OpenCL virker ikke efter reboot

Grafikkort d.  07. januar. 2012, skrevet af SteenB
Vist: 662 gange.

SteenB

Overclocker
Tilføjet:
07-01-2012 14:27:38
Svar/Indlæg:
4/1
Mit grafikkort er et ASUS ATI HD5850 og jeg kører (altid) med nyeste driver på Windows 7 64-bit.

Mit problem er, at supporten for OpenCL forsvinder ved reboot. Dvs. jeg kan installere driver og derefter køre programmer som kræver OpenCL (f.eks. Distributed.net Stream udgave). Programmer som GPU Caps Viewer og LuxMark melder også OpenCL understøttelse, og jeg kan køre alle OpenCL GPU-tests deri.

Men så snart jeg rebooter maskinen, glemmer den alt om OpenCL-understøttelse og ingen af overnævnte programmer virker med OpenCL. Spil m.v. fungerer dog fint, men de bruger sikkert også DirectX og/eller OpenGL og ikke OpenCL.

Det HAR virket for et års tid siden, så et eller andet er gået galt undervejs. Talrige driver-versioner senere virker det stadig ikke. Så det må være noget andet, der forstyrrer... ☹

Nogen der har et bud?

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af SteenB d. 07-01-2012 14:28:13.
sino

Enthusiast
Tilføjet:
07-01-2012 15:18:13
Svar/Indlæg:
502/4
Fjern alt du har og har haft inde før, og jeg mener alt.
Hent dine driver fra amd/ati og prøv igen.

SteenB

Overclocker
Tilføjet:
07-01-2012 16:23:21
Svar/Indlæg:
4/1
Har jeg prøvet tidligere, men gjorde det nu igen.

1) Lavede en Express Uninstall ALL
2) Rebootede til Safe Mode og fjernede alle mapper under Program files ((x86)), der så ud til at have noget med ATI/AMD driverne at gøre.
3) I Device Manager trykkede jeg Uninstall Driver.
4) Startede op normalt og installerede Catalyst 11.12 og rebootede som forlangt
5) Startede op normalt, og OpenCL virkede
6) Rebootede igen, og så virkede OpenCL ikke igen. :(

Der findes diverse Cleaner programmer (f.eks. Guru3D Drive Sweeper), men de er alle temmelig gamle, og det vil derfor være et sats at køre dem, da de måske gør mere skade end gavn. ☹

Jeg kører ASUS EPU6-engine og ASUS SmartDoctor på maskinen også, og har en mistanke om, at deres strøm/blæserstyring måske kan forstyrre. Men jeg mener også, at jeg forsøgt at slå dem fra uden det hjalp.

sino

Enthusiast
Tilføjet:
07-01-2012 16:34:52
Svar/Indlæg:
502/4
Nu er det noget sinde jeg kørte ati, men har du ikke et uninstall i ati mappen.
Så vidt jeg husker, er der ikke et flueben som åbner opengl i catalyst!
http://support.amd.com/us/gpud...

Hvis du har "smart" programmer kørende og du slår dem fra, skal du huske at genstarte.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af sino d. 07-01-2012 16:39:08.

SteenB

Overclocker
Tilføjet:
07-01-2012 17:11:11
Svar/Indlæg:
4/1
Ifølge AMD selv er den korrekte måde at benytte deres eget Uninstall program og så vælge Express Uninstall All, sm jheg gjorde. Nej, der var stort set ingen mapper tilbage og slette manuelt. Det er muligt, at der var en masse DLL-filer og andet tjavs i diverse Windows undermapper, men det er jo ikke for "hvide" mennesker at rydde op der manuelt. 🙂

Nej, der står intet om OpenCL i Catalyst Manager.

Nu har jeg tumlet/levet med det i et års tid, så det forsætter jeg nok med, indtil jeg skal have lavet en re-install af Windows. 😕

sino

Enthusiast
Tilføjet:
08-01-2012 15:00:24
Svar/Indlæg:
502/4
Ok Steen, men jeg ved det vil irritere dig hver gang du starter pc'en.
Jeg har tidligere med held brugt denne istedet for catalyst

http://downloads.guru3d.com/do...

Der ved jeg er en sektion omkring opengl.

Jeg kan se du kører vista, men at du henter win7 64 drivere!

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af sino d. 08-01-2012 15:07:52.

SteenB

Overclocker
Tilføjet:
08-01-2012 16:52:40
Svar/Indlæg:
4/1
Nej, det irriterer mig kun, når jeg vil køre programmer, som kræver OpenCL. Så det lader jeg bare være med. 🙂

Du skriver flere gange OpenGL, men det er altså OpenCL, den er gal med. 🙂

Jeg har nu opdateret mit systeminfo. Det andet var, hvad jeg havde, da jeg oprettede mig på hwt.dk, og det må være mindst 3 år siden med den konfiguration, der stod der. 🙂

sino

Enthusiast
Tilføjet:
09-01-2012 14:07:25
Svar/Indlæg:
502/4
Jeg glemmer tit mine briller 😳

http://developer.amd.com/sdks/...

SteenB

Overclocker
Tilføjet:
09-01-2012 20:00:29
Svar/Indlæg:
4/1
Jeg har prøvet at installere både SDk'et og preview driveren, men det er samme problem som med de officielle drivere. OpenCL virker umiddelbart efter installation, men efter en genstart virker det ikke igen. 😕

sino

Enthusiast
Tilføjet:
10-01-2012 13:31:27
Svar/Indlæg:
502/4
Så forstår jeg godt du har problemer.
Det tyder på, som du selv nævner, en dll fil i windows som bliver læst under opstart.

http://www.spywareremove.com/h...
men det kræver at man ved hvad man søger efter.

Har du forsøgt opencl i regedit?