Spørgsmål omkring fiber net

Diverse d.  28. december. 2011, skrevet af PorterDk
Vist: 607 gange.

PorterDk

Overclocker
Tilføjet:
28-12-2011 19:53:42
Svar/Indlæg:
46/27
Hejsa med jer allesammen..
Ja nu er turen kommet til hvors område hvor jeg bor.. De har i den sidste lange stykke tid lagt fiber net ned.. Og idag kom der en tekninger (konen åbnet) og sagde at de ville komme fredag morgen og ligge det ind i huset og sætte boks op.. 😲
Hvor meget fylder det de sætter op Og hvor lang tid efter kan man få forbindelse/oprettelse ?

På forhånd mange tak
Spio

Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2011 20:08:01
Svar/Indlæg:
1114/293
min boks er 30x30 ca.

jeg var på lige efter de havde sat den op, men det forudsætter selvfølgelig at du har bestilt noget der skal igennem boksen.

Jeg fik dem også til at hjælpe med at trække kablet hele vejen hen over mit loft (forudsat at jeg havde trukket en kabelkanal til det) ud til mit bryggers.
For normalt smider de bare boksen ind i det rum der vender ud mod vejen og jeg skulle da ikke ha den boks siddende inde på knægtens værelse.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Spio d. 28-12-2011 20:10:30.

PorterDk

Overclocker
Tilføjet:
28-12-2011 20:38:11
Svar/Indlæg:
46/27
Det var ikke det store den fyldte.. Jamen vi fik brev om der var interesse for at få fiber i hvors område og det var der fik vi så brev om og at vi ville høre mere når de var klar.. Men det endste vi har hørt er at der kommer en tekniker.. Det med hvor boksen skal sidde er helt fint, den går lige ind i hjørnet af hvors stue hvor hvors andet udsyr står pt.. Kan være jeg lige skal ha ringet til dem imorgen for at høre nærmere omkring hvornår vi er oppe og køre, skal jo ha lukket det gamle net ned inden..

Men tak for dit hurtige svar

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
28-12-2011 22:02:25
Svar/Indlæg:
4295/306
Det afhænger af hvilken udbyder du vælger. Vælg for guds skyld en af de "uafhængige" udbydere - dvs ikke FastTV eller TDC - for de uafhængige har en helt alm lille boks hvor du selv smider din router på. TDC har lige været her for et par måneder og skifte min lille boks ud med et kæmpe skrummel af en "homebox" som så har alt i sig inkl. modem og router som har givet et helvedes bøvl hvis man vil have sin egen router og som desværre er kæmpe stor.

Så tjeck med udbyderen hvilket udstyr de installerer. 🙂

PorterDk

Overclocker
Tilføjet:
29-12-2011 09:35:57
Svar/Indlæg:
46/27
3# Det er syd energi som har vundet/udbyder i hvors område.. Men om det er godt eller skidt ved jeg faktisk ikke.. Men må lige snakke med dem nu her når ders kundeservice åbner

Lohse

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2011 10:01:13
Svar/Indlæg:
1178/88
Min er også ca 30x30.
middelbart kunne vi få forbindelse en times tid efter den var opsat.

Du kommer ikke til at fortryde fiber.