Win 7 med XP look?

Software d.  18. december. 2011, skrevet af MN
Vist: 993 gange.

MN
MN

Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2011 09:52:23
Svar/Indlæg:
304/63
Hej herinde

Jeg vil til at opgradere mit system med flere ram og en SSD og for så brug for Win7.

Nu bryder jeg mig ikke ret meget om Win7, så mit spørgsmål er om jeg kan indstille Win7 så det minder mere om Win XP?

Det jeg hader mest er den irriterende funktion med at man konstant skal vælge om noget skal åbnes, gemmes, gemmes som osv. i f. eks vedhæftede mails, og når man åbner Explorer, så lægger den alle sider i en samlet side. Jeg vil helst have en ny side hver gang jeg trykker på explorer. "Vis skrivebord" funktionen er jeg også ret glad for i min proceslinie.

Jeg har en bærbar med Win7, men kan ganske enkelt ikke finde ud af at få den tilpasset. Er det mig der er en spade til de 3 ting, eller kan det bare ikke lade sig gøre?
MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
18-12-2011 10:40:27
Svar/Indlæg:
5039/109
Vis skrivebord sidder helt ude i højre hjørne.

Du kan med fordel slå UAC fra, hvis det er alle de meddelelser der kommer i windows du er træt af.

Under personlige indstillinger (højreklik på skrivebord) kan du vælge klassisk visning, så ligner det noget gammelt noget.

I stedet for IE, kan du bruge Firefox og tilføje Adblockplus til den, så er du godt kørende.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2011 11:18:57
Svar/Indlæg:
4112/53
IE, Firefox, Chrome med flere har mulighed for at du kan vælge at kører med faner, eller vinduer.
Du skal bare ind og sætte det op i settings.

Mht
"vis skrivebord", så skal du bare trykke på "windows knap + D" eller h.klikke på start-linien og vælge "vis skrivebord".

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2011 11:23:54
Svar/Indlæg:
4018/217
for at fjerne de kombinerede vinduer på værktøjslinjen skal du højreklippe på værktøjslinjen vælge "egenskaber" vælge under "knapper på proceslinjen" "kombiner aldrig".

Syntes selv det er meget irreterende når de forskellige vinduer bliver kombineret.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2011 12:36:58
Svar/Indlæg:
5474/39
tak.
det meget nemmer køre rundt i mellem programmerne. Når det sat op i stil med gamle Xp. Jeg har godt nok brugt meget tid på xp Oset.

da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
18-12-2011 12:40:01
Svar/Indlæg:
4438/91
Der er en masse ting i Win7 - specielt stifinder - hvor det ikke er muligt at ændre funktionaliteten og udseendet så det ligner og agerer som XP.
Men som #1 er inde på, så slå UAC fra og brug en anden browser.

Axaion

Superbruger
Tilføjet:
18-12-2011 13:33:09
Svar/Indlæg:
219/2
Du kan adde Quicklaunch igen, meget nemt bare google "windows 7 quicklaunch"

op i den skodbar, Quicklanch ftw. fylder så meget mindre :]

Og ja, Slå UAC fra

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
18-12-2011 13:38:06
Svar/Indlæg:
6368/477
Det er dog muligt at få Win 7 til at ligne XP med et skin jeg fandt en gang. Dette gjorde startmenu'en og alle vinduer magen til dem i WinXP.

En evt. google søgning på "lunar theme win 7" vil nok give nogle resultater til dette skin.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2011 15:11:52
Svar/Indlæg:
5474/39
ville også gerne have muligheden i xp rykke rundt på rækkefølgen af ikoner. eksempelvis i stil med word ikke låser sig til køre med linje efter hinanden. Xp var mere åben omkring med rykke rundt på flere vinduer åben og worddokumenter. Jeg syntes windows 7 er mere låst i form af max et dokument åbnet, så kan du ikke rykke rundt på det. suk... Jeg er nok bare ved være gammel, når man savner lidt Xp...

da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
18-12-2011 15:16:57
Svar/Indlæg:
4438/91
Jeg savner meget den info der var i statuslinje i XP stifinder. Den nye i Win7 hvor man skal trykke "vis flere oplysninger..." for at få info, er ret irriterende.
Noget der buggede mig mest var at man ikke kunne scrolle i et vindue uden det havde fokus?! Men det løste WizMouse for mig. Der er stadig en masse der bugger mig og som jeg håber de vil fikse ved Win8, hvor de snakker om mere fokus på filhåndteringen! Thank you M$!

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2011 15:29:30
Svar/Indlæg:
5474/39
syntes stadig de køre med de låste kæder i stil med MIE, Syntes godt, at du lade folk selv sætte op, som man ønsker i stil med kun kan køre med en dokument åben af gange. Jeg syntes da smart med Mie, så slipper man for have et hav af vinduer åben. Dog savner jeg kan sætte word dokument, så have Mie, igen have et word dokument. Det kunne jeg med Xp når man havde behov for notere lidt ned og søge lidt også videre. Nok ikke meste produktive. Det var min måde arbejde på.

MN

Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2011 15:37:31
Svar/Indlæg:
304/63
Ahhh, det var skønt. 1000 tak for hjælpen allesammen, jeg er i fuld gang med at få Win7 til at virke som jeg ønsker det.