Skuffet over OCZ Synapse + advarsel

HDD/SSD/RAM d.  19. december. 2011, skrevet af kajen13
Vist: 1006 gange.

kajen13

Overclocker
Tilføjet:
19-12-2011 23:17:59
Svar/Indlæg:
202/92
Jeg har lige købt denne SSD i håb om at den kunne booste min HHD til spil. Jeg bruger en SSD til win 7. Jeg har så fundet ud af at synapsen kun kan bruges til den disk som styrresystemet ligger på ☹ Det står også i manualen men det er jo ikke logisk, og det er ikke noget, normale mennesker ville kigge efter inden man køber den. Ringer til OCZ i morgen og hører om de senere forbedre deres software ellers ryger SSD'en tilbage til forhandleren. OCZ kunne sku godt skrive dette inde på deres hjemmeside. Det er famne ringe. Har også forsøgt at få den til at køre med Intel response halløj men det kræver at raid er slået til og så ryger trim på den anden ssd + at hele lortet skal ligges ind forfra. 5 timer spildt på OCZ + 100 kr. i forsendelse. Køber aldrig noget af dem igen som straf 🤡

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af kajen13 d. 19-12-2011 23:19:50.
kasperg

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2011 10:28:56
Svar/Indlæg:
1436/25
Det fremgår nu af OCZ's hjemmeside at du kun kan cache fra ét drev. Så mon ikke det bare er dig som ikke har gjort dit hjemmearbejde godt nok.

Fra OCZ FAQ:
Will Synapse be able to cache from both my existing SSD and HDD storage drives?

In order for the cache to work properly, you must set up your system to have all your data and appliations on one primary hard drive or SSD. Synpase can only cache from one existing system boot drive at this time.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2011 10:38:58
Svar/Indlæg:
20170/383

hehe..
Dette er vist hvad man kalder en fejl 40 🙂

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
20-12-2011 11:09:29
Svar/Indlæg:
2309/846
Jeg har selv testet den SSD og den spiller max. Du skal NETOP køre den uden intel RST - det er kun OCZ's medfølgende Dataplex software der giver effekten. Og du kan sagtens koble den til og fra uden bøvl. Så har du bare ingen cache. Hele humlen er jo at få dit OS til at rende hurtigt. Til gengæld cacher den både læse og skrive operationer. Intels driver sørger kun for at booste læsehastigheden.

Hvis du vil have et hurtigt lagerdrev så hedder det to styk mekaniske harddiske i RAID0.

/polarfar

NielsPeter

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2011 14:01:58
Svar/Indlæg:
252/42
#Kajen: Er glad for at du skriver om dette faktum da jeg vil give dig ret i at langtfra alle læser om sådan noget inden man køber, de fleste kigger på læse/skrivehastigheder og nix weiter.

kasperg

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2011 14:20:20
Svar/Indlæg:
1436/25
#4 Du kan sagtens bruge den som alm. ssd (med halv plads)og trådstarter oprettede jo netop denne tråd som advarsel fordi han havde overset informationer på producentens hjemmeside.

Så hvad er det helt præcist ved denne advarsel du er så glad for?

NielsPeter

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2011 14:28:01
Svar/Indlæg:
252/42
#5: At man kun kan bruge den til boot disk(for fuld udnyttelse), havde tænkt mig at købe en til at afvilke spil fra.
Tænkte også jeg ville trøste trådstarter lidt 🙂

skybear

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2011 15:53:52
Svar/Indlæg:
593/56
#6 Det er da ren fejl 40. Man undersøger, da hvad det er man køber, køber da aldrig et nyt ukendt produkt uden at google det. Og denne SDD har da endda været test af herinde.

NielsPeter

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2011 16:49:42
Svar/Indlæg:
252/42
Hvis jeg ville købe en ny SSD ville jeg som udgangspunkt ikke tænke over at den ikke kunne bruges som almindelig disk. Men det har I åbnet mine øjne for at de kan ha' begrænsinger af forskellige slags.
Ellers ville jeg kigge på 3 ting: Læse/skrive hastighed, interface(sata2/3) og mærke.
Læser normalt ikke alt teksten i testene, da det er de 3 nævnte ting der har mest interesse i mit tilfælde.

Iøvrigt skriver Kajen13 at "normale mennesker ikke kigger efter den slags" og den kategori må jeg jo så høre til 🤡

kasperg

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2011 09:47:01
Svar/Indlæg:
1436/25
#NielsPeter
Pænt af dig at ville trøste trådstarter, der er vi nok nogle stykker som godt kunne lære lidt af dig :yes:

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
21-12-2011 12:00:37
Svar/Indlæg:
15982/637
Tja så skulle du bruge en Silverstone HD Boost SSD, så ville du koble en SSD op mod din HDD og så bruge SSD som en kæmpe buffer med et mirror af bestemt data fra HDD'en du tilhver en tid kan "refreshe" og læse hurtigt fra.

kajen13

Overclocker
Tilføjet:
21-12-2011 23:28:18
Svar/Indlæg:
202/92
#4 + 5
Jeg mener nu ikke at informationerne er ret gode inde på OCZ's hjemmeside, og det er derfor at jeg vil advarer folk.

LINK: http://www.ocztechnology.com/o...

Kan du ikke lige fortælle mig, hvor der står at det kun er disken med operativsystemet der understøttes. Jeg synes ikke at det er godt nok, at man kun skriver det i manualen, når man samtidig skriver stort set alle andre informationer om produktet på hjemmesiden. For dårligt !

Der står heller ikke noget om det på div. test som der jo ellers henvises til, heller ikke på hwt's test.

Så jeg synes faktisk at jeg har gjort mit hjemme arbejde godt nok, men jeg tror bare at folk forsvarer OCZ fordi de er fanboys :yes: , det havde jeg faktisk også regnet med at nogen ville 😲

#10 Det kunne da være at man skulle prøve sådan en indtil OCZ måske får forbedret deres software. 🙂