I må også meget gerne skrive hvilken SSD(er) i benytter jer af, samt dens kapacitet og evt. firmware og controller, såfremt I har kendskab disse informationer.
Hvis nogle har lyst til at lave nogle statistikker over tallene på de forskellige SSD'er, skal I være ganske velkomne. Jeg synes i hvert fald det kunne være interessant at se nogle sort/hvide tal om, hvilke SSD'er der egentlig er tættest på de hastigheder, som står dokumenteret på dets pakke.
Jeg bruger en OCZ Solid 3 Dog med standard firmware - skal nok poste, naar det er muligt. Men sidst jeg checkede, var hastighederne ca. 420/395 i read/write
Vertex 3 60 GB Firmware 2.11 Z68 sata3. Men det er min OS disk, så man kan ikke regne med det. Data fra OCZ. 60GB Max Performance Max Read: up to 535MB/s Max Write: up to 480MB/s
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Riis d. 29-11-2011 03:18:17.
Ups... Jeg tænkte nok den var her allerede. Dog synes jeg ATTO virker som et mere ideelt valg, specielt til Sandforce controllere, så fortsæt endelig med nogle benchmarks.
24# Sjovt, for jeg har ikke samme problemer som dig med mit P7P55D E PRO med samme ctrl og crucial C300 64gb. Min disk bliver ihvertfald maxxet ud og lidt til med små 400MB/s 😲
Er der mon nogen der har bemærket en forskel i hastigheden fra Firmware 0009 til 0309 ? Jeg overvejer nemlig at flashe, men jeg er ikke engang tæt på de 5000 timer.
Kan se vi har samme bundkort, men kører med forskellige firmware. Og ummidelbart får jeg en smule mere ud af min Crucial M4. Så noget kunne tyde på der er en marginal forbedring :)