TV til min farmor

Diverse d.  02. januar. 2012, skrevet af ZnittiE
Vist: 550 gange.

ZnittiE

Nørd
Tilføjet:
02-01-2012 12:31:52
Svar/Indlæg:
46/3
Hej derude, ja nu har jeg brug for hjælp igen! 🤡

Jeg er blevet sat på opgave at finde et TV til min farmor, eftersom at hun ikke kan se billedet på sit nuværende tv. Jeg har været inde og kigge på flatpanels, men ja, jeg har sq ikke så meget forstand på fjernsyn igen..

Hun vil gerne have at fjernsynet er 40" og det er egentlig det eneste ønske hun har.
Prisen kan jeg ikk sige lige nu, men vel mellem 5-6000 vil jeg tro.

Og igen. Plasma eller LED ?

Håber på hjælp! Fra en der gerne vil hjælpe sin søde farmor :yes:
tom81

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2012 14:10:33
Svar/Indlæg:
20170/383
Din farmor er nok ligeglad med om det et Plasma eller LED/LCD.

Tag da en smut med hende i El-giganten og kig på nogle modeller. Hun går sikkert mere op i at det er pænt at se på end billedkvalitet.

Og så undrer det mig sgu lidt, du har været inde på flatpanels, men har ikke meget forstand på TV, så du spørger her i stedet. DEt giver da ikke meget mening. Flatpanels forum er da langt mere givende.

inside

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2012 14:20:52
Svar/Indlæg:
805/46
Som #1 er inde på, så er hun nok ligeglad med hvilken teknologi hun for, og vil nok ikke ligge mærke til om hun fik det ene eller det andet.

Jeg ville derfor i stedet gå efter det TV som har de mest enkle, nemmeste og hurtigste menuer til kanalskift og tekst-tv, da det er vigtige funktioner for "ældre mennesker".

Så hop uden om de producenter som har smart-tv som 1. prioritet (dvs. imo skal hun ikke have LG eller Samsung). Hop desuden uden om Philips da deres menuer er ufatteligt tunge at naviger rundt i.

I stedet skal du kigge efter et Panasonic TV. De har de mest enkle og nemme menuer hvis du spørger mig. Når først kanalerne er indstillet, og du har hjulpet hende med at lave f.eks en favoritliste med alle hendes yndlingskanaler i den rækkefølge hun vil have, så er det uhyre nemt at betjene hvis du spørger mig.

Så køb et Panasonic GT30 eller G30 til hende;
http://www.bilka.dk/Elektronik... (Purchase_Other_DS)

G30 er ca. 500kr billigere og så slipper hun for 3D funktioner. Til gengæld er designet ikke ligeså pænt.

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2012 14:43:17
Svar/Indlæg:
3011/103
Jeg synes nu mit LG plasma er ret nemt at finde ud af mht. menuerne. Det er også meget let læseligt. Det er dog et 50PQ6000. Ved ikke om de nye er sværere at finde ud af.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2012 21:00:32
Svar/Indlæg:
5474/39
evt. Så kan du også købe en boks og sætte på hendes gamle tv.
mindes de kan købes for en 800,- kr

Det eneste boksen gør er omformesignalet til gamle format. Så skal hun også have en fjernbetjening til boksen. Det kan være for svært for nogle ældre mennesker.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 02-01-2012 21:02:34.