Webshoppe - 5 uger med bekræftelse GRR - opdateret og løst.

Komplett.dk d.  20. december. 2011, skrevet af tatoo1956
Vist: 1681 gange.

tatoo1956
 
Overclocker
Tilføjet:
20-12-2011 13:47:31
Svar/Indlæg:
1630/101
Jeg har lige købt et bundkort hos Komplett (for / gennem og til min momsreg. naboven). Det er med en VGA fejl i det indbyggede grafikkort... og det vil tage (dælemig) teknikeren 5 UGER for at finde ud af at det ikke virker i grafikdelen.
Jeg har brugt 2 dage for at sikre mig at der ÉR fejl i VGA / DVI / HDMI porten så det ikke er en "fejl 40" som jeg returnerer.
Det kan IKKE være rimeligt at det skal tage 5 uger for en tekniker at bekræfte fejlen og så bagefter sende et nyt kort.
Det skal siges at det er købt af min ven som har sit eget firma.. så kan man IKKE returnere et "fortrydelseskøb" som ville være det eneste alternativ til de 5 uger. Komplett m. flere - har I virkelig ikke råd til at behandle jeres kunder ordentligt og ansætte en mand mere til fejlsøgning.
Dette er en advarsel til jer andre som evt. vil hjælpe en ven - lad ham / hende ikke købe gennem sit firma hos Komplett m. fl.! Der ér bedre leverandører i disse tilfælde.


"END OF STORY": Denne historie fik dog en lykkelig slutning. Da vi købte bundkortet skete det efter en opringning til Komplett, hvor jeg bad om et bundkort med CPU som virkede sammen straks. Supporteren udså sig et AMD - FX setup.. checkede alt og sendte det. Da jeg modtog det virkede det ikke sammen, ingen opstart på skærm e.l. men opstarten kørte på bundkort. Jeg kontaktede supporten og rapporterede om fejlen. Derefter forløb som ovenover beskrevet.
Jeg modtog så, efter 5 dage ET NYT BUNDKORT (det gik hurtigere end lovet) 😲 .. men samme problem igen 😕 . PROBLEMLØSNING: Jeg fandt en anden CPU som kunne opdatere BIOS så den kunne arbejde sammen med FX-CPU'en. Det var dér at hele problemet lå, AMD havde udsendt et bundkort som skulle virke med en FX CPU.. det krævede blot en BIOS opdatering. Dette fremgik ikke umiddelbart nogetsteds, jeg var så heldig at finde en CPU som kunne løse problemet 🙂 .


Tråden blev redigeret 11 gange, sidst af tatoo1956 d. 16-01-2012 13:59:38.
Labze
 
Overclocker
Tilføjet:
20-12-2011 14:07:49
Svar/Indlæg:
164/24
Det er selvfølgelig ærligt, men for at være fair ville du sikkert have fået samme behandling alle andre steder fra, det er jo standard procedure.

Da jeg bestilte et bundkort hos en anden webshop, kom den med en bukket pin til CPU'en, det tog dem næsten 6 uger at bekræfte dette før de sendte et nyt produkt.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2011 14:13:22
Svar/Indlæg:
7765/230
Tag da en kiks.. 😛


tatoo1956
 
Overclocker
Tilføjet:
20-12-2011 14:16:19
Svar/Indlæg:
1630/101
#1 - det er fuldstændig oprivende hamrende urimeligt at sådanne firmaer ikke har et menneske som kaster et blik på en CPU, konstanterer at pins er bukket og ser at komme videre i livet. Jeg kán simpelthen ikke være "fair" overfor dårlig service - 1 eller 2 dage er rimeligt men 5 uger er direkte fornærmende.

Kan nogen fortælle mig hvor forskellen ligger?? Pengene er da de samme i min optik.

Ninus - jeg snupper en kiks mens jeg skal forklare min ven rimeligheden og logikken i behandlingen *sur-smily*


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tatoo1956 d. 20-12-2011 14:17:55.


Grumle
 
Overclocker
Tilføjet:
20-12-2011 14:19:18
Svar/Indlæg:
69/3
Jeg har nu kun haft, ja positive oplevelser kan det vel kaldes, når der en sjælden gang skulle byttes og eller laves. Ting tager tid og lur mig om der ikke er en kø. Det lidt ligesom skadestuen, selvom du kommer med en lille ting som kan fixes hurtigt, så skal du altså vente på dem der kommer først.
Slå koldt vand i blodet er mit råd. Sker det gentagne gange, ja så mister Komplet jo bare en kunde.


