Der er jo mange der har en 1155 CPU som kan bruges, så kræver det jo bare at du har et MSI bundkort, og så kan du deltage. 2011 har næppe den helt store fordel i disse tests, og man kan nok sagtens følge med med en 2500K eller 2600K.
Men det er jo også mest henvendt til dem der clocker næsten dagligt og har alt grejet stående. Havde jeg ikke sendt det X79A-GD65 8D retur havde jeg ihvertfald lige smidt nogle resultater op med dette bundkort og min udleveret 3960x CPU.
Sidste år viste LostCircuits at resultaterne af 3DMark 11 Physics Test, på trods af at det skulle være en CPU test, ikke var helt uafhængig af valget af grafikkort. Der skulle være væsentlige fordele ved at anvende AMD grafik. Jeg har ikke set nærmere på om det stadig holder og har ikke mulighed for selv at teste det, men det er da en interessant ting at have i baghovedet for de der ønsker at deltage.
Jeg kan passende afslutte med de afsluttende ord fra undersøgelsen "One thing we have no emphasized yet is that Futuremark does not call the Physics benchmark a CPU benchmark anymore. It is one of these changes that can easily go unnoticed, especially if there is a legacy of CPU benchmarks that were in fact dedicated CPU benchmarks. But that's not what it is called in 3DMark 11."
#6: En bestemt CPU ? ... De har valgt at man kan bruge 2500k/2600k osv som da er noget der er utroligt udbredt, og ikke kun noget Intel 990X som de færeste har råd til.
At det er svært at finde en god 2500k eller 2600k er noget helt andet, der skal man være heldig, betale sig til det eller bare have binnet en helveds masse.
Men syntes nok folk har mulighed for at være med, det er ikke sådan at MSI kun har bundkort til 2500 kr+
#13 Det er altid svært at finde en god cpu, ligemeget hvilken model eller mærke det er, så den kan du ikke helt bruge i denne sammenhæng 😉
Men ja, der skal ikke ret meget til, og er man professionel overclocker eller bare overclocker som en hobby er det ikke utænkeligt at have sådan noget hardware til blot at ligge.
#6: En bestemt CPU ? ... De har valgt at man kan bruge 2500k/2600k osv som da er noget der er utroligt udbredt, og ikke kun noget Intel 990X som de færeste har råd til.
Kan du også sige AMD???? Eller er det bare så svært at forstå hvad jeg mener 😲
#14 Så snart en møder op med 3960x, har ingen en chance 😛 Da en 3960x smader 980x på std selvom 980x køre 5ghz. derfor har dem på 1155 slet ingen chance, hvis sådan en topper op:D
edit: Når de kun mener SB, er så SB-E ikke med?
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NicklasAPJ d. 17-12-2011 12:35:28.
#20 Hvor ved du fra at 3Dmark11 kan bruge alle 12 tråde? En 2600K eller 2500K for den sags skyld følger nu utrolig godt med sb-e, og jeg tror bestemt ikke at 3dmark11 kan bruge alle 12 tilgængelige tråde i sb-e cpu'en.
Når jeg kigger på physics score er der ihvertfald ikke meget fra 2500K til 3960x, det er kun fordi 3960x har hurtigere turbo end 2500K.
Men det er ikke noget jeg har læst noget om, og jeg gider heller ikke til at lede efter det 😉
#22 Det var jeg faktisk ikke klar over. Så ender det med at dem der har 3960x alle kæmper om præmierne, og resten kan kukkelure for sig selv i bunden af listen, og ikke have mulighed for at vinde noget 😕