den.
Hvilket du sikkert ikke kan.
Du vil sådan set aldrig vinde en sag på en 1 år gammel mus.

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
24-11-2011 20:58:27
Svar/Indlæg:
4982/47
Erhm 😛

Formodnignsreglen siger at bevisbyrden påhviler sælger de første 6 mdr. Det er faktisk stadig en ny regle som kun har været til et par år nu.

Reklamations retten er gældende i op til 2 år.

Evt garanti kan gives af producenten eller forhandleren, men det er 100% valgfrit.

Om man kan reklamere over en 1 år gammel mus der har fået defekter skal jeg ikke gøre mig klog på, men eftersom jeg køber mus til 80-100.- /stk, som holder 3-4 år uden defekter (Lumatron FTW 😛 4½ år, dog virker wheel-button ikke mere) så ville jeg sku føle mig snydt hvis min dyre indkøbt mus holdt 1/4 af en billig mus fra kvikly 😀

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2011 23:04:26
Svar/Indlæg:
4221/223

crankyrabbit skrev d. 23-11-2011 23:48:31

+1

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2011 00:30:15
Svar/Indlæg:
4221/223

Da de hed Shg.dk havde jeg samme problemer ved dem, bare med en anden hardware varer.

har kun i min tid med hardware oplevet 2 steder med super dårlig service, og den ene af dem gik neden om og hjem(greendata) eller sådan noget, og så ved shg, og shg er i prinsippet også gået ned/blevet solgt, og er nu en del af Proshop osv. Så ja, jeg handler med min gode vilje heller ikke ved dem.

Fearless Angel skrev d. 24-11-2011 09:04:24

proshop har da altid heddet proshop.
Dog fusionerede de med SHG i maj måned i år

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mfcods d. 25-11-2011 00:31:40.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2011 00:46:24
Svar/Indlæg:
4221/223
Jeg har kun haft en ting der skulle sendes til RMA. De var flinke nok til at tage imod den defekte hw. De sendte den også videre til producenten, hvilket de så ikke fortalte mig 😐 Så efter en månedstid skrev jeg til dem, og fik det at vide. Efter et par uger fik jeg hw'en tilbage, uden nogen omkostninger 🙂

sortiarius

Superbruger
Tilføjet:
25-11-2011 11:32:47
Svar/Indlæg:
353/59
Vil egentlig ikke blande mig det store, har overordnet set haft gode RMA oplevelser med proshop. Min erfaring er at reel involvering af forbrugerklagenævnet (ikke trusler herom) plejer at sætte fut i tingene (når firmaet bliver kontaktet af forbrugerklagenævnet direkte). Det kan du jo prøve her, det koster intet (indgås er forlig er kontakten gratis).

Det sagt vil jeg lige cleare lidt jura.

Når man køber en vare i EU har man 2 års reklamationsret. Dvs. en ret til at få produktet repareret/udskiftet hvis en "medfødt" fejl fra produktionstidspunktet får produktet til at fejle indenfor 2 år.

Dvs. hvis man har et halvdefekt produkt er det selvfølgelig smart at nævne det i forbindelse med købstidspunktet, men hvis fejlen skyldes forhold der altid har været på produktet men først manifesterer sig senere falder det ind under reklamationsretten. Også selv om man har haft lette problemer i 1 år og 11 måneder og først indvender problemer i sidste time.

Reklamationsretten dækker IKKE slitage eller uhensigtsmæssig brug eller div. Men altså kun FEJL fra produktionstidspunktet der manifesterer sig indenfor de første 2 år.

Så er der jo den famøse "formodningsregel" der egentlig ikke er en regel men en prædecens for en tidlig tolkning af reglerne. Den henholder sig til hvem der står med bevisbyrden for at ens fejlbehæftede produkt har været behæftet med fejl fra dag 1 (men fejlen først manifesterer sig nu).

Som udgangspunkt siger præcedens fra formodningsreglen at det det første halve år er sælger der skal bevise at købers fejlbehæftede produkt IKKE hører ind under reklamationsretten. Efter et halvt år og de næste 1½ år frem er det som udgangspunkt køber der skal sandsynliggøre at fejlen har været tilstede på produktionstidspunktet - det er svært.