Reverb
 
Superbruger
Tilføjet:
20-12-2011 14:19:35
Svar/Indlæg:
454/68
5 uger er nok den fejlbehandlingstid der er - aka standard RMA tid. Du kan jo ikke forvente at dit produkt er det første i kø'en der bliver behandlet. Det er jo ikke engang sikkert det tager 5uger når de så er nået til bundkortet. Pisse træls ja, men shit happens.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Reverb d. 20-12-2011 14:20:11.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2011 14:19:36
Svar/Indlæg:
7765/230
Derfor jeg altid køber i min kærestes navn, men som privatperson og så kan hun altid bagefter køre det over i firmaet... 😛


Labze
 
Overclocker
Tilføjet:
20-12-2011 14:25:35
Svar/Indlæg:
164/24
#3 du kan da ikke bare forvente at komme forrest i køen, du er jo ikke den eneste person som har i tankerne at returnere et produkt, et firma som komplett kommer jeg nok igennem mindst 100 returprodukter om dagen.

Det kan godt være komplett vil en det bedste, men de skal jo sikrer sig på at kunden ikke prøver at snyde dem, trods alt er det jo et firma og deres mål er at tjene penge, det gør de dog ikke hvis de bare tager kundens ord hver gang.


tatoo1956
 
Overclocker
Tilføjet:
20-12-2011 15:02:54
Svar/Indlæg:
1630/101
Det handler ikke om at snyde e.l., det handler om behandlingstid. Hvis der er så mange reklamationer i.f.t salg så må firmaerne tilrette med antal ansatte til behovet / kundepleje 😛

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tatoo1956 d. 20-12-2011 15:03:49.


xkalibur
 
Superbruger
Tilføjet:
20-12-2011 15:17:50
Svar/Indlæg:
739/62
velkommen i internetbutikkens verden... bestilte for 1800 spir blurays hos CDON d. 11 dec, den 12 dec blev ordren sendt til lager for pakning.. hvilket den stadig er... så nu har det taget over 8 dage at pakke 7 blurays..

til gengæld trak de pengene d. 12 dec :)


Labze
 
Overclocker
Tilføjet:
20-12-2011 15:28:07
Svar/Indlæg:
164/24
#8

Som sagt handler det stadig om penge, de vælger selvfølgelig det antal medarbejdere som bedste kan betale sig for dem af.


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2011 15:45:41
Svar/Indlæg:
2246/14
#9 det er ulovligt at trække pengene inden de har sendt varen..


Sweet_Dane
 
Superbruger
Tilføjet:
20-12-2011 16:04:40
Svar/Indlæg:
138/1
Nu er det måske ikke komplett's egne folk de har på sagen, men er ret sikker på de sender det direkte til producenten, da det da ikke kan betale sig for dem at bruge tid på det.


netbuster
 
Overclocker
Tilføjet:
20-12-2011 16:38:59
Svar/Indlæg:
76/13
Mit grafikkort blev sendt til leverandøren.Og her står jeg så og venter(kortet virkede en time). Synes bare de skulle få en til at vuderer om kunden skal have nyt med det samme, da det meste elektronik ikke burde lave. Hvem gider alligevel have et grafikkort/mobo der har kørt en time, hvorefter man får en gennemloddet kort tilbage 😛 . Noget andet hvis produktet var af lidt ældre dato.
Mit RMA er hos dustin. Må selv kontakte dem for at få at vide hvad der var sket i sagen.
Så ja de store dygtige firmaer skide da en hat på os, bare de for solgt deres hardware 😛


Symbol
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2011 17:15:00
Svar/Indlæg:
576/62

Nu drejer mit eksempel sig ikke om hardware, men trods alt elektronik 😉
Min datter bruger et fladjern af mærket GHD, som hun har købt over en engelsk hjemmeside. Et forholdsvis dyrt fladjern, skulle jeg mene - uden dog at have det store styr på hvad sådanne ellers koster.
Men det kunne så pludselig ikke varme og måtte til RMA. selvom det var købt i england skulle det bare sendes til adresse her i dk.
Jeg sendte pakken onsdag eftermiddag fra Næstved posthus og fredag morgen ringede pakkepost på døren, med en pakke hvor i der lå et nyt fladjern og ikke bare fladjernet men et nyt i uåbnet æske.
Se det er fandme seriøs service 🙂
Meget hurtigere tror jeg ikke en RMA kan gøres!


balder
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2011 17:15:06
Svar/Indlæg:
367/3
Det afhænger jo også lidt af hvordan sådan en RMA procedure forgår i praksis. Hvis producenten forlanger selv at teste produktet i forbindelse med ombytning, så kan det jo ikke være meget anderledes.


Fonzi
 
Superbruger
Tilføjet:
20-12-2011 17:17:13
Svar/Indlæg:
262/18
5 uger lyder godt nok af meget. Har selv haft et bundkort til RMA hos dem, de fandt dog ikke fejlen og havde returneret pengene inden for to uger. Så servicen veksler nok lidt.

