hej jeg vil gerne have noget hjælp til at finde en go men billige cpu køler. ikke væskekøler. det skal være til socket AM3. jeg bruger stock køler til min phenom 2 x6 3.3 ghz. ville nu gerne ku få det lidt køligere. ligger på 47-50 grader når jeg spiller. skal siges i LOW spec. køre onboard nu. får mit rigtige graffikort i morgen eller overmorgen.
50 grader er altså ingenting. Du skal kun skifte køler, hvis du vil slippe for larm eller vil overclocke. Ander er penge lige ud af vinduet! Men ellers som #1 siger er cm 212+ fin til pengene.
Enig med alle. Hvis din cpu ikke bliver mere end 50c når du spiller behøver du slet ikke en anden køler. Hvis du derimod er træt af larm osv, ja så er en CM212+ det optimale valg, bedre køler findes ikke til den pris. 😉
de 50 grader er jo hvor det er på low spec. og der er en der har skrevet at en cpu ikke må overskride 60 eller 65 grader. der synes jeg jo at 50 grader ved low spec er lige lidt for tæt på. men jeg vil lige se hva sådan en fætter koster, tak for hjælpen indtil vidrer🙂
Den der har skrevet det er så retarderet:) Må du gerne sige fra mig af.
Din cpu skal helst ikke over 80 grader i konstant load (24 timer i døgnet)
Om du spiller på low specs, eller high specs har ikke det vilde at sige da det ikke er din cpu der bliver presset i de fleste spil. AMD laver jo ikke en køler til deres ting som ødelægger cpu´en hvis du spiller på high settings vel? :)
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af p0Pe d. 04-12-2011 14:31:38.
men jeg vil tænke over det. den er ikke så dyr kan jeg se. 275kr kan jeg få den til tror jeg det er. hvis den er så go som folk skriver. så er det jo ikke mange penge🙂
lige et andet spørgsmål. når jeg spiller og så hopper ud på skrivebordet imens spillet er i gang. så kan jeg gå ind på AI SUITE og se at den køre på 3300 mhz. altså fuld styrke. gør den hele tiden det når man spiller?
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af PCbruger1982 d. 04-12-2011 15:03:13.
ved mig sidder den på en core i5 2500K @ 5 ghz som bliver 65 grader ved prime95. og det eneste der er lavet ved køleren for at dette var muligt var 2 blæsere i stedet for 1 og en fanduct
19# Ja, det er virkelig en vinder, især til prisen. Jeg har også haft et par stykker gennem hænderne, hos mig lå den max et par grader fra feks den store Noctua NH-D14 så længe den er i push pull med gode blæsere.