Skype / Voyager pro problemer

Diverse d.  05. januar. 2012, skrevet af TheNax
Vist: 732 gange.

TheNax

Overclocker
Tilføjet:
05-01-2012 10:19:04
Svar/Indlæg:
99/22
Fik et Plantronics Voyager Pro HD headset i julegave, og fik købt mig en Bluetooth USB Dongle, så jeg kan sætte det til computeren, tanken var det skulle bruges til skype.

Jeg kan sagtens parre det med computeren, og finde headsættet i skype. Problemet er dog:

Efter alt fra 20min til 4 timer inde i samtalen, forsvinder lyden fra headsættet. Mic fungerer stadig fra headset, og modparten kan høre mig fint, men jeg kan ikke høre dem. Hvis jeg så sætter skype over på mine normale højtalere, så kan jeg høre dem igen, eller hvis jeg genstarter computeren, så er lyden igen i headsættet (lyden fra skype)Jeg tror det er nogle indstillinger eller noget software der laver ged, jeg har rodet en del med det men kan ikke komme frem til noget. (Er dog ikke så skarp til lyd / bluetooth.

jeg har søgt en del på google, og har set mange folk har noget lignende. Dog er forskellen at deres headsæt siger "Mute on" før der sker noget, og deres mic virker heller ikke. Jeg får ingen advarsel når den slår lyden fra, det sker bare pludseligt. Og kan som sagt være alt fra 20min til 4 timer inde i samtalen. 😕

Har prøvet at trykke "un-mute"på headsættet men det hjalp ikke noget. Endvidere hjælper det også at fjerne headsættet fra bluetooth enheder og parre det igen. Så er lyden der igen, fra 20min til 4 timer (totalt tilfældigt)

Håber nogen kender en løsning på problemet, da jeg er glad for headsættet men det er virkelig frusterende at skulle genstarte hele tiden.
Når jeg bruger headsættet på min mobil, er der ingen problemer.

Headsættet kører Bluetooth 2.1 +EDR og det samme gør USB dongle. Lyden forsvinder uanset om jeg er 30cm fra dongle, eller 5m ☹

Link til belkin USB Dongle:
http://www.edbpriser.dk/Produc...

Headsættet:
http://www.plantronics.com/us/...

Som sagt, håber nogen har nogle forslag, har brugt næsten en dag på det nu, og er ikke kommet nogle vejne 😩

mvh. Nax
TheNax

Overclocker
Tilføjet:
05-01-2012 14:25:34
Svar/Indlæg:
99/22
Syntes ikke lige jeg kan finde Edit knappen så må lave en ny post.

Har lige sat headsettet til computeren og opdateret det igennem plantronics hjemmeside, men det var allerede opdateret. så ingen løsning der heller