Eller spændende at se hvor mange der tager lige let nok på momsreglerne - i hvert fald som det fremgår af deres tekst - og så beskriver det på et offentligt forum ☹


tatoo1956
 
Overclocker
Tilføjet:
20-12-2011 17:43:47
Svar/Indlæg:
1630/101
#16 - "Tager lige let nok på momsreglerne2?? Min nabo / ven er selvstændig og bruger sin PC i virksomheden og eftersom det er hans betaling til hans brug - hvad mener du med din udgydelse???
#12 - Komplett har sine egne ansatte til at checke RMA-varerne.
#16 - for momsregistrerede er der så åbenbart andre regler med RMA - de må vente til sælger gider kigge på varen!! Dette ér beskrevet i købsbetingelserne, er man dermed selvstændig så skal man beregne 5 til 6 uger før en PC kan virke (hvis der er en fejlbehæftet vare iblandt).. hvis alt det andet så virker.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tatoo1956 d. 20-12-2011 17:45:00.


Fonzi
 
Superbruger
Tilføjet:
20-12-2011 19:28:22
Svar/Indlæg:
262/18
Kan se du har rettet i din oprindelige post; så det fremgår mere klart, så mon ikke du kan gætte hvad jeg mente? Om alle omstændigheder så undskylder jeg, hvis du følte dig truffet.

Men lad os nu ikke starte en flame war og istedet holde os til emnet. Var faktisk ikke klar over at regler for momsregistrerede var anderledes, så Komplett har faktisk retten på deres side?


tatoo1956
 
Overclocker
Tilføjet:
20-12-2011 19:47:15
Svar/Indlæg:
1630/101
Ja, jeg rettede så ikke det kan misforstås 🙂 , surt at momsregistrerede risikerer at vente 5 uger.. fordi de er momsregistrerede. De har mere behov og er dårligere stillet bare fordi... Nok fra min side, jeg er en erfaring rigere.. naboen bare ærgelig og fattigere.


#20
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2012 05:18:22
Svar/Indlæg:
5750/124
*Følgende er ældre viden/læsning i dansk lovgivning indenfor emnet*
#0 generelt tager en RMA den tid den tager. Købeloven har ingen præcis beskrivelse af hvor lang tid det må tage, men at der i stedet stilles nogle krav. Kravet er at det ikke må tage urimeligt lang tid, og at kunden kan forvente at der skal bruges tid på en RMA svarende til defekten/produktet. For elektronik er hovedreglen at hvis RMA ikke er afsluttet indenfor 2 måneder efter at sælger har modtaget produktet, skal denne, igen som hovedregel, tilbyde penge retur, nyt produkt eller nyt tilsvarende eller bedre produkt. Men, det er meget vigtigt men, denne tid kan sagtens være anden, så længe sælger oplyser om det. Det kan der ikke gøres hverken til eller fra ved, ligemeget hvor mange tudekiks man har brug for!
Dette var/er gældende for privatpersoner, som er stillet bedre end erhvervslivet på dette punkt. Dertil skal det siges at et produkt kan få repareret samme fejl 2 gange, før der skal tilbydes ombytning af produktet (eller annullering af handel/tilbydelse af tilsvarende el. bedre produkt).

Til det præcise eksempel: 5 uger lyder absolut ikke unormalt, hvis du spørger mig er det nok nærmere normen. Hvis jeg sender et bundkort til RMA, så vil jeg blive glad og tilfreds med en behandlingstid på 1 måned (+/-), hvor at omkring 14 dage absolut er mere held end forstand (= sælger selv står for RMA, eller tjekker for fejl inden videresending). 2 måneder vil jeg selv blive ret restløs, og vil nok begynde at skynde ret voldsomt på sælger for at modtage mit reparerede produkt.

Generelt: slå koldt vand i blodet, hvis man skal handle som virksomhed (uden moms osv.), så må man tage det sure med det søde. Virksomheder har deres økonomiskefordele ved sådanne handler, men mangler tilgengæld det store sikkerhedsnet der er for den private forbruger. Ellers kan man gøre som tidligere nævnt, købe det privat (få de private fordele) og så selv sælge det videre til firmaet (som så må trække momsen, hvis man da har noget bogføringssnilde).


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2012 11:05:16
Svar/Indlæg:
8947/160
Hvis man skal være bare nogenlunde med i "toppen" mht gode priser på HW, så er jeg sikker på der ikke er råd til så mange supportere i feks en rma afdeling.Og så er det desværre fakta at hvis priserne er bare 50-100kr billigere et andet sted så køber folk bare deres HW dér istedet for det "dyre" sted med masser af god support. I forhold til de andre syntes jeg generelt komplett er i en liga for sig, jeg har selv ventet over en md på en skærm der skulle til rma, men det var ikke deres "fejl" det var BenQ der ikke kunne tage sig sammen og blive færdig. Alle de andre gange jeg har haft rma eller andre sager med komplett er det gået både hurtigt og smertefrit. 😉