Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2011 12:35:26
Svar/Indlæg:
588/68
Hej.
Jeg har en aldrene Lenovo bærbar som jeg bruger til daglig til forskellige større programmer (ANSYS, SolidWorks, Photoshop) Den kunne godt trænges til at blive skiftet ud, da den er ca. 4 år gammel, men det er hvad jeg har.
Den har en dual core T7500 (2,2 Ghz) cpu, 2 Gb ram (max 4), et NVS 140 gfx og så en gammel 4200omd 120 Gb HD.
Mit spørgsmål er så hvad i ville anbefale til en studerende som gerne vil have hurtigere opstartstider, program opstart mv. Jeg oplever ofte at HD lampen på bærbaren bare lyser, og så må man bare vente til den er læst det den skal på HD´en, før man kan arbejde videre.
Ville det rykke noget at smide pengene efter 2x2 Gb "gamle" ram, eller er det en SSD der skal til ?
Hvis det er HDD, så ønsker jeg preformance forbedring fra en 4200 omd HDD. Jeg skal dog indrømme at ikke tror jeg mærker forskel om jeg får en alm SSD eller en super hurtigt en af slagsen.
Mht til størrelse, så kan jeg ikke leve med mindre end 100-120 gb eller deromkring. Mine programmer alene fylder omkring 40-50 Gb og så kommer dokumenter mv ud over. Jeg regner med at det bliver nødvendigt at skaffe en 2,5" extern HDH ved siden af, så 80 GB kan måske også gå.
Af produkter så jeg har kigget lidt rundt omkring, men det er bare svært at finde hoved og hale i de forskellige SSD generationer og lign, især når man som mig ikke har brug for de hurtigste, og det skal kunne passe i min bærbar. Har kigget lidt på Seagates Momentum Hybrid diske, da jeg så ikke behøves at skulle slæbe en extern disk med mig, og jeg ville få en del af preformance af en SSD. Nogen erfaringer ?.
Det gør ikke noget at HDD er en ældre model der skal købes brugt.
Skriv gerne kommentare om hvad i kunne anbefale, gode review i er faldet over eller lign.
Alt er velkomment. På forhånd tak.