For jeg syntes ikke man skal gå længere ned end 512 MB ram, hvis man køre nogen af de lidt tungere ting. Og så er det meget rart at have noget RAM til rådighed. Jeg har selv en DS710+ der har 1 GB og kunne ikke forestille mig en mindre.Hmm... det er nok en af de dyrere NAS der foreslåes. Inden jeg kommer med modforslag vil jeg lige høre Sønne hvorfor der foreslåes denne?
For jeg syntes ikke man skal gå længere ned end 512 MB ram, hvis man køre nogen af de lidt tungere ting. Og så er det meget rart at have noget RAM til rådighed. Jeg har selv en DS710+ der har 1 GB og kunne ikke forestille mig en mindre.Hmm... det er nok en af de dyrere NAS der foreslåes. Inden jeg kommer med modforslag vil jeg lige høre Sønne hvorfor der foreslåes denne?
Ok. Jeg tror nu nok at en DS-211j (som den du linker til på DBA) vil kunne håndtere at sende både film og musik til flere lokationer rundt om hos #0, uden at tabe pusten.
Men jeg hæfter mig mest ved at #0 angiver at 3K er prisloftet. Og at tingene skal være nye. Så hvis det grundlæggende behov skal løses, er løsninger med separat NAS og separat medieafspiller for dyre (når harddisk priserne bliver mere normale igen er det lidt mere opnåeligt, men 3K er ikke meget alligevel - slet ikke når man vil have nyt).
er her et par forslag hvor "alt" er med. Også fjernbetjeneing.
Med de priser der er på diske i dag er det i det hele taget en svær nød at knække at komme under 3K.
To bud under 3K
Boxee-baseret Iomega TV (1900,-) med en 2TB HD i (1000,-): 2900,-
D-Link Boxee Box (1400,-) med en 2TB USB disk (1000,-): 2400,-
Så kan man når pengepungen tillader det, flytte mediesamlingen over på en separat NAS. Diskene kan jo fint puttes i den, til den tid.