Deling af drev/mapper - Windows 7

Software d.  27. november. 2011, skrevet af The_Dare_Devil
Vist: 9745 gange.

The_Dare_Devil
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2011 17:34:47
Svar/Indlæg:
422/58
Min server kører Windows 7 Ultimate. Jeg deler harddiskene og mapper dem som netværksdrev på mine andre maskiner. Det har hidtil fungeret fint.

Her den anden dag formatterede jeg alle drev, undtagen et, fordi der skulle ryddes op. Efter at have delt dem igen, kan jeg ikke få adgang over netværk? Jeg får at vide, at jeg ikke har rettigheder til at tilgå drevene. Det andet drev, som ikke blev formatteret, kan stadig tilgås fint.

Jeg har dobbelttjekket, at indstillingerne på alle drev er ens; de er indstillet, så "Everyone" har "Full Access".

Firewall er slået fra, fildeling slået til, password protection slået fra osv. (og det meste må jo være sat rigtigt op, eftersom 1 drev (+ public folders) kan tilgås).

Jeg har forsøgt et hav af registry tweaks foreslået rundt omkring, disaling af UAC, genstart af server, genstart af router og genstart af klient maskiner. Nu er jeg ved at løbe tør for ideer - ud over af formattere hele serveren og begynde forfra - men det er ABSOLUT nødløsning. Alle ideer tages imod med kyshånd! 😕
Prebbish
 
Superbruger
Tilføjet:
27-11-2011 18:36:52
Svar/Indlæg:
648/5
Har du mappet dem igen efter formatering?


The_Dare_Devil
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2011 18:40:44
Svar/Indlæg:
422/58
#1 - Ja/Nej; så langt er jeg slet ikke. Jeg går bare ind på \\ip\ hvor jeg kan se de tilgængelige drev. Når jeg så klikker på det gamle, kommer jeg ind, men klikker jeg på et af de nye, får jeg at vide, at jeg ikke har de nødvendige rettigheder :/


The_Dare_Devil
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2011 21:17:56
Svar/Indlæg:
422/58



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af The_Dare_Devil d. 27-11-2011 21:18:43.