#1 hvis det var mig, ville jeg vælge et GTX560TI i stedet for 6870. 🙂
#4 Det er vist lige en slat dyrere.
#0 Det ser fint ud. Der er flere anmeldelse af kortet på nettet. Jeg ville ikke ændre noget.
Køb grafikkortet brugt, så sparer du 400-500, så kan du sagtens komme op på et GTX560TI. Det yder virkelig godt!
Hvis jeg var dig ville jeg tage en 700watt PSU hvis du alligevel vil have et grafikkort mere senere.
Hvis jeg var dig, ville jeg droppe den i5 og tage en i3 processor istedet og så bruge de ekstra knaster på et 6950 som den her : http://www.komplett.dk/k/ki.as...
Du får ingenting ud af den ekstra processor kraft.
Jo det vil den. Jeg læste måske tråden lidt for hurtigt. Jeg vælger også bare ud fra personlige erfaringer, da jeg syntes at crossfire og sli generelt for bøvlet ift hvad man får i den lange ende. Har selv gennem en årække kørt med begge dele og syntes at gain på de pågældende løsninger er for lidt. Men igen det er personlig erfaring, og jeg er sikker på der står 15 mand klar til at smække mig oven i kassen.
Jeg kører selv med en i3 540 3.0 ghz med et radeon 5770 samt de obligatorikse 4gb ram. Jeg gider ikke bruge penge på et dyrt chipset hvis der alligevel ikke skal overclockes, da langt de fleste boards gør det fint når vi snakker std hastigheder hvilket imo er dét de felste kører med. Så til et "budget" build vil jeg vælge de komponenter der giver mest smæk for pengene. At prøve og fremtids sikre sit build er ligeså dumt som at købe 12 liter mælk, da man muligvis vil bage ud i fremtiden, og så konstaterer at man ikke ville bage noget alligevel og nu står med 10 litter råden mælk.. Helt dum sammenligning, men så alligevel ikke. Jeg kan lige prøve at lave et build som jeg ville lave, hvis vi skal holde os under 5k linjen.
Hvis du pønser på CF/SLI i fremtiden så er det dumt at købe gfx med kun 1gb ram, det bliver hurtigt et problem. Det billigste 2gb kort, der er med en rimelig ydelse, er et gtx 560, der er Nvidias konkurrerende kort til 6870. Men det koster knap 1500.
Nej, men hvis du vil udnytte den power der er i to gpu'er ordentlig, kræver det mere end 1gb ram. Men alt afhængig af spiltittel, sflig :) Jeg taler af erfaring, da jeg lige kommer fra et setup med 3x 1gb kort(5850) og det kørte godt nok ujævnt, for at sige det pænt.
Er din skærm ikke på 1920x1080?
Med den skærm opløsning du nævner er den 1gb rigeligt. Du får kun noget ud af 2gb på opløsninger fra 1650*1050 og opefter.
Da jeg klart er mest fan af AMD's stabile fps, vil jeg til enhver tid anbefale dig 6950 kortet.