Lidt pudsigt, da jeg læste tråden tænkte jeg med det samme - det er rammene, det er ALTID rammene. De er så følsomme, og man skal blot kigge forkert på dem så er der ikke liv i computeren.
Men for sjovs skyld vil jeg da også lige tilføje et par historier :), fælles for disse historier er at jeg mistænker synderen for at være min fars hund - Når den kæmpe labrador kommer flyvende gennem huset, ind på kontoret med laminat gulv og så forsøger at stoppe.... Nægter at tro på den ikke er gledet ind i computeren et par gange, eller syv.
Samlede en ny brugt computer for min far sidste år, alt var fryd og gammen, til han ringer til mig 6 måneder efter - Intet liv i skærmen. Køre derop og prøver praktisk taget alt, slutteligt må jeg erklære grafikkortet OG en af de 4 ramblokke for døde.
Sidder og ærger mig lidt og beslutter for at give det et par ekstra forsøg, og så virker den ene ram blok igen, grafikkortet var der dog ikke noget at gøre ved.
1 måned senere dør skærm billedet igen, jeg er på ferie så min far kontakter en lokal pc mand der konstatere at skærmen er død (Bullshit!! vga kablet skulle blot skiftes, havde det endda til at ligge klart i bilen til næste gang jeg kom derop) men pcmanden sælger ham en ny skærm. Da jeg efterfølgende kommer op får jeg mistanke til at det halvdefekte kabel måske kunne have haft en vis indflydelse, så prøver at sætte grafikkortet i, igen. Selvfølgelig er der nu liv i det på ny :)
Så spoler vi tiden 2 uger tilbage, har en ekstra harddisk med op som jeg vil smide i, åbner siden af kabinettet for kun at konstatere der ingen ledige sata porte er, lukker kabinettet og tænder for computeren igen - Nu er der harddisk fejl. Skiftevis mellem ikke at kunne finde den i bios, samt stå og tænde og slukke(husk, åbnede blot siden til kabinettet!).
Bruger endnu en time på at fejlsøge for at nå frem til harddisken sad for langt væk fra strømstikket, således at der var en lille smule pres på, kombineret med rystelserne fra blæserene i computeren - Var det nok til at forbindelsen i strøm stikket kom og gik hele tiden.
I dag skal jeg op og skifte hans sata dvd drev til et ide drev, således vi kan få en fri sata port til den nye harddisk - Tror i jeg er nervøs? :)