Indbrud og tyveri.

Diverse d.  17. december. 2011, skrevet af uheldig_engel
Vist: 1566 gange.

uheldig_engel
 
Overclocker
Tilføjet:
17-12-2011 10:29:17
Svar/Indlæg:
94/16
Jeg blev lige ringet op af en kammerat der bor ude i sydhavnen. Han har haft indbrud i går, og de er løbet med en del i-ting.

En Ipad
En 27" Imac
og en Ipod touch.

Bagpå Ipod touch'en er der graveret "Jeg har ingen bil så jeg kan bruge 2500 på lort om måneden"

Just in case der er nogen der bliver tilbudt en sådan, eller falder over en salgsannonce på nettet, må i gerne råbe højt! :)
da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
17-12-2011 16:34:14
Svar/Indlæg:
4437/91
tak for info.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2011 18:19:27
Svar/Indlæg:
5474/39
#0
jeg har også haft indbrud to gange indenfor kort tid. Den ene gang var kun fødevare. Den anden gang var mere grov karakter. Det er taget til i styrke på det sidste... Vi har i flere år levet uden indbrud. Det er sådan noget gør, at ikke kan betale sig eje en masse ting med høj værdi. de stak af med værdier for 50k i ny pris. I dag har vi valgt installere alarm i huset.

Det hjælper ikke noget have værdier i bankboxe. Dem for de op nemt.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 17-12-2011 18:20:34.


immortaldk
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2011 19:28:23
Svar/Indlæg:
1166/120
#2 Mange vælger alarm fremfor forsikring, synes også selv det er meget bedre.
#0 Har du serienummer på de ting, nu ved jeg ikke om det er imod regler, men en evt. køber på dba kan altid google'r.


E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2011 23:17:19
Svar/Indlæg:
4018/217
#3 Alarmer virker. Den skal helst se lidt professionel ud.

Sidste år havde jeg et indbrud og snere et hjemmerøveri. Ved indbrudet gik der 30sec fra de sparkede døren ind til at amaren blev udløst og det resulterede i at de kun stak af med mit tv og nogle andre ting men ikke min computer.

På daværende tidspunkt havde jeg alka som forsikringselskab. De vuderede et 42" plasma tv til at have en værdi på 2000kr. Derudover kunne man kun få 90% af pengene for ens ting hvis man altså ikke vil have ens penge i gavekort til elgiganten og ikea hvorefter selvrisikoen bliver trukket fra.
Det er det rene bundefangeri. Man betaler fuld pris for en forsikring men får kun 90% af ens penge samt ens genstande bliver prissat ekstremt lavt.

Jeg har nu opsagt min forsikring pga alka lod prisen stige med 1,5gange pga jeg har haft et indbrud og et hjemmerøveri.


#0 Køb en god alarm evt med en udendørs sirene. Sådan nogen kan efterhånden fås billigt.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2011 23:28:40
Svar/Indlæg:
5874/1287
#4 Du har vel ikke et link til en der "ser lidt prof." ud? Og som er til at betale. Jeg er selv i gang med at begynde at overveje om jeg skal tænke på at installere en alarm.

Dem jeg har fundet er enten hundedyre, eller der følger et dyrt abonnement med (som bliver rakket ned andre steder). Indtil videre er 2 rottweilere den billigste (og sødeste) løsning, men det kan jo give lidt problemer, hvis de splitter en tyv ad 😕


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2011 14:16:24
Svar/Indlæg:
5474/39
#5
tror nok, at det skal holde de fleste væk med par hunde. Så skal personen godt nok være desperat og pro til røve andre menensker. Det vil sige det nok ikke er første hus personen er ved tømme for værdi.

#4
Det virkede også sært, dengang de var hjemme røve ved mig. De tog heldigvis "lokkemaden" lod det stå. Hvor der var penge af værdi, fordi min søster nåede hjem og forstyre dem i deres hærgen af huset.

