Superbruger
Tilføjet:
14-12-2011 19:54:21
Svar/Indlæg:
17/3
Jeg håber der sidder en übergeek her inde der kan hjælpe mig, da jeg syns at have prøvet alt.
Problemet:
Dag 1: Computeren havde svært ved at starte. Sort skærm, men blæsere, HDD's osv. var i live. Blæserne kørte med en del højere rpm end normalt. Efter et par tryk på genstart startede den op normalt.
Dag 2: Samme som dag 1, men med mindst 5-6 tryk på genstart før den ville starte.
Dag 3: Mindst 10 tryk på genstart før den ville starte. Efter et par timers tid frøs billede og lyd ca. 5 sec og så genstart. Men computeren kom aldrig videre end dette sidste genstart, og jeg har ikke kunne få liv i den siden. Sort skærm, blæsere med højere rpm end normalt samt strøm til både harddisk og dvd-drev. Nogle gange genstarter den selv efter, at have stået sådan 5-10 sec.
Hvad jeg har prøvet:
1 ) Samtlige blæsere blev gjort rent, samt skiftet kølepasta.
2 ) CMOS clearet
3 ) Strømforsyning testet med et multimeter, og alt så ud til at være som det skulle.
4 ) Computeren blev pillet fra hinanden og samlet igen, for at udelukke løse stik osv.
5 ) Den ene RAM blok blev fjernet, og der kom skærmbillede. Men efter at have flyttet rundt på RAM blokkene igen, for at finde ud af om det var RAM blok, eller slot, den var galt med, har jeg ikke kunne få liv.
6 ) Anden PSU. Dog kun 20 pins, men så vidt jeg har googlet mig frem til burde jeg stadig kunne boote op uden de sidste 4 pins. Det skal siges, at jeg udelukkende havde strøm til bundkortet, og brugte onboard grafik.
7 ) Andre RAM
8 ) Andet bundkort
9 ) Anden CPU
Hvad fan' gør jeg nu? Det kan jo næsten kun være strømforsyningen, selvom jeg syns den er blevet udelukket ret grundig.
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Teelq d. 14-12-2011 19:54:45.