Steelseries 7H vs Razer Carcharias

Diverse d.  08. januar. 2012, skrevet af Darth Nissan
Vist: 1543 gange.

Darth

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2012 18:39:11
Svar/Indlæg:
813/49
Skal have mig mit første headset, hovedsageligt til brug i WOT.

Inden for den finansielle ramme, har jeg kig på Razer Carcharias og Steelseries 7H. Måske med Logitech G35 som outsider, men den er lige dyr nok.

Erfaringer modtages meget gerne, også råd/vejledning, og hints hvis jeg skulle have overset en model.

På forhånd tak.
Saint

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2012 19:21:32
Svar/Indlæg:
1971/31
Istedet for at tage sådan noget gaming halløj, så vælg et "rigtigt" headset istedet, langt mere og bedre lyd, foreksempel fra grado, beyerdynamic, denon osv osv...

Denon ah-d2000 kan fås til cirka 2000kr hos amazon.co.uk og tror det var 1400kr hos amazon.de

ellers ville jeg lede efter noget omkring de 1000kr foreksempel ultrasone hfi 580, Grado SR80i til 1045 hos headaudio.dk.

Ellers meld dig ind hos hoved-fi.dk og tag en snak med brian derinde, han ejer odysseaudio, han kan nok hjælpe dig rigtigt langt på vej uden problemer.

noaim

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2012 19:25:11
Svar/Indlæg:
2155/123
har selv haft 7h og det var et lækkert headset med hensyn til lyd og det sad godt samt var lydtæt for omgivelserne, men holdbarheden er ikke noget at råbe hurra for og derfor vil jeg ikke anbefale dette headset.

Jeg har selv lige købt et corsair vengeance 1300 og det er jeg rigeligt tilfreds med indtil videre.

Saint

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2012 19:30:19
Svar/Indlæg:
1971/31
Ellers har komplett beyerdynamic dt770 pro 80 ohms til 1400kr.... så er det svært at finde noget som er bedre i den prisklasse og et par store hundrede kroner op til dit forbrug...

Darth

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2012 19:41:42
Svar/Indlæg:
813/49

Istedet for at tage sådan noget gaming halløj, så vælg et "rigtigt" headset istedet, langt mere og bedre lyd, foreksempel fra grado, beyerdynamic, denon osv osv...

Denon ah-d2000 kan fås til cirka 2000kr hos amazon.co.uk og tror det var 1400kr hos amazon.de

ellers ville jeg lede efter noget omkring de 1000kr foreksempel ultrasone hfi 580, Grado SR80i til 1045 hos headaudio.dk.

Ellers meld dig ind hos hoved-fi.dk og tag en snak med brian derinde, han ejer odysseaudio, han kan nok hjælpe dig rigtigt langt på vej uden problemer.

Saint skrev d. 08-01-2012 19:21:32

Som du måske hoppede lidt let henover, i min oprindelige post, står der "inden for de finansielle rammer". Det udelukker ligesom de highend hifi mærker du remser op, ik ? Som du måske og sprang lidt let henover, så står der at det primært skal bruges til at spille WOT. Altså er highend hifi way, way, WAYYYY overkill.

Men tak for dit input. Kan bare ikke rigtig bruge det til noget.
🤣

Darth

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2012 19:46:31
Svar/Indlæg:
813/49

Ellers har komplett beyerdynamic dt770 pro 80 ohms til 1400kr.... så er det svært at finde noget som er bedre i den prisklasse og et par store hundrede kroner op til dit forbrug...

Saint skrev d. 08-01-2012 19:30:19

Ja, eller 4 par store hundrede kroner, mester. Hør her, jeg er en, forholdsvis, ansvarlig familie-far. At brænde 1500-2000 kroner af på et headset, fordi jeg spiller ET spil, det kan jeg ingenlunde forsvare. Igen, tak for dine input. Men jeg kan ikke bruge dem til squat. Læs dog hvad der står, der er nævnt både de finansielle rammer, og hvad de skal bruges til. Alt det der highend grej, er pisse lækkert. Men det er ikke det jeg skal bruge. Vel.
😲

noaim - Tak for dit input. Har hørt lidt rygter om holdbarheden på 7H, så er i forvejen lidt luren på det.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Darth Nissan d. 08-01-2012 19:47:50.

