Partimage, hvad findes der ellers?

HDD/SSD/RAM d.  30. december. 2011, skrevet af Niel
Vist: 489 gange.

Niel

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2011 13:59:02
Svar/Indlæg:
335/68
Hejsa.

Da jeg benytter mig af partimage til at gemme adskillige image, af forskellige os i min testpulje er jeg efterhånden støt på mange problemer.

Jeg har endelig fået sat min linux server op til at køre den nye partimage 6.9. Mit problem er dog, at når jeg har gemt mine image og vil reboote dem igen, så vil den ikke reboot master boot record, mbr, den skriver at Error: Device or ressors bussy.

Jeg kan ikke løse problemet er der nogen af jer der kan hjælpe?

Endvidere, har jeg andre små ting som irriterer mig ved partimage, så ville høre om der er nogle af jer andre der kan anbefale nogle programmer?..

Kort sagt, det skal kunne håndtere både windows og linux. Endvidere, skal det være nemt at tage image og rolle dem på igen. Da denne process bliver gentaget ca 20 gange om dagen på forskellige maskiner. Hvilket gør, at det skal være forholdsvis hurtigt. Det skal kunne gemmes på serveren, som jeg evt. godt kan lave om til noget andet.

Håber på noget hjælp..

Godt nytår.
da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
30-12-2011 23:04:28
Svar/Indlæg:
4438/91
Problemet med Partimage er, at fordi den kun virker med bestemte filsystemer og ikke kører block for block, som ellers er kutymen for den slags drive image programmer, gemmer den heller ikke MBR eller partitions tabeller. Men den kan derimod komprimere image'et ret godt.
Alternativt kan du prøve at kigge på Acronis True Image, Macrium Reflect eller DriveImage XML, og se om de opfylder dine krav. Der er masser af slagsen derude og hvis du ikke finder noget der passer, så smid lidt mere info om dine krav, så skal jeg se om jeg kan hjælpe.

Niel

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2011 12:24:46
Svar/Indlæg:
335/68
#1 siger mange tak.Det skal siges partimage gemmer MBR, når der er tale om xp, w2k3 og ældre os systemer men de nye hvor de er delt op i flere partioner, der går det galt. Endvidere med Linux.. Men jeg vil prøve at tage et kig på dine forslag også vil jeg vende tilbage..

Men kort, vil jeg egentlig bare gerne have et imagesystem, hvor det er forholdvis nemt at gemme billederne op på en server og hvor jeg gemmer alt, så når jeg smider det på igen så fungere det bare uden at imagene er gået i stykker osv.

Maskinerne bliver brugt til at smide et clean image på, lave nogle software test i forskellige slags og derefter skal der så et clean image på igen, for at gennemføre test igen. Jeg benytter xp,w7,w2k3r2,w2k8r2, både 32 og 64 bit. Derudover, ubuntu, Redhat, Suse, Debian.

Jeg er klar over det kan være svært at køre både linux og windows på den samme maskine, i forhold til image og derfor er det helt fint for mig. At jeg har et set windows maskiner og et set linux maskiner.

Håber du måske kan hjælpe mig lidt videre.

da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
31-12-2011 14:49:37
Svar/Indlæg:
4438/91
Jeg kigger på det i morgen, hvis hovedet ikke er for tungt 😀

Godt Nytår!

Niel

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2012 09:45:41