Nu kører jeg personligt med SSD caching, og jeg vil nu sige at det giver markant bedre performance, men der er selvfølgelig også nogle ulemper ved det.
Jeg kører med de harddiske som står i min profil (WD caviar green 1gb + Force3 60gb).
Min boot tid, efter at have installeret software, gik mit system fra en boot tid der hed ca. 1.30-1.45, hvor jeg nu booter på 32-35 sekunder (fra jeg trykker på tænd knappen, til alle programmer er kørende).
Problemet med at bruge din SSD til caching, er selvfølgelig at du på et tidspunkt støder på pladsmangel. Jeg har endnu ikke stødt på det endnu, da jeg ikke spiller så satans mange spil. Men fordi jeg har flere spil installeret, som ville fylde min SSD fuldstændig, hvis jeg valgte at køre rent styresystem på den. Derfor valgte jeg at køre med den som caching i stedet.
Første gang du loader et spil, eller eksempelvis et map i battlefield 3 som du ikke har spillet før, vil du opleve den almindelige load tid, som din almindelige harddisk ville give dig. Men efter det er loadet et par gangee, loader det langt hurtigere. Med nogle ting, oplever jeg op til 10 gange hurtigere load speeds (i forhold til hvis man ikke kører med caching).
EDIT: Så lige de spil du havde skrevet op til at skulle være på disken. Jeg vil foreslå at du bruger disken til caching. Du kan, som der også bliver forslået, installere styresystem på SSD'en, så du er sikker på at det altid loader hurtigt, hvorefter du kan bruge den resterende plads til caching.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Danny Andersen d. 07-01-2012 10:53:35.