Yousee Bredbånd?

Diverse d.  06. december. 2011, skrevet af Labze
Vist: 3455 gange.

Labze

Overclocker
Tilføjet:
06-12-2011 16:12:49
Svar/Indlæg:
164/24
Hej

Vi har nu haft TDC bredbånd herhjemme i ret lang tid, og er ved at være trængende efter større hastighed, vi sidder pt på en 10/2 forbindelse hvilket er det højeste vi kan trække herhjemme. Desværre er fiber stadig ikke blevet muligt her i valby :no:

Talte med en medarbejder for yousee som siger at du kan tilbage helt op til 50mbit forbindelse herhjemme, hvilket jo lyder af meget, han sagde at pga de kører over antenne stik så er deres bredbånd ikke så distance påvirket som TDC's kobbernet, kan dette passe, vil nødig sidde med en sløv 5'er pga en sælger løj til mig :) Evt nogen der har erfaringer med yousee?
thias-

Superbruger
Tilføjet:
06-12-2011 16:21:12
Svar/Indlæg:
396/229
husk at yousee har en fair to use grænse på 30+ mbit. på 200 gb. pr månede

Labze

Overclocker
Tilføjet:
06-12-2011 16:32:13
Svar/Indlæg:
164/24
Ja det har jeg set, en 20 mbit er stadig dobbelt op af hvad vi har nu så det kan stadig betale sig. Men hvad sker der når man når 200+gb om måned? Bliver man så bare cuttet af nettet, eller sænker de forbindelsen til 20 eller noget urimeligt lavt?

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
06-12-2011 16:42:36
Svar/Indlæg:
2826/100
Taget fra yousee's hjemmeside 🙂

"Overskrides fair-use-grænsen forbeholder YouSee sig ret til at begrænse kundens brug af tjenesten
uden varsel. Begrænsninger ved overskridelse af fair-use-grænsen kan fx bestå i nedsættelse af
hastigheden på kundens forbindelse i travle timer (peak hours), nedsættelse af hastigheden på kundens forbindelse indtil næste månedsskifte eller begrænsninger i kundens brug af visse services,
herunder brug af peer-2-peer-trafik. YouSee forbeholder sig endvidere ret til at afbryde kundens
forbindelse til tjenesten eller opsige abonnementet efter forudgående varsel hero"

kilde: http://yousee.dk/Hjaelp_og_Sup... side 35

Labze

Overclocker
Tilføjet:
06-12-2011 16:47:05
Svar/Indlæg:
164/24
#3 har skam læst det men nedsættelse af hastighed er jo meget bredt, det kan være de sænker en til 512kb eller til en forbindelse der ikke er påvirket af fair use grænsen (20/1 fx). Det var bare om nogen vidste dette, men det nemmeste er vel at ringe ind :)

Labze

Overclocker
Tilføjet:
06-12-2011 17:02:56
Svar/Indlæg:
164/24
Når fik ringet ind til dem, og først får man en skriftlig advarsel og hvis man ikke sænker sit forbrug ryger man ned på en 20/1 forbindelse og det er jo ikke jordens undergang.

Har ikke helt forstand på hvordan det fungerer når det kører igennem coax forbindelse. Vil det så sige, at der vi trækker vores yousee tv fra nu, er der vores router også skal kobles til? Altså at routeren forbindes vha antennekabel? vores ADSL hubs i væggen kan vel ikke længere benyttes?

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2011 17:08:34
Svar/Indlæg:
4018/217
#0 Det som sælgeren siger er rigtigt nok. Yousee´s teknologi kan trække 300/100mbit. Dette er dog en delt resurce så derfor tilbyder de ikke mere end 50mbit.
At de kun tilbyder op til 5mbit i upload er mig stadig et mysterie, men jeg har en ide om at det er fordi at yousee er ejet af tdc og tdc ønsker ikke at skabe konkurance med sine xDSL produkter og har derfor begrænset uploaden.

Der er ingen fairuse grænse på deres 20/1 forbindelse. Du kan godt forhandle dig til en højere upload. Jeg har selv yousee da jeg ligesom dig bor i fiber ørkenen i og omkring københavn. Jeg fik forhandlet min 15/1mbit til en 20/2mbit forbindelse. Sidenhen har yousee forøget deres hastigheder.

Yousee har en rigtig god service og hvis der er problemer er ventetiden til supporten ca 20 sekunder. Jeg kan kun anbefale dem, altså så længe at du ikke kan vælge fiber...

Labze

Overclocker
Tilføjet:
06-12-2011 17:12:00
Svar/Indlæg:
164/24
#6 super mange tak, lyder jo ganske fint. Hvordan forbinder man sig til internettet? Er man tvunget til at bruge deres router? Har lige anskaffet mig en D-link router til 1200, så lidt ærgeligt hvis den bliver ubrugelig nu.

