Boot Problemer

Software d.  12. januar. 2012, skrevet af Ledet90
Vist: 556 gange.

Ledet90

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2012 17:12:08
Svar/Indlæg:
600/33
Hej..
Sidder her med en kammerats computer som ikke vil boote. Hvis jeg forsøger at tænde den starter den op men der kommer aldrig noget på skærmen.. Hverken bios eller sådan. Hvis jeg så tager HDD fra kan den komme ind i bios og starte normalt op indtil den mangler HDD. Hvis jeg så slukker den og forsøger at starte den op igen ude hdd kommer der igen intet frem. Skal så gå i gennem processen med at sætte HDD til starte op lukke ned og pille den fra op så starte op igen i bios. Disken virker som den skal i en anden computer hvor jeg kan se alle filerne. Så er der nogle der ved hvad problemet kan være/en løsning.
Springer

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2012 17:23:43
Svar/Indlæg:
765/28
Prøv med en anden sata port på bundkortet - det kunne godt lyde som om det er den der er defekt

Ledet90

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2012 17:25:04
Svar/Indlæg:
600/33
Prøver jeg.. Men det virker bare underligt at man kun kan starte den op den første gang efter man fjerne hdd..

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2012 17:29:25
Svar/Indlæg:
3854/175
Har engang haft et lignende problem. Jeg skulle prøve at fixe en ekstern harddisk for en kammerart, og jeg pillet den ud af "kassen", satte den ind i min egen. Når jeg så tændte den, så var der strøm til alt i cirka et halvt sekund. Meget kort tid. Og så døde al ting. Hvis jeg så tog den fra, tog strømstikket fra PSU og satte det i igen, så bootet den og kørte upåklageligt.

I det tilfælde var harddisken brændt af, men det er nok ikke helt problemet her, hvis den virker i en anden computer.. Men prøv en anden linie på strømforsyningen eller en anden strømforsyning 😉

ZnittiE

Nørd
Tilføjet:
12-01-2012 20:41:57
Svar/Indlæg:
46/3
Skift sata port som #1 siger

- Ellers prøv at find et nyt stik til hdd'n og se om det virker istedet for 🙂