hvad gør jeg med fiberboksen

Hyggehjørnet d.  14. december. 2011, skrevet af jonas-ktm
Vist: 1244 gange.

jonas-ktm

Superbruger
Tilføjet:
14-12-2011 18:56:05
Svar/Indlæg:
420/72
hej alle på hwt 🙂

det står sådan til at jeg har købt et hus! og det er selvfølgelig med fibernet 😲 yaay slut med 10/1 forbindelse!
men der hvor boksen sidder skal der højst sandsynligt en ny gipsplade op, men er det sådan at jeg bare kan pille boksen af væggen eller hvordan skal det gøres og er der noget jeg skal være opmærksom på? det er vist en boks fra telenor 🙂

på forhånd tak 🤡
Cocio21

Moderator
Tilføjet:
14-12-2011 19:02:01
Svar/Indlæg:
4983/48
Hvis det er gips, og pladen alligevel skal skiftes så slå hul i pladen et stykke over boksen og kig ind 😛

Den skal nok bare afmonteres fra pladen, uden at du behøver/skal rode med andet 🙂

Men det er nok mere om det er bagfra du skal til, eller du skal åbne boksen for at afmonterer den.

jonas-ktm

Superbruger
Tilføjet:
14-12-2011 19:12:23
Svar/Indlæg:
420/72
det er ikke gipspladen jeg er bange for, jeg er bange for at komme til at ødelægge fiberkablet da jeg ikke ved hvordan det er monteret på boksen? og boksen skal ikke bruges igen tror jeg da ikke for waoo og telenor tvivler jeg på bruger samme boks?

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
14-12-2011 19:18:44
Svar/Indlæg:
4983/48
Ah jamen så skal du da have en tekniker ud alligevel ? 😛

Uanset set så skader du næppe noget medminder du flår i kablerne derinde 🙂

Den er jo blevet sat op af en person, så den kan jo pilles ned igen 😀

Men ifh til du skal have en ny plade op, så ville jeg da pille pladen ned, afmonter boksen, sæt en ny plade op og lav et hul til ledningerne og stik dem igemmen, så kan teknikeren klare resten vel.

jonas-ktm

Superbruger
Tilføjet:
14-12-2011 19:25:16
Svar/Indlæg:
420/72
ja skal :yes:

ej har ikke tænkt mig at flå dem ud, men dengang jeg tog grundforløb som datateknikker mener jeg de snakkede noget om at det var ret følsomt det der inde i kablet men kan ikke huske, men jeg kunne jo selvfølgelig også bare ringe til deres kundesupport?
jamen jeh havde også tænkt mig at gøre alt klart til ham, men jeg har aldig haft fingrer i fiber så aner ikke så meget om det 😛

Brian

Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2011 20:33:59
Svar/Indlæg:
850/212
jonas-ktm du må ikke tage fiberboksen ned da du med 99% chance ødelægger fiberen

ring til dem der har boksen

Hilsen Brian fibermontør

Notika

Superbruger
Tilføjet:
14-12-2011 20:34:34
Svar/Indlæg:
649/37
Jeg mener der er nogle bestemte regler for disse fiberbokse... Noget i stil med at du ikke selv må afmontere den, da den i og for sig er ejet af energiselskabet (ligesom din måler).

Men ja, prøv at ringe til dem i morgen, når de har åbent (der står vidst et nummer på boksen, som du kan ringe til).

mean

Superbruger
Tilføjet:
15-12-2011 11:31:56
Svar/Indlæg:
123/25
Som Brian siger skal du bestemt ikke prøve at rode med fiberboksen. Fiber er meget skrøbeligt og du risikerer at knække fiberen.

Springer

Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2011 11:47:05
Svar/Indlæg:
765/28
Jeg kender ikke fiberboksen fra telenor, men det er altså relativt nemt at tage fiberboksen af, afmontere fiberen i boksen.
Gjorde det selv da jeg renoverede huset, men det gik selvfølgelig galt da maleren skulle kratte lidt tapet af omkringselve kablet der gik gennem muren. De hakkede lidt for meget i kablet og så kostede det mig 1200 kr og ingen internet i 3 dage. ☹

PS har fiber fra Energimidt