OCZ er efter min viden, de eneste som har ladet deres købere RMA deres SSD´er, på baggrund af alm folks uvidenhed omkring SSD´er.
Kort fortalt så kan man stadig dags dato RMA sin Vertex 2 60GB, såfrem den har mindre end 54GB brugbar plads efter man har smidt en NTFS partition på den. Alene pga alm folk ikke fatter at dette kommer an om der er brugt 32bit eller 64bit MLC´s.
Et dyrt, men sikkert også et smart træk af OCZ på "hjemmefronten" hvor de flest af disse RMA er sket.
Og nej der er extremt få chipsæt og eksterne onboard kontrollers som har problemer med SSD´er, og opstår der problemer med en kontroller kan det ligeså vel være kontrolleren der ikke kan yde 100%, som det kan være en defekt SSD.
Et simpelt check af SSD´ens UMA CRC Error stats kan hurtigt fortælle om kontrolleren fejler, men mange aner allerede nu ikke hvad jeg snakker om 😛
Ontopic:
SSD´er er primært til at få et hurtigere OS og speede tunge programer og load tider op, jeg har haft mit OS og spil på både min Vertex 2 og min C300, samt opdel på begge SSD´er.
Jeg har dog nu mine spil på min 2TB Hdd, da loade tider og lign kun blev minimalt hurtigere.
Dertil syntes jeg faktisk at min Vertex 2 generelt virker hurtigere at bruge til OS end C300, selvom denne yder en del mere read pga Sata 3, men yder 200MB/s mindre i write, så jeg ville holde mig til en SSD der ikke har for lav write heller 🙂