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2011 17:13:20
Svar/Indlæg:
1978/216
#0 Hvis du mener valby, københavn? så er der fiber på Lyshøjgårdsvej. stod og snakket med folk fra Comex eller Comtex kan ikke huske hvad de hed, for en del år siden der lage det ned lige forbi min søsters gadedør. men hun fik det ikke, da det var til ejendommen hvor Seven Eleven bor oppe ved broen

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2011 17:14:55
Svar/Indlæg:
4018/217
#5 og #7 Du tilslutter dit yousee modem til antennestikket. hvis du kun har to udtag i dit antennestik får du en lille boks du sætter på antennestikket som gør at der er et ekstra udtag til din yousee router.

Det fede ved yousee er at du faktisk har adgang til at opsætte din router. Den ligger på 192.168.0.1 brugernavnet er admin og kodeordet er password. Jeg har nemlig været inde og deaktivere routerdelen (NAT) i yousee routeren således at det kun fungere som et modem så jeg kunne bruge min egen router. Det samme skal du gøre hvis du vil bruge din egen router.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af E2X d. 06-12-2011 17:16:34.

Encrazed

Overclocker
Tilføjet:
06-12-2011 17:38:04
Svar/Indlæg:
809/50
Den NetGear router jeg fik da jeg havde Webspeed/YouSee er nok en af de bedste og nemmeste routere jeg nogensinde har ejet. Dejlig nem at sætte op :)

Dog er Apples Airport Express nemmere at sætte op 🤡

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
06-12-2011 19:18:46
Svar/Indlæg:
2826/100

En lille rettelse, som udgangspunkt er det kun nogle indstillinger du kan ændre i routeren, forstået på den måde at ting som wifi sikkerhed mm. ved næste genstart bliver nulstillet.

Dette kan man dog ringe ind til yousee og bede dem slå fra.

Teflon2

Newbie
Tilføjet:
07-12-2011 18:33:38
Svar/Indlæg:
3/0
Har du overvejet Fullrate (http://123bredband.dk/fullrate )
Der kan du få en billig 15/1 mbit forbindelse. Det er væsentligt hurtigere end 10'eren, og prisen samt dækning skulle være i orden. 🙂

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2011 14:14:25
Svar/Indlæg:
4018/217
#10 Nu er en god router og en router der er let at sætte op ikke det samme. Fx wifisignalet på yousee routeren er ikke særligt kraftigt.
Apples Airport Express er nok noget af det dårligeste der findes. En router hvor man kun kan have 5 enheder på ad gangen er jo fuldkommen til grin.

#11 Desværre skal man som du siger ringe ind og bede dem om at ændre eller låse den funktion op. Det giver god mening at routerens wifi er opsat fra starten af med kryptering og det hele. Der er nemlig mange som ikke kan finde ud af at opsætte sådan noget selv. Syntes dog godt at man kunne vælge et navn og et kodeord til wifinetværket selv når man opretter/køber sit internet.

#12 Fullrate giver de samme hastigheder som TDC. #0 problem er jo at han ikke kan trække mere end 10mbit på hans adr. Så et skift til fullrate vil ikke løse hans problem.

sino

Enthusiast
Tilføjet:
08-12-2011 15:46:12
Svar/Indlæg:
502/4
I skal bare være klar over, at selv om yousee er en "søster" til tdc, så koster det hvis de skal på besøg. De er ret ligeglade med, om du lige er flyttet ind eller om du har købt et produkt fra dem. Hvis du ikke selv kan få det til at virke og det viser sig at kabelinstallationen ikke svarer til deres standard (selv om de selv har lagt kablerne ind tidligere) så må du ha' fat i dankortet!

KinGzeDK

Superbruger
Tilføjet:
08-12-2011 16:04:25
Svar/Indlæg:
411/7
Vi startede med deres 20/2 netop pga. fair-use grænsen. Efter et par måneder blev vi sat op til de 25/3 vi har idag, som er max før fair-use træder i kraft.

Det kører også fint det meste af tiden, men yousee er nogle bananplukkere efter min mening. Vores net kørte i en periode lidt ustabilt, og da det en dag ikke havde virket ringede jeg ind til dem. Deres svar var at "der ikke var nok som havde fejlmeldt". Selvom de kunne se at området var offline, ville de altså ikke gøre noget fordi at der ikke var nok som havde ringet ind.

Da jeg ville skifte ip fik jeg at vide at jeg bare skulle slukke min router.. i 3 dage! De kunne også gøre det, men så kunne jeg kun have én computer på - i 3 dage. 😐

Splat-

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2011 18:10:36
Svar/Indlæg:
437/7
Har ikke oplevet yousee gør noget ved deres fairuse grænse, de har den bare med i eula for at de ikke skal have konkurrence fordele 'så har de deres ryg fri juridisk'

Kan godt nappe 500 på en mdr.

Splat-

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2011 18:13:52
Svar/Indlæg:
437/7
Btw.. den dag de gør brug af deres fairuse, kan de sutte den op fra slap, så har de ikke mig som kunde mere

sino

Enthusiast
Tilføjet:
09-12-2011 16:05:19
Svar/Indlæg:
502/4
Hehe..
Det kalder jeg fairuse fra slap tilstand 😀