Grafikkort "issues" (crossfireX hd5870)

Grafikkort d.  19. december. 2011, skrevet af Danny Andersen
Vist: 1075 gange.

Danny

Overclocker
Tilføjet:
19-12-2011 14:27:35
Svar/Indlæg:
82/6
Hey folkens.

Jeg har i noget tid haft mine to hd5870 kort, som jeg er meget glad for.
Jeg opdaterede så mine drivers den anden dag til 11.12 med cap 1.

Men efter jeg havde opdateret mine drivers, lagde jeg mærke til at den ene gpu er fuldstændig idle når kortene kører i crossfire. Først prøvede jeg at rolle min driver tilbage til den forrige driver, dog uden held. Herefter prøvede jeg naturligvis at tage det ene kort ud for at teste om det var fordi der var problemer med kortet.

Jeg er dog ikke sikker på om det er noget der har stået på i noget tid, men jeg fandt ud af det, da jeg downloadede msi afterburner for at lave en blæserprofil, fordi blæseren gik helt amok når jeg spiller SWTOR.

Hertil skal det lige nævnes at begge kort er opfanget i gpu-z. Jeg har også prøvet at køre en furmark test, hvor begge kort også kører. I BF3 bruger computeren også kun den ene GPU.

Andre der har været ude for det samme, eller bare kan fortælle mig hvad problemet evt. kan være? Jeg har prøvet hvad jeg tror kunne løse problemet, dog uden held.

//Danny.

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Danny Andersen d. 19-12-2011 14:35:32.
Invzr

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2011 17:07:04
Svar/Indlæg:
1229/130
Hmm kan huske det ene af mine HD5870'ere også var idle, kan huske at jeg gjorde noget med EnableULPS i regedit.

Prøv at finde alle ting der hedder noget med EnableULPS i regedit, og skift værdierne til 0

morra19

Moderator
Tilføjet:
19-12-2011 19:27:49
Svar/Indlæg:
2672/468
Hehe - man kan altså godt lave noget rigtigt gris, ved at ændre i regedit - specielt når man "bare" ændrer alle der hedder noget bestemt.

Invzr

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2011 21:29:55
Svar/Indlæg:
1229/130
Jeg har ændret den flere gange, da jeg tit geninstallerer windows, så måtte gøre det hver gang da jeg havde 5870, og det sker der altså ikke noget ved 🙂

Hvis du søger på EnableULPS, vil du se at der er masser af folk der gør det her, så det skal du ikke være bange for 😛

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2011 22:01:45
Svar/Indlæg:
8947/160
Det er i forbinndelse med OC at man skal disable ULPS, altså sætte værdierne til 0 istedet for 1 . Og der sker IKKE noget ved at sætte dem allesammen til 0 , jeg har selv lige gjort det for jeg ved ikke hvilken gang . Og jeg har da lige spillet MW3 MED overclock af alle mine 3 stk GPU og de kørte allesammen i MW3 ,ikke 100% allesammen, men 60-70% på de 2 af dem og tæt på 100% på den sidste. Ihvertfald aldrig under 100fps og omkring 200avg med alt på højeste. I Feks 3D Mark 11 ligger alle mine 3 gpu´s på 100% konstant, så prøv evt med den, så skal de ihvertfald køre for fuld skrald begge kort, ellers er der noget galt.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shutdown d. 19-12-2011 22:04:51.

Danny

Overclocker
Tilføjet:
19-12-2011 22:56:28
Svar/Indlæg:
82/6
Har nu også prøvet at gøre som i foreslog - stadig uden held.

Jeg har også lige prøvet at bytte om på kortene, for at se om det af en eller anden grund skulle gøre nogen forskel, men det gjorde det selvfølgelig ikke.

Jeg er derfor ret så sikker på at det er driver relateret, så nu prøver jeg at hente den nye 12.1 preview driver for at se om der er noget at hente der.

Hvis det nu heller ikke går hen og virker, vil jeg prøve at slette alle drivers jeg har på kortet og derefter køre tilbage til de seneste drivers (før jeg opdaterede).

Er der nogen der lige kan bekræfte at de seneste drivers før 11.12 er 11.11c + cap3?

//Danny.

Danny

Overclocker
Tilføjet:
20-12-2011 01:11:56
Svar/Indlæg:
82/6
Har nu prøvet at afinstallere alle drivers, hvorefter jeg har installeret 11.11c + cap 3, og jeg har stadig det samme problem.

