Kan man godt overføre Lyd/video gennem et HDMI kabel fra Computeren i Soveværelset til mit Tv i stuen uden der bliver Lag eller forsinkelse det skal være 10 Meter ca
Det er digitalt. Enten er der hul igennem, eller også er der ikke. 10 meter er ikke så meget, og burde ikke være det store problem. Der kan dog være krav til kvaliteten af kablet, hvis det er over lange strækninger, men 10 meter burde være fint.
Men jeg har selv et af de helt billige fra harald skrald, og mener det er på 5 meter, og det kan altså ikke uden udfald og slet ikke stabilt, så lad være med at købe det allerbilligste du kan finde. Tag det første i #4 🙂
Jeg har købt masser af kabler gennem av-cables.dk og de er super billige og har kanon levering.
Der kan være problemer med nogle kabler i at trække 1080p over lange distancer, men læs i beskrivelserne så ser du hvad de understøtter. 10m er meget sjældent et problem. 🙂
jeg har købt 10 meter kinakabel + 5 meter kinakabel + en samledåse, det virker fint fra min pc helt over til tv'et... (15 meter plus en samledåse) det kostede like 150 kr i alt... (fra ebay), det tager dog en måned inden det kommer...
Jeg bruger et 10m langt hdmi kabel fra harald nyborg til at få billede fra min computer over til min tv stue.
Det virker helt fint og har kostet 150kr. Jeg kom til at forlænge kablet til 13 meter ved at bruge en forlænger og et 3 meter hdmi kabel og der fik jeg nogle små grønne prikker i toppen og bunden af skærmen.
Ja det må heller ik være de billigste når det er 10m.. Det første jeg købte kunne kun 720p, så derfor udskiftede jeg det med det i #4.
Hvilket kabel var det? Oplever lidt problemer med min PS3 og tænker det måske er kablet så overvejer at købe et nyt.
Men jeg har læst de 3 tests på http://billig-hdmi.dk/test-hdm... hvor de siger kablerne ikke betyder noget. Så vil da gerne vide hvilket kabel jeg skal undgå.
#16 Det var hvidt og købt hos av-cables.dk .. Har lige checket deres side og det de har kan 1080p.. Så de har forbedret kvalititen.. Nu er det os 2-3år siden jeg købte det 🙂
Hvis man køber et 10mtr kabel må man jo som udgangspunkt gå udfra at det kan klare de 10mtr det er lavet i. Alt andet vil da ikke give mening, og producenten vil blive overbebyrdet med rma sager.
Moderator
Tilføjet: 15-02-2012 23:02:02
Svar/Indlæg:
7881/1165
Bare sørg for at det er et high-speed HDMI-kabel. Så burde kvaliteten være i orden. Disse kan dog være svære at finde i 10m. Et normal speed er faktisk ikke certificeret til at sende 1080p-signaler der skal du have high-speed.