Jeg er har fået den mærkelige ide ind i midt hoved at jeg har en flaskehals i PC'en.. men har lidt problemer med at selv at være 100% sikker på hvad det er..
så hvis i gider hjælpe vil det være virkelig fedt :)
Min PC:
AMD Phenom II X4 955 3,2Ghz Asus Crosshair V Formula 4x2GB Corsair PC3-10700H GTX 470
er utrolig træt på dette tidspunkt jeg skriver, så hvis jeg har glemt noget så spørg bare :)
PS. undskyld hvis tråden er placeret et forkert sted.
Lidt mere forklaring om hvor du tror den er? Er det under gaming, Programering, 3D cad tegningerm, Photoshop? For mig ser det ikke ud som om der skulle være en flaskehals evt prøv at clocke din cpu lidt op eller gfx hvis det er.. Bare pas på med det Gfx da den serie skulle blive ret så varme.
Hvilken Hdd/ssd har du?
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ledet90 d. 26-11-2011 02:32:15.
Hvis du har en alm HD vil den altid være flaskehals på den ene eller anden måde. Og ellers så ville jeg nok smide cpu op i nærheden ad 4ghz og gfx ville jeg også overclocke, der er op mod 50% ekstra ydelse at hente med den rigtige køling på det gfx 😲
Det er under gaming, og jeg mener selv at det er rammene fordi de er 10700H
Har normale HDD SATA 6Gb/s
Jeg har bare set videoer på youtube hvor folk spiller Mafia 2 og Skyrim på ultra med næsten samme opsætning og ikke har nogen lag overhovedet, hvor mig kører med omkring 20 fps :S
det er derfor at jeg har en anelse om flaskehalsen
Problemet kan måske være at du sidder med gamle drivere. Kan se hans gennemsnitlig fps er 30. Der ikke langt fra 22 til 30. Men forskellen på hvornår man synes det kører flydende er enorm.
Ja overclock den Cpu og se hvordan det så køre.. Kunne være spillet er meget cpu glad og ham i video'en har jo også en x6.. Så clock den op og giv os resultaterne ;) (Husk ordentlig køling)
Med den rigtige køling og overclock kan dit 470gtx ramme 580gtx ydelse, fantastisk ikke.? se selv her, der bliver det sammenlignet med et 560ti der kører ret hurtigt/overclocket = hurtigere end 570 gtx som igen er = med 580gtx. http://www.techpowerup.com/for... . Han ender op med 50% ekstra ydelse, ikke dårligt.
Det er ski imponerende 🙂 og med luft køling enda 😲 __
Har fået clocket CPU'en til 3.7GHz og så skal jeg have købt en ny blæser til GPU'en så jeg er sikker på at den ikke bliver for varm, når jeg begynder at overclocke :)
men tænkte på... er 667MHz(4x2GB) ikke en smule småt for tiden eller er det bare mig der ikke forstår det?
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Azarion d. 27-11-2011 10:46:23.
Med din cpu i nærheden af 4ghz er den eneste flaskehals i høje opløsninger dit gfx, Så bare kom igang med at overclocke. Nu har jeg allerede købt et par 480gtx som skal vandkøles og overclockes, men havde jeg ikke det ville jeg klart finde 2-3 billige 470gtx kort og vandkøle dem. Det ER da grineren at man med et kort til under 1000kr kan opnå 580gtx ydelse. 😲