Hey, jeg er egentlig på udkig efter det optimale kølings setup til mit system. Jeg sidder lige pt med en Scythe Mugen 2.
Spurgte nogen personer til råds omkring en Corsair H100, men fik af vide den er for dyr i forhold til hvad den yder og anbefaler at jeg vælger et rigtig vandkølingssetup i stedet, ligesom dette: http://www.coolerkit.dk/xspc_r...
Nu er det bare sådan at jeg gerne tager rundt til lan med mit system, og tænker bare på om sådan en gang vand i systemet ikke tilføjer en del ekstra vægt? Er det muligt at køre noget alla dette, eller burde jeg holde mit til noget som H100?
Vandkøling vejer en del. Alene vandet er ca. 1kg ekstra. 240mm radiatoren i sættet er 600gram. Så alt ialt er det vel over 2kg du tilføjer til dit system.
#3 når det er egentlig ikke så meget, troede faktisk det var noget mere end 1 liter vand der skulle i systemet. Nogen erfaring med at transportere sin computer med et komplet vandkølingssæt? Kan fittings nemt ryge af eller sådan noget?
Det også det jeg havde regnet med for har ikke hørt så meget godt om den Larkooler der blev linked til: men tilbage til det originale spørgsmål
Hvis jeg nu tager til Lan 5-6 gange om året rundt omkring i Danmark vil et vandkølingssystem som RS240 så være en torn i røven for mig, eller burde jeg virkelig overveje at tage det i stedet for en H100?
Jeg mente selvfølgelig Larkooler. Du må jo gøre op med dig selv om du er villig til at slæbe på ekstra 2-3 kg vandkøling. Det kan ingen andre end dig selv afgøre.
Nu mener jeg også om ydelsen er 700kr extra værd iforhold til en H100. så længe det ikke er mere end 5 kg vi taler om ser jeg ikke noget problem selv i vægten