Underlig måde at give garanti fra topdata?

Diverse d.  17. december. 2011, skrevet af shoutcaster
Vist: 1162 gange.

shoutcaster

Superbruger
Tilføjet:
17-12-2011 13:46:43
Svar/Indlæg:
347/20
Hey venner 🙂
Jeg satte en maskine op for en kammerat her den anden dag.
Og opdager at der sidder en lille klistermærke på siden af kabinettet hvor der står garanti. Dette syntes jeg er underligt. Rev side døren af og klistermærket forblev intakt (puhaa 😛 ) Men har aldrig set nogen steder give garanti på den måde? Man får jo ikke lov til at opgradere noget i maskinen uden at miste garantien? Syntes godt nok det er ærgerligt 😕
Har i mistet jeres garanti? 🙂
Nickzy

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2011 13:51:05
Svar/Indlæg:
263/26
Der er faktisk rimeligt mange OEM firmaer der også bruger denne metode, og jeg har det helt fint med den.
Folk der f.eks ikke har forstand på computere skal ikke kunne rode rundt med sine pølsefingre inde i maskinen. 😉

gabbo

Superbruger
Tilføjet:
17-12-2011 13:58:41
Svar/Indlæg:
392/41
Det er faktisk ingen problem med at rive den klistemærke af, man skal bare huske at give ham et kald og fortælle det. 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gabbo d. 17-12-2011 13:59:20.

penol

Superbruger
Tilføjet:
17-12-2011 14:16:22
Svar/Indlæg:
570/21
Det er en meget udbredt metode, for at holde folks naller fra et OEM-system. Den mest oplagte grund er, at så kan producent/bygger se, om der er skiftet hardware i maskinen og han er jo kun interesseret i at dække omkostninger for de komponenter, som han har sat i maskinen og ikke for at en 3.parts komponent har forsaget et crash eller gjort noget af hardwaren uanvendelig. Du finder jo samme system på PS3 og sikkert andre konsoller. Specielt SONY er meget opmærksomme på brud af tapen og er ikke videre samarbejdsvillge, hvis de mener at tapen er brudt.

immortaldk

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2011 19:22:33
Svar/Indlæg:
1166/120
Så længe du har kvittering, så er det ikke noget problem, men igen du ved aldrig hvad de kan finde på. Det samme gælder for bærbar når du vil udskifte hdd ud med en ssd. Spørg og få det på skrift, før du gør det, ellers 😉