Der er altså INGEN garanti det første halve år, blot en reklamationsret med bevisbyrde hos sælger der skifter til køber de sidste 1½ år af reklamationsretten.

Garanti er ud over reklamationsretten. Bruger jeg fx et produkt forkert og går det af denne årsag i stykker KAN en garanti fx dække det, det gør en reklamationsret IKKE, heller ikke selvom det er indenfor de 6 måneder.

Håber det clearede lidt forvirringer omkring juraen herinde.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af sortiarius d. 25-11-2011 11:34:51.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2011 12:58:06
Svar/Indlæg:
4657/53
Jeg kan da lige lave en forsættelse af #25.
Posten har lige været her med en ny disk.
Så det tog en uge fra jeg lavede RMA på deres side.

colombodk

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2011 13:06:25
Svar/Indlæg:
826/60
ja, det er hurtigere end RMA kan klares direkte ved Samsung, Seagate og WesternDigital... jeg har pt harddiske til RMA ved alle tre firmaer... 😕

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2011 13:56:28
Svar/Indlæg:
2131/173
Jeg havde også en underlig oplevelse med Proshop. Jeg købte et grafikkort og det virkede ikke.
Jeg tog ud til firmaet med kortet som de testede på stedet. Det virkede ikke.
Så havde de den frækhed at spørge om jeg ville have et nyt kort eller pengene tilbage.

colombodk

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2011 13:59:18
Svar/Indlæg:
826/60
Det kunne jo være at du ville have et andet grafikkort, af anden producent, og så kunne du jo frit vælge at købe et andet, eller helt fortryde købet, hvis du fik pengene tilbage...

CrixD

Overclocker
Tilføjet:
25-11-2011 14:02:44
Svar/Indlæg:
73/3

Jeg havde også en underlig oplevelse med Proshop. Jeg købte et grafikkort og det virkede ikke.
Jeg tog ud til firmaet med kortet som de testede på stedet. Det virkede ikke.
Så havde de den frækhed at spørge om jeg ville have et nyt kort eller pengene tilbage.

comicsdk skrev d. 25-11-2011 13:56:28

Giver ikke rigtig mening? Der er da almindeligt?

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2011 14:13:26
Svar/Indlæg:
2131/173
40
Ja, jeg kunne vælge mellem et hvilket som helst kort i samme prisklasse eller få pengene retur.
Det var en forfærdelig oplevelse.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af comicsdk d. 25-11-2011 14:18:15.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2011 14:15:14
Svar/Indlæg:
5505/640
lav rma hos hovedkontoret firmate i dk istedet for det webshop du har købt produktet hos

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2011 14:28:20
Svar/Indlæg:
2131/173
Det indlæg er en fis i en hornlygte, længere er den ikke. Manden køber en mus, først siger han at den er smadret henover tid, senere i tråden er den så defekt fra starten af. Over et år senere skriver manden så at det er for dårligt at Proshoppen ikke straks giver ham en ny 800-kroners mus - mit bud er at de havde byttet lortet på stedet hvis manden ellers havde sendt den retur så snart han opdagede at den ikke virkede efter hensigten.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2011 15:52:52
Svar/Indlæg:
4657/53
Og jeg kan forsætte fra #37

Den holdt i 35min så den skal til RMA igen.

Ud af 3 OCZ ssd som jeg har købt, er der en tilbage der køre.
Resten har været til RMA. De ældste OCZ jeg har er 3 måneder.
Nu bliver den byttet til noget andet, det her gider jeg ikke.
Og det er vertex 2 og 3.

colombodk

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2011 15:57:11
Svar/Indlæg:
826/60
Du har checket at der ikke er en ny firmware fra OCZ der løser problemet?

Hvis ikke, så snak med Proshop-supporten om hvilken disk de kan anbefale? De har mulighed for at checke hyppigheden af reklamationer, f.eks. på Intels 500-serie.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af colombodk d. 25-11-2011 15:57:41.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2011 16:06:51
Svar/Indlæg:
4657/53
Det er en vertex 2 og den havde 1.35 out of the box.