jeg har et cm 690 II kabinet hvor jeg ved at der er plads til en tynd 240mm i toppen og en tyk 240mm i bunden, men jeg vil hører jer om i tror det er nok med en rx240 i bunden til at køle en 2500k @ 5 ghz samt et lettere overclocket nvidia 570 gtx
Jeg har en tynd HW labs 240 i toppen af mit 690 II. Jeg køler en phenom 9950 der er presset ret så hårdt samt to grafikkort der begge også er presset til maks. Jeg har ingen problemer med varme, og CPU rammer 55 grader som maks.
Grafikkort sidder efter CPU, og disse bliver også lige over de 55 grader.
xflow kan sikkert også være der, men jeg ville ikke have fittigs to forskellige steder ligesom xflow har.
Det skal lige siges at der skulle nogle tynde 120mm blæsere til for at de kunne være der. Jeg har også taget toppen af og lagt to 120mm blæsere der, så der er push/pull effekt, og den i toppen kan fint være "almindelig" størrelse.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af freak_master d. 06-12-2011 18:39:34.
Du er vel seriøst ikke bange for ikke at kunne køle det system i din profil på en RX240? Du kunne sagtens smide et ekstra HD6950 på og stadig kunne køle det.
#15 Så skal du vist også have fat i lidt kølervæske fra den lokale tank. Men grunden til det farvet vand er en dårlig ide, er at jeg har hørt historier om folk hvor det har stoppet slangerne til, og så er du altså lidt på den 😲
Demineraliseret vand kan købes for småpenge i matas mener jeg 😉
jeg tænkte bare at det var rart at ram også var nedkølet ordenligt :) men hvad er alternativet til ram køling? er det godt nok med små pasive køleblokke ?
Ram-køling skal du ikke spekulere over. Det er værre med Vregs. Men køb nogle selvklæbende kobber heatsinks og smid på dem. Og så en bette blæser henover, der sørger for lidt luft.
Det kan måske i første omgang virke lidt mere omstændigt, hvilket det nu ikke er. Men, det bevirker i hvertfald også at du sidenhen, når du skifter GFX kan genbruge køleblokken. Og de selvklæbende heatsinks skal bare have nyt tape, så er de klar igen.
#26 Som jeg lige kan se her http://t3.gstatic.com/images?q... er der 18 Vregs der skal køles. Men jeg synes lige du skal tage kontakt til Coolerkit først, inden du køber så du får købt de rigtige heatsinks.
Inden du spørger om sådan noget, så burde du måske lige tænke dig bare en smule om 😉
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 09-12-2011 00:53:21.
Ja den løsning vil være fin hvis man gerne vil skyde sit GFX af med en omgang OC 🙂
Men jeg ville aldrig vælge den løsning selv da det ofte ender med at se mindre pænt ud når man skal finde plads til en ekstra 80mm køler ved ens GFX, og så når man går meget op i at ens comp skal være lydløs, så vil man jo helst gerne eliminere alle unødvendige blæsere 😀
Prisen er selvfølgelig også noget lavere på en GPU køleblok men det løver så alligevel op imod det samme som et fullcover block når man skal købe heatsinks og ekstra køler ved siden af de 430kr blocken i forvejen koster.
Men altså det er jo en smagssag hvilken løsning man foretrækker 😀
Der er ingen tvivl om at der kun er en lille smule sparet ved single GPU løsningen i første omgang. Med mindre man da har en bette stille blæser liggende.
Men som jeg også skriver til #0 så er den primære fordel at det hele kan genbruges når han skifter GFX, hvilket for mig at se er en kæmpestor fordel, og så har man pludselig sparet 7-800,- som en ny fullcover blok ville koste.
Det forudsætter dælme da at han sælger blokken mens GTX570/580 stadig er moderne.
Jeg har prøvet et par gange at brænde inde med en Fullcover blok. De bliver ikke ved med at være penge værd. Så lad være med at forsøge at bilde #0 andet ind. Det har ikke hold i virkeligheden.
fedt nok :) jeg hører lige coolerkit... og jeg er helt enig det er da langt sjovere at have friheden til at udskifte grafikkort uden at skulle tænke på vandblok også...