Saint

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2012 19:48:54
Svar/Indlæg:
1971/31

Prøv nu at læs hvad jeg skriver endnu engang mester før du tager en kedlig tone overfor nogle som egentligt giver dig et rigtigt godt råd, opret dig nu som bruger på hoved-fi.dk og snak med brian om køb af headset, er ikke for sjovt jeg foreslår det da han tilbød mig 20% rabat på en burson ha-160d Amp/DAC og jeg også købte mit dt770 igennem ham...

Flere af de headsets jeg nævner er desuden multimedie drivere, hvis det var hifi ville spektrummet være langt mere linært og det finder du nok ikke til under 2500kr tilnærmelsesvis...

Men hvis du vil sidde med et pap-headset fordi du vil betale til en stor producent kan sætte sit navn på og alligevel købe drivere hos de producenter jeg nævner og sælge dem til overpris, be my guest...

Her ville mit sats være istedet for at købe alt hvad du nævner; http://www.theheadphonecompany...

noaim

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2012 19:49:45
Svar/Indlæg:
2155/123
det er ikke god holdbarhed kan jeg fortælle dig. mit 5hv2 var også ligeså ringe kvalitet tror vare ikke steelseries har været så gode ved deres headsets. Skla sige jeg behandler mit hardware okay og ikke mushandler det, kun mus 🙂

Men syntes sgu det corsair vengeance 1300 headset du kan få for 550 kroner på komplett klare det godt. det er hverken facit eller noget men det virker. dog kan jeg ikke rigtigt sige noget om holdbareheden da jeg kun har haft det i max 5 dage, dog virker det okay kvali

ZnittiE

Nørd
Tilføjet:
08-01-2012 20:01:04
Svar/Indlæg:
46/3
Da jeg har haft begge headset, så vil jeg helt klart råde dig til at købe Razer! Lyden i 7H er okay,men det går bare så let i stykker, tabte mit på gulvet og efter det virkede det den ene ørebøf ikke mere :no: .. Så ud af de 2 du har fundet frem til så helt klart Razer :yes: Bassen er også bedre i Razers 🤡

Darth

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2012 20:14:24
Svar/Indlæg:
813/49

Prøv nu at læs hvad jeg skriver endnu engang mester før du tager en kedlig tone overfor nogle som egentligt giver dig et rigtigt godt råd, opret dig nu som bruger på hoved-fi.dk og snak med brian om køb af headset, er ikke for sjovt jeg foreslår det da han tilbød mig 20% rabat på en burson ha-160d Amp/DAC og jeg også købte mit dt770 igennem ham...

Flere af de headsets jeg nævner er desuden multimedie drivere, hvis det var hifi ville spektrummet være langt mere linært og det finder du nok ikke til under 2500kr tilnærmelsesvis...

Men hvis du vil sidde med et pap-headset fordi du vil betale til en stor producent kan sætte sit navn på og alligevel købe drivere hos de producenter jeg nævner og sælge dem til overpris, be my guest...

Her ville mit sats være istedet for at købe alt hvad du nævner; http://www.theheadphonecompany...

Saint skrev d. 08-01-2012 19:48:54

Jeg skulle lige til at skrive ind, fordi mine svar måske var "lidt" (kun lidt) skarpe. Men du skal også forstå, hvad mit behov er. Disse er beskrevet ret tydeligt i #0. Jeg skal bruge et headset, til SPIL, intet andet. Dvs. der skal være 2 højttalere og en mikrofon. Hovedtelefoner uden mikrofon har INGEN interesse. Detsuden er et headset uden mikrofon, ikke et headset, men på dansk : hovedtelefoner. Og det er ikke det jeg skal bruge.

Detsuden når jeg skriver at den finasielle ramme dækker til de nævnte, kan det ikke nytte at du siger køb X, når X koster 700+ kroner, vel. Hvis der kommer en og siger "du, jeg skal bruge en lille, billig bil. Hvad kan du anbefale ?", så hjælper du jo ikke rigtig vedkommede ved at sige : "Ved du hvad, de der små pispotter, de er sgu ik værd at køre i. Næh, du skal sgu købe en Mercedes eller en Porsche, det er nemlig kram". Du kan godt selv se det, ik ?

