Nu har du vel tilsluttet et kabel imellem din router pc?
Havde du strømmen på routeren da du resatte den og holdte du den inde i 5 sekunder til den blinker?
Hvis den er korrekt resat, er koden 1234 - der skal formentlig ikke skrives noget i brugernavn feltet, men hvis det ikke virker med koden alene, så prøv "admin" som brugernavn (stadig med 1234 som kode)
Prøv 192.168.0.1 samt 192.168.2.1
Det lyder også som om du har tilsluttet mere end 1 router ? eller har samme problem med en anden router ?
Hvis den er korrekt resat, er koden 1234 - der skal formentlig ikke skrives noget i brugernavn feltet, men hvis det ikke virker med koden alene, så prøv "admin" som brugernavn (stadig med 1234 som kode)
Når jeg først har fået adgang til routeren, skal der kun bruges password som jo er 1234.
Men der bedes om brugernavn og adgangskode for at jeg kan komme ind i routeren og bruge 1234.
Så bare at bruge IP adressen 192.168.1.1 giver hos mig ikke adgang, så jeg kan komme ind og bruge 1234.
Admin og 1234 hjalp ikke.
Har du prøvet med "administrator" som brugernavn?
Du har kun én router på netværket ikke?
og du har tilsluttet kabel mellem router og computer?
og du har genstartet PC'en siden du satte routeren til?
Inde i windows netværksforbindelser - er du der tilsluttet routeren?
Når jeg først har fået adgang til routeren, skal der kun bruges password som jo er 1234.
Men der bedes om brugernavn og adgangskode for at jeg kan komme ind i routeren og bruge 1234.
Så bare at bruge IP adressen 192.168.1.1 giver hos mig ikke adgang, så jeg kan komme ind og bruge 1234.
Admin og 1234 hjalp ikke.
Does not compute.
Jeg tror at den username + password boks du får op, ER fra routeren. Kan ikke lige se hvor den ellers skulle komme fra. Btw - du anvendte "admin" (små bogstaver) da du forsøgte, right?
Kan du få telnet adgang til routeren? Hvis ja, så prøv den vej.
Jeg er stadig lidt i tvivl om hvorvidt den har gennemført et reset, så jeg ville forsøge at gøre dette igen.
Kan du ikke lige starte en kommandoprompt og så kopiere output af:
ipconfig /all
Tror lidt du bokser med flere netværk 😉
Dvs :
Via LAN = ingen problemer ?
Via Wlan = ingen login ?
😛
Du skriver
"Der er kun en router på netværket. Jeg har dog en switchboks tilsluttet, da der desværre kun er en udgang på internet routeren/modem, men jeg har både kørt direkte uden om switchboksen og igennem den, og ja med kabel. "
På en NBG420N er der 4 LAN udgange. Så hvad er det for en router der kun er er een udgang på?
Måske en tegning af hvordan du har sat tingene sammen vil være på sin plads.
Jeg har en forventning om at den nok ser sådan her ud:
Skyline kombineret Modem+Router <--> Switch <--> NBG420N <--> PC
Er det rigtigt?
Du skriver
"Der er kun en router på netværket. Jeg har dog en switchboks tilsluttet, da der desværre kun er en udgang på internet routeren/modem, men jeg har både kørt direkte uden om switchboksen og igennem den, og ja med kabel. "
På en NBG420N er der 4 LAN udgange. Så hvad er det for en router der kun er er een udgang på?
Er det rigtigt?
Det er det jeg har prøvet, men så har jeg heller ingen LAN forbindelse.
Jeg kører Switch >--< PC og Switch <--> NBG420N.
(Jeg køre lidt rundt i det Router/Modem halløj, for jeg syntes router flere steder bliver nævnt i flæng).
Du har ret, det er en kombineret modem og router med kun en udgang, jeg har fået fra Skyline.
Du skriver
Er det rigtigt?
Det er det jeg har prøvet, men så har jeg heller ingen LAN forbindelse.
Jeg kører Switch >--< PC og Switch <--> NBG420N.
(Jeg køre lidt rundt i det Router/Modem halløj, for jeg syntes router flere steder bliver nævnt i flæng).
Du har ret, det er en kombineret modem og router med kun en udgang, jeg har fået fra Skyline.
Så er problemet formentlig at den router du får fat i når du taster 192.168.19.1 er Skylines kombinerede modem+router. Og den har nok ikke passwordet 1234 🙂
Hvis du kigger på Skylines hjemmeside, under support finder du dette:
Kan jeg bruge min egen router?
Ja, det er muligt at tilkoble egen router. Bemærk dog at tilslutning af egen router SKAL gøres i forlængelse af Skylines udstyr. Hvis den tilsluttede router tildeles fast IP (se nedenfor), vil alt trafik videresendes hertil igennem Skylines udstyr.
Vær opmærksom på at den tilsluttede router skal uddele IP-adresser anderledes end 192.168.1.x, da det skal være forskelligt fra Skylines IP-scope.
Fast ipadresse til egen router:
IP-adresse: 192.168.1.50
Undernetmaske: 255.255.255.0
Standardgateway: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1
Disse oplysninger kan også indtastes på din PC (i stedet for egen router), hermed vil alt trafik blive videresendt direkte hertil igennem Skylines udstyr.
Så du skal have din PC og NBG420N koblet op mod hinanden - UDEN OM netværket - og lave ændringerne ovenfor, før du kan komme videre.
Så vil jeg mene det er din routers sikkerhed, der gør du ikke kan logge på medmindre det er over LAN delen i routeren (kan slås fra på nogen nyere routere)
Det er en ganske alm lille sikkerhedsting, som holder alt andet end LAN forbindelser ude af routerens interface 🙂
Uanset så prøv at smæk en Pc direkte til routeren (reset den evt igen), og om muligt så sæt den op så det virker som det skal.
Har du prøvet på at resette routeren uden andet end strømstikket tilsluttet ? Hvis at du stadigvæk ikke kan komme ind i den, så kunne du jo prøve at kontakte Zyxel support, hvis det ikke hjælper så ville jeg sende den til rma eller købe en ny.