Jeg har Alm. Brand ved endnu ikke hvor meget vi for i forsikring. Jeg ved, at vi sætter alarmer op, fordi det er 2 gange indenfor kort tid. første gange vi har haft seriøst indbrund på den nye addresse.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 18-12-2011 14:17:28.


skybear
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2011 14:24:26
Svar/Indlæg:
593/56
#5
Så længe du har et skilt med at du har hund og adgang er på eget ansvar, så får du ingen problemer med at de spillter en indbrudstyv ad


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2011 14:45:32
Svar/Indlæg:
5474/39
#4
det de generalt gik efter hjemme ved mig var bærbar, smykker måde til mænd og damer, penge. kort og godt. jeg har ikke rigtigt nogle af de ting. Bare frygten for nu ved de, så hvad jeg har af andre værdier.


sino
 
Enthusiast
Tilføjet:
18-12-2011 17:09:26
Svar/Indlæg:
502/4
Har næsten altid haft en "lady"rottweiler i mit hjem.
Fremmede kunne godt komme ind (selv med hendes logrende hale), men de kom ikke ud igen. Har fundet en indbrudstyv, som låste sig selv inde på toilettet...
Hannerne er mere barske. De angriber mellemgulvet øjeblikkelig omkring, i ved nok hvad 😉


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2011 17:42:08
Svar/Indlæg:
5874/1287
#9 Jo, men jeg vil slet ikke have dem ind, så de kan se hvad jeg ellers har af "spec. edition" ting 😕
Jeg kunne selvfølgelig også have en grizzlybjørn, men den er nok dyr i foder.


#11
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2011 22:44:11
Svar/Indlæg:
4018/217
#4/#10 Set på den lyse side så spare du jo penge på foder hver gang der kommer en indbrudstyv på besøg 😲

Den alarm jeg har købte jeg i Harald Nyborg. Den var sat ned for 1000kr til 500kr dengang jeg købte den, jeg har derudover købt en udendørsalarm. Der høre to dørsensore, en pir sensor og to fjernbetjeninger med. Det er muligt at tilkøbe ekstra pir sensore, fjernbetjeninger, dørsensore og udendørsalarmer.

Kan faktisk se de har tilbud på den igen. dog kun med en dørsensor,

alarm: http://www.harald-nyborg.dk/me...

udendørsalarm: http://www.harald-nyborg.dk/me...

Ekstra pir sensor: http://www.harald-nyborg.dk/me...

Ekstra dørsensor: http://www.harald-nyborg.dk/me...

Ekstra fjernbetjeninger: http://www.harald-nyborg.dk/me...

Opkaldsenhed til telefonlinje og gsm http://www.harald-nyborg.dk/me...

Vindue sensor: http://www.harald-nyborg.dk/me...

Oversvømmelses sensor: http://www.harald-nyborg.dk/me...


#6 Det er rigtigt ubehageligt at vide at der har været andre i sit hjem og have frygten for de måske kommer igen. Håber ikke du skal blive udsat for det igen :S

Den gang jeg havde hjemmerøveri måtte jeg efterfølgende flygte fra min lejlighed pga personerne der stod bag hjemmerøveriet kom fra en indvandre bande som ikke syntes om at jeg gjorde modstand og at jeg meldte hjemmerøveriet til politiet. Tre dage senere stod der 7-9 mænd i min opgang og bankede på min dør. Heldigvis havde jeg en 100x100mm bjælke sat op imod døren som jeg havde købt dagen før.
Næste morgen var hele min opgang og min dør overmalet med graffiti. Da jeg sendte billeder af graffitien til politiet sagde de at det var bedst for min egen sikkerheds skyld at jeg forlod lejligheden. Nogle dage senere forlod jeg min lejlighed pga de nærmest besatte min opgang fra sen eftermiddag til sen nat for at få fat i mig.
Jeg opholdte mig efterfølgende på en sikret adresse i en måneds tid før jeg fik en ny lejlighed et andet sted.

