Jeg har for noget tid siden bestilt en Thermalright silver arrow køler hjem, med formålet at overclocke min I3 540.
Jeg har fået den 4.4 GHz, ved at køre:
BLCK: 196 multi: 23 DRAM: 776 MHZ. (de justerer sig selv.., så har kun 3 at vælge imellem) og 1.38125 volt Vdroop: off
Her har jeg dog et problem..:
Det jeg har læst mig frem til på nettet, er at man egentlig har en stabil PC, hvis den ikke crasher før 30 min. prime 95. Med ovenstående indstillinger, kommer der fejl efter en times tid, og så går den i BSOD. Ustabilitet??
Temps er også ret høje.. rammer næsten 70 grader i P95, på den varme af mine kerner.. den anden kerne er dog ca 10 grader koldere pga kølepastaen er dårligt fordelt, og jeg ikke har mere... skal nok få købt noget nyt.
Men altså, mine spørgsmål er:
1. At den går i BSOD efter 1 times tid, er det ustabilitet?
2. Er det muligt at presse den højere op, uden at temps bliver for høje? Og hvordan skal jeg få den højere?
3. Hvad er max volt, samt max temp på en i3 540? har ikke lige kunnet finde frem til det, men har bestemt mig for at i P95 skal den ikke over 75c.
4. Hvad kan jeg ændre for at få samme overclock som jeg har nu (4.4 ghz) men lavere temps? kan jeg gå ned i volt, eller er der en helt anden indstilling jeg skal pille i?
70 Grader er altså ikke voldsom højt.. Men jeg ville sige den ikke er stabil vil mindst køre en test i 3 timer hvor der ikke skal komme nogle fejl.. Hvad sker der hvis du giver den lidt mere volt har du prøvet dette? Nåh så vidt jeg kan se er TCase på denne cpu 72,6 så måske du skulle prøve at clocke den lidt ned og se hvornår den bliver stabil. http://ark.intel.com/products/...
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ledet90 d. 29-12-2011 18:30:53.