Worklog: Antec P180 Mod

Case-modding d.  01. december. 2011, skrevet af Frede24
Vist: 1279 gange.

Frede24

Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2011 21:29:01
Svar/Indlæg:
2192/67
Hey
Efter at have været væk fra computere i et par år har jeg fundet interesseren for at rode lidt med hardware igen 🙂 Så har fået støvet hwt accounten af fra dengang det hed oc.dk

Nå back to business. Tænkte jeg ville kaste mig over et mindre casemod fordi mit nuværende kabinet irriterer mig lidt.
Der er tale om et Antec P180 som er indkøbt for en del år siden. Har faktisk været super glad for det, men hen af vejen er der faktisk nogen ting ved det som er fjollede.

Der kommer til at side min nuværende Hardware i systemet, det hele bliver luftkølet. Jeg vil køre et sort tema også med nogle blå detaljer, eftersom det er det farve tema bundkortet har. (ihvertfald indvendigt)

Dag 1: Adskilledelse og overvejelser om hvad der skal ske

Kabinettet ser sådan her ud pt:

Indvendigt

Rent praktisk så vil jeg gerne ændre følgende:
- Ændring af måde harddiske monteres på.
- Fjerne "rum" opdelingen mellem bundkortet rummet og psu rummet.
- Monterings hul i bundkort holdepladen, så man ikke skal pille bundkortet ud hvergang man skal skiftekøler.
- Fjerne nogle 5.25" drev pladser så der kun er plads til 1 drev.
- Nyt gitter i toppen, det oprindelige gitter er gået i stykker og det ser fjollet ud nu.
- Flytte tændknappen. Den sidder bag lågen pt.
- Huller til kabelføring

Nogenlunde sådan her var tanken at lave harddisk bays:

Jeg tror gerne jeg vil beholde Antecs udtræks system, men blot dreje det 90 grader. Derudover vil jeg gerne beholde de 2 blæser positioner i fronten.

Udover modifikationerne indvendigt var planen at male det sort.
Jeg ved ikke rigtig helt hvad jeg gøre udvendigt endnu. Kabinettet har fået et par ridser fra et eller andet igennem tiden, så noget skal der gøres.

Har overvejet lidt at beklæde den lidt som Verdenshersker gjorde med sit, det er lidt med lumske bagtanker. Eftersom min kæreste er modstander af alt computer grej der fylder. Men tilgengæld er hun stor fan af leopard stof, så tænkte jeg det kunne være sjov at beklæde det med leopardplys 😲

Jeg er åben for forslag mht udseende. Bare i lige husker at jeg ikke lige har en 3d printer ved hånden som visse andre folk.
Har adgang til værksted med de meste gængse maskiner dog :) Tanken er at det ikke rigtig skal koste noget. Hvis det går helt i vasken så må jeg betale mig fra det. Haha

Dag 1: Update

Jeg har lige været lidt igang med boremaskinen siden jeg postede tidligere, resultatet var et par behagelige overraskelser 😀

Som man kan se på billederne er det blevet strippet en del. Det gode nyhed for mig var at det ser udtil at være ret lige til at beholde skinne systemet til harddisk skuffen. Tanken var at korte af 5.25" holderen, måske beholde 2 faktisk og bruge den ene til blæser styring. Så kan jeg skrue den øverste glide bane fast på undersiden af 5.25" holderen.
Så skal jeg bare have fabrikere en smart 2,5/3,5" hdd tray. Jeg har 4 almindelige hdd'er pt og regner med at sætte en SSD i også så pladsen skal gerne være rigelig 😀

Er der nogen som har nogle mål på hullerne i SSD diskene, kan regne ud at bay'en til dem skal være 2,5" bred med er ikke klar over hvor de er skruet?

På de næste billeder kan man se det skinne system jeg beskrev før

Ja der blev sgu lidt stumper til overs, noget af det skal nok bruges igen!

Tror umiddelbart at jeg dropper den originale front. Jeg har fundet noget røgfarvet polykarbonat jeg har klunset et eller andet sted. Tror jeg prøver at fabrikere noget nyt af den. Så kan jeg også få mig nogle USB stik der rent faktisk dur :) (dem der sidder nu er knækket pga knæk-mod-usbstick= død usb port).