Jeg har det stadigt dårligt efter den oplevelse. Og forsikringen betalte kun for de ting jeg havde fået taget minus 10% fordi jeg ikke gad at have et gavekort og minus selvrisikoen. De betalte ikke for at jeg skulle have mine ting flyttet, opmagasineret, for at jeg skulle betale for to lejligheder i to måneder pga 3 måneders opsigelse i min gamle lejlighed og for de ting jeg ikke fik meldt stjålet pga jeg måtte ud af min lejlighed så hurtigt.

Forsikringen betaler heller ikke for skader på udlejerens ting. Heldigvis var udlejningsselskabet flinke og betalte for de skader som tyvene påførte min lejlighed.

Jeg har ikke haft noget at gøre med de personer der lavede hjemmerøveriet at gøre før og jeg er på ingen måde kriminel. Jeg var bare uheldig at være på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af E2X d. 18-12-2011 22:47:10.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2011 22:56:27
Svar/Indlæg:
5874/1287
#11 Det er dog en skrækkelig historie. Jeg håber ikke du har/får psykiske mén af dette.

Af en eller anden grund, så er indvandrer-bander (hvad enten de nu er fra østlandene eller muslimske) langt de værste til dette "gengæld". Hvorfor mon de tror, at man bare vil trække på skulderen når de første gang laver sådan noget? Flot og godt gjort af dig, at du gik til politiet!

Tak for link 🙂


kvist1992
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2011 23:11:33
Svar/Indlæg:
3565/372
#10 Good one! Den må sku også svine sådan en! 😛


#14
sino
 
Enthusiast
Tilføjet:
19-12-2011 14:42:07
Svar/Indlæg:
502/4
#10
Så tag en han :yes:


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2011 18:31:19
Svar/Indlæg:
5474/39
#11
Jeg har også lært, at du ikke skal give de sande adresse til hvem som helst. Dog kom jeg til at give den til person, som jeg ikke viste rigtigt ville.
Jeg ved personen havde relation ud til uni. Hvor jeg havde hængt lidt ud sammen med nogle indvandre. Dog tror jeg ikke, at de køre noget had til mig. Det er også derfor, at det nogen gange er svært holde sig ude af det. Du kan hurtigt blive rodet ind i et eller andet.


Really
 
Ny Bruger
Tilføjet:
29-08-2015 22:12:26
Svar/Indlæg:
1/0
En alarm er virkelig effektiv. Vi har været meget plaget af tyveri , indtil vi fik alarm. Vi valgte en GSM alarm:
http://tyverisikringafboligen....


shilka
 
Overclocker
Tilføjet:
29-08-2015 22:13:35
Svar/Indlæg:
1395/12
Du har skrevet i den tråd der er næsten 4 år gamle så det var lige dagens hvis ikke ugens necro.


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2015 11:15:52
Svar/Indlæg:
3907/73
Godt nok en gammel tråd, men alligevel interessant.
Jeg gætter på at #16 selv er indehaver at den side han linker til.
Vil give "siden" ret i at det for privatpersoner kan virke dyrt at vælge et anlæg der er tilknyttet en kontrolcentral, som sådan en hedder :)
Men alle de alarmer "I" render og køber på nettet og i Harald Nyborg og smider et simkort i, er meget nemme at komme udenom. Jeg arbejder i faget og har gjort dette i ca. 10 år.
Jeg vil med hånden på hjertet kunne sige at jeg ville kunne lave et indbrud hos jer uden I ville få det af vide.
Når det er sagt, så skal det selvfølgelig tilføjes at et alarmsystem har en enorm præventiv effekt, da mange tyve helt undgår huset når de ser skiltet på lågen. Men også her, virker det bedre at skiltet er fra et anerkendt firma og ikke Harald Nyborg :)


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2015 12:18:02
Svar/Indlæg:
5474/39
18
Oplevet tyve tage alarm enheden ud af spil før aktiveret.


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2015 12:39:11
Svar/Indlæg:
3907/73
#19

Tror ikke jeg forstår hvad du mener, hvordan har de taget alarmen ud af spil?