Begrænset eller ingen forbindelse... suk

Software d.  09. januar. 2012, skrevet af Tobi
Vist: 1504 gange.

Tobi

Superbruger
Tilføjet:
09-01-2012 10:41:06
Svar/Indlæg:
84/31
Min stationære gik kold lige efter nytår - det eneste der kunne redde den var en format c:/

Det er slemt nok i sig selv, men dog til at klare. Windows XP er installeret igen og programmerne er så småt ved at komme på plads, men så lige pludselig... ingen netforbindelse (den havde ellers virket fint fra reinstall og frem). Får bare besked om at der er begrænset eller ingen forbindelse og der er ingen forbindelse til nettet overhovedet. Alle andre bærbare/mobiler på mit netværk kører fint på nettet. Selv om jeg kører computeren udenom routeren og direkte i stikket på væggen er der stadig kun "begrænset eller ingen forbindelse". Jeg kan i øvrigt heller ikke få fat i min routers kontrolpanel fra browseren på min stationære, som jeg ellers plejer at kunne - og det kan jeg godt på min bærbare, så den er ikke gal med router setup'et, tænker jeg.

Den gang jeg byggede min stationære løb jeg også ind i problemet og fik det løst på en eller anden måde, men jeg kan sgu ikke huske hvordan... har I nogle bud?

På forhånd tak.
svedel77

Grafiker
Tilføjet:
09-01-2012 10:42:11
Svar/Indlæg:
2263/307
Kunne det være noget med firewallen?

Tobi

Superbruger
Tilføjet:
09-01-2012 10:45:51
Svar/Indlæg:
84/31
Godt bud, men jeg har forsøgt at slå den fra.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
09-01-2012 10:50:29
Svar/Indlæg:
2826/100

For at kunne hjælpe kan jeg godt lige bruge lidt yderligere informationer.

prøv allerførst at gøre følgende, tryk på start --> kør --> skriv "cmd" og skriv "ipconfig /all" i den kommandoprompt som dukker op, post resultatet herinde så vi kan se om du får en IP eller ej.

mens du er i den kommandoprompt så prøv at skrive "ping 8.8.8.8", får du svar her? hvis ja så har du et problem med din dns eller der er en proxy på din pc (nogle virus typer er så flinke at sætte en proxy op på din pc som henviser til 127.0.0.1 (dig selv))

Men det tager vi lige alt efter hvad der kommer ud af de 2 ting jeg har skrevet herover :)

Tobi

Superbruger
Tilføjet:
09-01-2012 13:16:34
Svar/Indlæg:
84/31
Tak for de hurtige svar. Jeg smider dumpet op i aften når jeg kommer hjem.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
09-01-2012 23:44:01
Svar/Indlæg:
2826/100
🙂 du har nogle lange arbejdstider da 😛

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af martinta d. 09-01-2012 23:44:10.

Tobi

Superbruger
Tilføjet:
09-01-2012 23:50:33
Svar/Indlæg:
84/31
Nu sidder du forhåbentligt ikke og venter oppe 🙂
Jeg skulle direkte fra arbejde i øvelokalet - er lige kommet ind ad døren for en halv time siden.

Kraftedeme om computeren ikke går direkte på nettet når jeg booter den - jeg ved ikke hvor mange gange jeg genstartede igår, så jeg begriber ikke hvad forskellen fra igår til idag er.

Nå, jeg vender tilbage hvis problemet opstår igen. Som nævnt tidligere har jeg oplevet problemet en gang før og den gang var det også noget med at den hoppede af og på fra dag til dag, så jeg føler mig ikke sikker på at det er gået i sig selv permanent, men mine fingre er krydsede.

I skal begge have 1000 tak for hjælpen indtil videre.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
10-01-2012 08:28:43
Svar/Indlæg:
2826/100
Hehe nej 😉 tjekkede lige tråden inden jeg gik i seng og kunne se du ikke havde svaret.

Men hvis du oplever problemet igen er du velkommen til at skrive herinde igen, så ser vi på det 🙂

Tobi

Superbruger
Tilføjet:
13-01-2012 13:11:43
Svar/Indlæg:
84/31
Hmmm, to dage med upåklagelig performance - men så... nu er siger den ikke længere "begrænset eller ingen forbindelse", men derimod at der slet ikke er tilsluttet noget LAN-kabel, selvom det ikke er tilfældet (jeg har prøvet med flere forskellige kabler). Umiddelbart inden dette opstod oplevede jeg en spontan genstart i forbindelse med afvikling af en video-fil - da den startede op igen fik jeg denne nye fejlmeddelelse.

Det skal måske siges at jeg, siden jeg samlede computeren i sommeren 2009, af og til har oplevet at PC-speakeren laver en konstant hyletone, indtil jeg genstarter. Den dukker op ud af det blå og det sker måske en gang om måneden - nogle gange går der længere tid imellem, andre gange kortere. Der er ingen konsekvenser af hyletonen; der kommer ingen fejlmeddelelser eller andre symptomer på at noget er galt, tonen er bare irriterende at høre på 🙂

Jeg har et motherboard (MSI G65 790GX) med onboard grafik og netkort. Jeg tænker at afviklingen af en videofil, der resulterer i at computeren genstarter, måske kan tilskrives fejl i onboard-grafikken. Eftersom det fejlende netkortet er en del af samme hardware-enhed - og at man godt kunne tilskrive den omtalte hyletone til motherboardet, tænker jeg at det måske er en hardwarefejl på motherboardet der giver mig alle tre fejl? Måske har der været fejl på motherboardet fra start af, som nu er eskaleret?

Hvad tror I? Ville det give mening at lave "ipconfig /all", når nu situationen har ændret sig?

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
13-01-2012 15:04:08
Svar/Indlæg:
905/100

Nu lyder det mere og mere som en hardware-fejl. Hvor præcist den er, ligger over mine evner udfra oplysningerne her.

Jeg har selv mystiske fejl på min egen pc, så du er ikke den eneste 😕
Min computer skal tændes på en helt speciel måde - noget med at tage CMOS-batteriet ud i 5 sekunder, før jeg tænder den. (det samme ved hver eneste reboot). Ellers er der flere ting der ikke virker helt som de skal... 🤣

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ubehage d. 13-01-2012 15:06:04.