Dag "2" Update
Så kom jeg lidt videre. Lige efter jeg fik postet den her tråd sidste gang fik jeg selvfølgelig travlt på arbejde og fik samtidig fanget mig en lille snue. Men nu er jeg tilbage på benene og havde lidt tid idag 🙂

Beklager den dårlige billede kval. Havde taget kamera med på værkstedet, men havde glemt at lade skidtet op. Så billeder blev taget med min fantastiske arbejdstlf 😎

Idag startede jeg med at skære ud i MB pladen, så jeg kan skifte køler nemmere. Ikke så meget at sige ud over sådan ser det ud:

Jeg opdagede at kabinettet er blevet en kende slasket efter jeg har fjernet det meste der afstiver det (meget underligt!) Så jeg fabrikerede en afstiver der kan holde lidt sammen på sagerne.

Jeg gik så igang med at lave om på min 5.25" bay, men kom til at skære forkert...
Jeg fandt derfor noget gammelt alu plade jeg har klunset et eller andet sted og begyndte at fabrikere en ny istedet for. Er selv fint tilfreds med resultatet. Der mangler lidt huller/finish/maling.

Håber at kunne lave noget mere snarest. Mangler egentlig ikke så meget indvendigt. Der skal laves:
- 3,5" drev holder
- taget beslutning vedr blæsere diameter etc
- Fundet en I-pod dock til integrering i toppen af kabinettet.

Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af Frede24 d. 15-12-2011 00:01:46.
red_martians

Moderator
Tilføjet:
01-12-2011 21:54:54
Svar/Indlæg:
7881/1165
Skal du have vindue i?. Har nemlig et 180 mini som jeg har haft den overvejelse med. Så kunne være spændende at se om hvordan din løsning bliver på den underlige alu-plastik-sandwich-konstruktion der er i lågerne.

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
01-12-2011 22:05:38
Svar/Indlæg:
3636/386
Jeg saa lige overskriften og taenkte - jamen det har jeg da gjort... Men senere laeste jeg mit navn :) Jeg er smigret... hahah

Frede24

Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2011 22:37:12
Svar/Indlæg:
2192/67
#1 Jeg tror det ikke medmindre popdrengen kommer op i mig. Hvilket jeg stærkt tvivler på. Men vi får se.

#2 Har kigget lidt rundt så har set dit mod :) Men tænk på hvad du kunne ha gjort, det kunne have været leopard-tiger dyret!

EDIT: Updated første post

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Frede24 d. 01-12-2011 22:53:31.

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
01-12-2011 22:47:55
Svar/Indlæg:
4983/48
Jeg har låst tråden op så du kan holde det hele i #0 hvis du vil 🙂

Det samme gælder #3 så du også kan lave en copy/paste fra #3-> #0 hvis det er.

Frede24

Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2011 22:52:55
Svar/Indlæg:
2192/67
Perfekt, fikser jeg lige 😎

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Frede24 d. 01-12-2011 22:56:20.

Frede24

Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2011 00:02:37
Svar/Indlæg:
2192/67
Updated #0 :)

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
15-12-2011 00:17:26
Svar/Indlæg:
3636/386
Det ser fedt ud...
Du smider bare en harddisk holder i bunden og saa ellers bare dit homemade 5.25" tray i toppen? Og saa er alt andet stripped saa du kan faa bedre airflow?

Frede24

Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2011 00:42:18
Svar/Indlæg:
2192/67
Det var tanken. Laver jo den harddisk holder så den kan tages ud lige som originalt. Bare drejet 90 grader så kablerne kan løbe bagom.

Jeg regner med at male selve kabinet skelettet i sort også HDD holder, MB pladen og blænddækselerne til udvidelses kortene i blå så de matcher min bundkorts detaljer i farverne.

Jeg kan ikke helt beslutte mig for om jeg vil beholde fronten som den er eller lave den om. Har tænkt på at måske købe noget folie til siderne ellers kan de få en gang autolak. Derudover laver jeg også en ny top tror jeg, hvor min iphone dimmer kan være i.

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
15-12-2011 00:45:30
Svar/Indlæg:
3636/386
Lyder sgu cool :) Kom med update snart :P

Frede24

Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2011 01:03:35
Svar/Indlæg:
2192/67
Ved desværre ikke lige hvornår jeg får tid. Er ret booket op til og i weekenden. Men forhåbentlig i løbet af næste uge 🙂

Hvor kan man få en lækker start knap forresten?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Frede24 d. 15-12-2011 01:11:56.