Så kom dagen hvor jeg ikke kunne holde igen mere og har derfor bestilt en masse nye dele til maskinen.
Det hele går ud på at jeg skal have vand på mine GFX.
Det skal lige tilføjes at maskinen skal bruges til fremvisning i en forretning så det skal se godt ud.
Kabinettet der er bestilt er et Fractal ARC Midi og har tænkt mig at lave den ene "halvdel" som det ellerede er i min Define R3 og så tilføje en rad mere i toppen af det nye kabinet.
Dilemmaet er om jeg skal vælge en rad magen til den jeg har i forvejen for at gøre det så stilrent og flot som muligt eller tage en tyk satan som f.eks. en RX240.
Andet spørgsmål ligger i at hvis jeg nu tager en RX240 og så køre således, pumpe >> rad i front >> CPU >> RX240 >> GFX >> res.
Ville det være en løsning der ville være mest effektiv?
Her er lige et hurtigt udlæg.
EDIT: 19-01-2012
Så kom radiatoren endelig i fronten, men tro mig når jeg siger at det ikke var lige til 🙂
Og lidt anvisning omkring EK's parallel SLi bro. Håber at det giver mening.
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af MartinRos d. 19-01-2012 20:01:59.
Slangerne er slet ikke så fleksible som de ser ud på din tegning. Ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre, det bliver bare meget, meget svært uden at slangerne får en bøjning.
Jeg tror ikke det betyder det store i hvilke række du køre det.. Ville nok selv gå efter hvordan jeg kunne gøre det pænest og med bedst skjulte/minimal slanger... Når først musikken spiller og arbejds temp er nået, er det ganske få grader, der evt. vil være forskellen om du køre den ene eller anden vej..
Moderator
Tilføjet: 09-12-2011 22:21:06
Svar/Indlæg:
4982/47
Har lige smidt min RS120 i fronten og lige efter pumpen (Altså Res/pumpe>Rad>Gpu>Cpu>Res igen)
Flow er faldet en lille smule på den DDC 10w, men der er vist også stadig luft i radiatoren efter jeg har rodet med det her idag, men gad ikke mere nu 😀
Tror sgu det bliver med en RX240 i toppen og så køre jeg slangerne fra første rad og til CPU som de gør nu og så fra CPU og op i RX240 og derfra og ned i GFX, det er nok den måde det bliver flottest på. GFX kommer jo også til at sidde et slot tættere end på billedet.
Har du taget lidt flere billeder af processen med at montere den SLI bro? For kunne godt tænke mig at se hvordan den fungerer i praksis 🙂 Monteringsmessigt mener jeg 🙂
Kommer nok nogle billeder senere idag når jeg har fået boret lidt i fronten så jeg kan fastgøre radiatoren ordentligt.
Blæserne sidder jo i sådan nogle ondsvage clips som ikke passer med radiatoren og man kan ikke sætte blæserne fast i de clips når de sidder på en radiator.
Ideen i at bygge selv fra bunden synes jeg rigtig godt om, har bare ikke selv tiden til det. 🙂
Men det Arc kabinet har godt nok også nogle muligheder hvis man har fantasien med dig. Man kan så sætte en 140mm i bunden, en 280mm i fronten og en 360mm i toppen. 😀
Det er modificeret, de clips man trykker blæserne ned i normalt er fjernet og så har jeg boret hul igennem så jeg kunne skrue radiatoren fast med skruer som går hele vejen igennem fronten, blæseren og så fast i radiatoren. Støvfilteret sidder som det hele tiden har gjort bag gitteret i fronten.
Så måtte jeg lige afbestille de sidste småting hos Caseking da de pludselig ikke var på lager alligevel og har netop lagt en bestilling hos watercoolinguk.co.uk i stedet for.
Bare i orden, venter dog lige på backplates til mine GFX før jeg kan komme videre, håber lidt på at de kommer i morgen så jeg kan bygge lidt i weekenden.
Mine leakede selvom jeg brugte de samme spændebånd. Ved 3 fittings.. Det resulterede i der rendte væske i en PCI-Express port.. Og kortsluttede bundkortet..
Dog har jeg et problem, det virker som om der er for meget power i min pumpe, den virvler i hvert fald luft med rundt i res. Må ha fundet mig en controller til den ☹