Har prøvet at lave den ændring i regedit, men det er som om at den bare sætter den tilbage til 1 igen, så snart jeg lukker det ned. :/

Jeg er virkelig clueless nu. Håber der er en der kan hjælpe, for det er virkelig begyndt at irritere mig meget. :/

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2011 02:04:19
Svar/Indlæg:
8947/160
Har du prøvet med en 3d mark 11 ? Og hvordan ser du at det kun er det ene kort der er under load. Og der er flere steder (over 10) man kan sætte ulps til 0 det er vist ikke dem allesammen der er nødvendige, men jeg har altid taget dem allesammen for a være sikker.

Danny

Overclocker
Tilføjet:
20-12-2011 11:25:57
Svar/Indlæg:
82/6
Downloadede lige 3dmark11, for at se om den også kun kørte med et kort der, og jeg kan se at den bruger begge kort der, ligesom i furmark.
Jeg synes dog at min fps er meget lav i forhold til hvad jeg husker den til at være da jeg testede kortene i 3dmark11, lige da jeg havde opgraderet min computer.

Rapporten til testen: http://3dmark.com/3dm11/238376...

Det skal lige siges at min cpu ikke er overclocket lige nu, fordi jeg lige har opdateret bios i håb om at det kunne løse problemet, og fordi jeg har min vandkøler til RMA.
Og ja, bios opdatering hjalp ikke.

Må lige prøve at søge på ULPS alene, fordi da jeg søgte på EnableULPS i går, kom der nemlig kun to frem.

Anyway, kan du se hvordan det ser ud i forhold til dine scores, Shutdown? Så vidt jeg husker, har du vidst nok trifrie 5850 kort. Men en test i crossfire, burde vel være omtrent samme score?

Danny

Overclocker
Tilføjet:
20-12-2011 11:28:10
Svar/Indlæg:
82/6
Kiggede lige på rapporten, og jeg kan se at den har registreret begge kort, men kun viser ram og hastigheder for et enkelt kort, eller tager jeg fejl?

Lagde også lige mærke til at der står nogle fejl i toppen af rapporten.

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2011 06:03:10
Svar/Indlæg:
4536/104
#9 fandt du en løsning, for jeg har lige fået BF3 i julegave, og jeg har nødaktigt samme problem som dig med de nye drivere.

Jeg kan simplethen ikke få mit 2nd kort til at starte op i spillende/blive aktivt.

og jeg har prøvet at ændre de foreslåede ULPS settings i regedit.

Så skriv meget gerne hvis nogle af jer skulle have nogle svar.

Ved dog ikke hvor længe mit problem har været der. Men ved jeg har det, har brugt GPU-Z til at logge mine GPU tal i spil. og det ser skidt ud i næsten alle mine spil lige pt.

Danny

Overclocker
Tilføjet:
27-12-2011 12:08:41
Svar/Indlæg:
82/6
Jeg har prøvet at afinstallere alle drivere, samt slette alle mapper hvor amd driverne installerer sig selv.

Derudover har jeg prøvet at opdatere min bios på mit mobo, samt jeg kører med driver 11.11c + cap3.

Det ser ud til at kortene igen kører når jeg spiller battlefield, men stadig ikke når jeg spiller SWTOR. Jeg er godt klar over at det ikke er crossfire optimeret, men i betaen kørte begge mine kort altså.

Jeg er ret sikker på at det var 11.12 driveren der startede hele problemet, så venter spændt på den næste driver opdatering.

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2011 12:23:16
Svar/Indlæg:
8947/160
Jeg kan se at mine kort yder en tand bedre pr kort end dine,jeg kører som sagt med 3, men jeg kører også lidt højere clocks. I test 3 feks laver du 51.75fps og jeg laver 86.15fps . Så din score i 3dmark 11 ser fin ud. Men kan du slet ikke få det til at køre ordentligt hvis du fjerner ALT og så bruger en ældre driver du før har haft held med.?

Danny

Overclocker
Tilføjet:
27-12-2011 17:57:15
Svar/Indlæg:
82/6
Testede lige BF3, og der kører kortene med 60%, hvor de før har kørt med 100%. Er sgu ikke sikker på hvad der sker, men må som sagt vel bare vente på at AMD får smidt en ny driver afsted.

mobuu

Erfaren rotte
Tilføjet:
27-12-2011 19:50:50
Svar/Indlæg:
4/1
test

Danny

Overclocker
Tilføjet:
28-12-2011 16:49:46
Svar/Indlæg:
82/6
En lille update:

Jeg har så lige fundet ud af at problemet i SWTOR er, at når man sætter spillet til at køre fullscreen (windowed), bruger spillet kun den ene GPU. Jeg prøvede lige at sætte det til normal fullscreen, og nu bruger spillet begge GPU'er.