Motherboard tray-hole mod (Worklog) - siden sidst

Case-modding d.  08. januar. 2012, skrevet af rehan09
Vist: 978 gange.

rehan09

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2012 22:39:30
Svar/Indlæg:
1029/82
Hej alle!

Så er jeg tilbage med mit lille mod på mit fine Lian Li PC8N, som jeg stadig har. Da jeg lavede det mod, som i bund og grund var et hul i noget aluminium, tilbage i sommers (22-06-2011), var jeg godt tilfreds (se den her: http://hwt.dk/Forum/314959/Mot... )

Siden da er maskinen blevet opgraderet lidt og jeg mødte Sandy B., som jo gjorde alverdens forskel for mit mod. Sokkel 1155 er åbenbart placeret meget forskelligt fra AM3 (sjovt nok), så jeg er desværre ramt ind i nogle komplikationer, der gør at jeg ikke kan anvende mit casemod til en dyt 😕

Før med AM3

Nu med 1155

Som I kan se, er backplaten til H70 køleren ikke mulig at fjerne, uden først at tage bundkortet ud 😕 Tilbage til tegnebrædtet...

Jeg tager min kantbeskyttelse af (den skal jeg så bruge et længere stykke af) og gør klar til at måle. Som i nok kan se, har jeg ikke kun planer om at lave hullet større, jeg skal også sætte en "rubber grommet" til mine SATA stik. De grommets fik jeg gratis fra Corsair og er at finde på 800D/700D kabinetterne:

Jeg begynder at skille det hele ad igen, for at gøre klart til at skære ud til modifikationerne. Med hensyn til størrelsen på grommeten (jeg bruger en lille), så er det baseret på 50% mål og 50% øjemål.

Af med indmaden og så står PC8N nøgen igen 🙂

Ud på altanen (ja det er et juletræ, som forhåbentligt ikke kommer til at lægge der indtil april som sidste år) og godt med avispapir. Jeg gad ikke at fjerne hjulene, det er simpelthen en tand for besværligt 🙂

Igang med min maskine igen (jeg brugte igen alt for mange skiver - længe leve dovenskaben for ikke at købe et par skiver i bedre kvalitet).

Vi springer lidt frem og ser mit fine udvidede hul, som jeg har lavet. Det er ca. 3 skiver der røg der 😳

Så er det SATA port hullets tur, og det gik faktisk fint. Igen et par skiver røg, men det går vel nok.

En hurtigt test med grommeten i. Den skal vist have lidt mere i enderne. Så er det vist tid til at min fil skal igang, den snupper vi lige og... Hov, hvor helvede er min fil? Nå, men ½ time efter et besøg i Bauhaus og 45,- fattigere (mindes ikke at den var så dyr...), så kan jeg komme igang igen 🙂

Arh, meget bedre 🙂 Jeg fik endda lige sat kantbeskyttelsen på, samt sørget for at den var helt tæt ved den lille bue i hjørnet. Dog var jeg lidt for ivrig med filen, og fik fjernet lidt for meget, så nu kan den rykke sig rundt☹

Meen, lidt innovatition og en skuffe med elastikker, giver løsningen. Man sætter da bare en elastik rundt omkring grommeten og den vil så sørge for at vi har en tæt og solidt montering (det er ikke en Oreo).

Så piller vi det af igen, og gør klar til rengøring. Det går jo ikke at metal pulveren fra skæringen, drysser ned over bundkortets PCB. Det har jeg hørt ikke skulle give ekstra fps.

Alt pilles fra, inklusiv plastik dele og PCI brackets. Hov, hvad ser vi der? AJAX er tilbage, som vi også hilste på sidst. Det skal dog ikke fjerne klistermærker denne gang.

Her ses nogle lækre cable management clips, som Lian Li tilbyder. De hedder vist PT-CL02 og kan fås flere steder i udlandet. De skal monteres lidt anderledes, så der må lige bores op så det passer.

Til sidst, efter kabinettet omhyggeligt er tørret af, giver vi den lige en blæser ( 😲 ) og det klarer Babybliss for mig.

Det ser da meget godt ud!

Den ser meget bedre ud nu. Mit øjemål er faktisk heller ikke helt værst 🙂

Et close-up af det nye 'cut'. Bemærk at det er rimeligt svært at få kantbåndet til at følge buerne i udskæringen, det går vel nok.

En lille tester med min USB 3.0 breakout box fra ASUS. Det ser ud til at virke.

Så skal vi se resultatet! Det er da meget godt, og med en køler udskiftning (H70->H80) har vi nu en ny backplate.

Så kom mit bundkort i (ASUS P8P67 Deluxe), bemærk at SATA portene nu kommer til at fungere godt sammen med den nye grommet.

Et close-up af SATA portene med stik. Det er sørme nice 🙂

Mere HW ryger i.

Akasa 4pins PWM blæsere (120mm) skal sidde på H80'eren og sørge for pulserende dejlig køling 🙂

H80 og ASUS 6870, samt mere kabelrod...

Jeps den booter og fungerer som den skal 🙂

Et sidste billede med alt færdigt. Nu ved jeg så bare ikke helt hvad næste mod bliver på PC8N. Måske noget 120mm outtake i toppen eller en bedre HDD holder?

Tak for I læste med 🙂

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af rehan09 d. 08-01-2012 22:52:08.
Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2012 22:54:55
Svar/Indlæg:
5874/1287
Flot arbejde!

jeg stemmer for en "bedre HDD holder"

Splat-

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2012 22:55:10
Svar/Indlæg:
437/7
simpelt og enkelt

I like

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
08-01-2012 23:38:54
Svar/Indlæg:
3636/386
Det ser da laekkert ud, maa man sige :) Godt arbejde!

Overvejer om jeg selv skal lave lidt med mit kabinet. Evt. bare lave noget bedre kabelfoering, saa det ser skoent ud.

rehan09

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2012 23:55:08
Svar/Indlæg:
1029/82
#1 Takker! Jeg må se hvad det kan blive til. Ellers kan man jo altid polere det hele, så den virkelig bliver shiny!

#2 Det er Lian Li stilen 😎

#3 Tak skal du have 🙂 Jeg er lidt trist over min egen kabelføring her. Den kunne være meget bedre. Det er bare rimeligt svært, når der er under 1cm bag bundkortspladen 😕