Start med at lave en ordenlig overskrift, det vil hjælpe meget.
Medmindre du slet ikke kan vente med at brænde dine penge, så vent til at priserne sætter sig lidt, og udgaver med ordenlig køling fra fx MSI / Asus kommer på marked.
Der er leaket en del omkring Sapphire kort allerede. Deres Atomic RX/WC ser interessant ud med GPU på 1325MHz og med deres Atomic køler på enten luft eller vand.
Nogle der har hørt om forventet release date på deres Atomic serie?
Overvejer lidt XFX Dual Fan Black edition på 1K MHz hvis Atomic kortene ikke kommer snart.
Ved ikke om det er meget bedre end de andre kort på markedet, angående SC, så er problemet med coilwhine ikke rigtigt noget man hører så meget om mere syntes jeg...
Ved ikke om det er meget bedre end de andre kort på markedet, angående SC, så er problemet med coilwhine ikke rigtigt noget man hører så meget om mere syntes jeg...
forstår jeg ikke 😕
coilwhine som skulle stamme fra....?
forstår jeg ikke 😕
mon ikke det er fra volt-reg de snakker om
det er ikke rigtig coilwhine, men en tikkende/knitterne lyd som man normalt ikke hører, medmindre man giver meget volt og kører åbenbenchtable
forstår jeg ikke 😕
det er ikke rigtig coilwhine, men en tikkende/knitterne lyd som man normalt ikke hører, medmindre man giver meget volt og kører åbenbenchtable
Så komponenterne på kortet kan tåle lidt højere spænding?
jeg vil mene solid caps kan tåle højre frekvenser, mindre påvirket af temp ændringer, holder kapasitancen også ved høje temps.. det hele taget mere stabil end electrolytic caps..det kan betyde større oc potentiale
måske skulle man spørge i MSI forum
lyder godt nok vildt..#37
forstår jeg ikke 😕
Så komponenterne på kortet kan tåle lidt højere spænding?
jeg vil mene solid caps kan tåle højre frekvenser, mindre påvirket af temp ændringer, holder kapasitancen også ved høje temps.. det hele taget mere stabil end electrolytic caps..det kan betyde større oc potentiale
måske skulle man spørge i MSI forum
hvorvidt om de kan tåle højere spænding skal jeg ikke kunne sige men MSI solid caps skulle være lydløse om det passer eller ej ved jeg ikke, mange år siden jeg har kørt med msi kort
men så igen de OCs der har været vist indtil videre har standard komponenter og klarer opgaven so far fint, så er MSIs solid caps med vinger og bling bling nødvendigt ?
----
her er lyd på 6990 ref. kort,
http://hardstyle.dk/6990lyd.wa...
som også gør sig gældende på 6970 og 7970 kort, det kan svinge meget fra kort til kort og hvilken PSU man har i setup'et
(lyden i klippet er boostet så det er ikke så voldsomt som det lyder)