kabler til at køre eyefinity??

Diverse d.  09. januar. 2012, skrevet af simon14
Vist: 645 gange.

simon14

Enthusiast
Tilføjet:
09-01-2012 17:29:32
Svar/Indlæg:
135/19
hej.

jeg står og vil køre eyefinity med 3 skærme. alle sammen er 1080p fullhd opløsning. 2 af mine skærme har vga og dvi indgang i hver skærm. den sidste skærm har dvi, vga OG hdmi.

jeg ville bare høre om det ville gå at gøre sådan her:
sætte den ene skærm til med en dvi til vga adapter. skærm to sluttes til med et normalt dvi kabel, og skærm 3 sluttes til med hdmi kabel.

mit grafikkort har 2 mini displayport, 1 dvi-d, 1 dvi-i og 1 hdmi port.

problemet er, at jeg har hørt, at max 2 skærme, kan være sluttet til via dvi, vga eller hdmi. altså at den tredje skærm skal være tilsluttet via en eller anden minidisplayport adapter for mit vedkommende.. passer det??

grunden til at jeg spørger er, at hvis jeg bruger de kabler som jeg skrev om ovenover, behøver jeg kun ud at købe et hdmi kabel for ca 50kr.. hvis jeg skal ud og købe minidisplayport adapter og alt muligt, så skal jeg af med ca 200kr, og jeg har ikke ret mange penge for tiden, så der skal helst spares 😉

håber det var forståeligt :)
simon14

Enthusiast
Tilføjet:
09-01-2012 18:10:18
Svar/Indlæg:
135/19
hej alle.

så lykkedes det mig selv at få løst problemet - jeg fandt ud af at når man kører eye finity med 3 skærme, så SKAL MINDST EN af skærmene være tilsluttet med en AKTIV displayport adapter.. 300kr sådan noget pis...

håber der er andre med samme problem som kan få glæde af denne tråd 🙂