Jeg ved at du rådgiver i den bedste mening, og tak for det. Men når man skriver jeg har X kroner jeg kan bruge til det her, så er det liiiidt provokerende at en skriver "det er bare noget bras, du skal købe sådan og sådan, det koster "kun" det dobbelte. Verden er bare sådan, for mig, at jeg har X kroner at knalde af, og IKKE en øre mere. Slut prut, Jeg har kone og børn, de skal have mad, varmt vand, tøj osv. Og det vejer altså noget tungere, end legetøj til far. Så er den ikke længere.

Og skal vi så lukke af for OT, eller skal jeg finde en mod, til at lukke tråden ?
😎

Ps. Detsuden har jeg alvorlig Tinnitus, så "dyr" lyd er spildt på mig for evigt. Detsværre. Det var tider dengang jeg kunne høre forskel på god lyd, og rigtig lyd. Tak Dysekanon M/79.
😕

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Darth Nissan d. 08-01-2012 20:20:15.

Darth

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2012 20:16:10
Svar/Indlæg:
813/49

Da jeg har haft begge headset, så vil jeg helt klart råde dig til at købe Razer! Lyden i 7H er okay,men det går bare så let i stykker, tabte mit på gulvet og efter det virkede det den ene ørebøf ikke mere :no: .. Så ud af de 2 du har fundet frem til så helt klart Razer :yes: Bassen er også bedre i Razers 🤡

ZnittiE skrev d. 08-01-2012 20:01:04

det er ikke god holdbarhed kan jeg fortælle dig. mit 5hv2 var også ligeså ringe kvalitet tror vare ikke steelseries har været så gode ved deres headsets. Skla sige jeg behandler mit hardware okay og ikke mushandler det, kun mus 🙂

Men syntes sgu det corsair vengeance 1300 headset du kan få for 550 kroner på komplett klare det godt. det er hverken facit eller noget men det virker. dog kan jeg ikke rigtigt sige noget om holdbareheden da jeg kun har haft det i max 5 dage, dog virker det okay kvali

noaim skrev d. 08-01-2012 19:49:45

Tak for inputs. Må indrømme at af Steelseries og Razer, hælder jeg selv mest til Razer. Det Razer grej jeg har, fungerer nemlig bare.

p0Pe

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2012 20:18:59
Svar/Indlæg:
3100/53
har selv Razer Carcharias :) Fantastisk headset, og holder ganske udemærket. Sidder godt på hovedet, og sidder tit med mit på, selvom der ikke er musik eller noget andet kørende:P

Darth

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2012 20:32:47
Svar/Indlæg:
813/49

har selv Razer Carcharias :) Fantastisk headset, og holder ganske udemærket. Sidder godt på hovedet, og sidder tit med mit på, selvom der ikke er musik eller noget andet kørende:P

p0Pe skrev d. 08-01-2012 20:18:59

Tak for input

noaim

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2012 20:40:09
Svar/Indlæg:
2155/123
Jeg sidder også med en razer mus og den har hold i 2 år nu, men den er så også ved at være godt slidt, så den skal snart skiftes ud.

Men jeg har heller ikke ikke hørt det bedre omkring razer headsets, dog er det ikke noget jeg kan af/be-kræfte da jeg ikke har siddet med et eller hørt et får.

men ville i hvert fald holde mig fra steelseries når vi snakker headsets 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Teresa d. 08-01-2012 22:45:36.

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2012 22:34:28
Svar/Indlæg:
3854/175
Gutter, kan vi ikke lige holde os på topic og så give svar der matcher det #0 spørger om.

#0 To af mine kammerarter har G35 og det er ret fedt. Det sidder super godt på hovedet, og er forholdsvist lystæt. Godt nok synes jeg at lyden til tider kan være metallisk, men hvis du alligevel har en halvdårlig hørelse, så overlever du nok. Mht. Holdbarhed, så den ene af mine venner kan godt være hårdhændet ved tingene hvis han taber, og indtil videre er hans headset overlevede, så jeg vil tro at det holder OK godt 🙂