Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2012 21:45:08
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hej.
Endelig kom min Samsung 830 256Gbyte.
Da jeg ikke har behov eller lyst til at have sådan et stort systemdrev, vil jeg gerne dele den op i flere logiske drev. Men hvad så med TRIM? Skal der så være flere unalocatede steder på disken, eller er det nok, at det bare er det ene samlede "areal" som SSD tweaker foreslår?
I.flg SSD Tweaker, så virker TRIM her, på trods af, at jeg har fået at vide, at TRIM IKKE virker på min Marvell controller. Hvordan kan jeg se/teste at TRIM virker/ikke virker?
Er Intel bare geniale til at lave SSD'ere, eller har jeg noget andet fejl? I Crystal diskmark er Samsungen hurtigst i alle tilfælde undtagen "4K" Dette gælder både LÆS og SKRIV. Det er ikke meget, men da der er flere generationer mellem de to SSD'ere, forstår jeg ikke rigtigt samsungen på dette punkt. Jeg har opdateret Samsungen med den nye firmware fra d. 10/1.
Det er en Intel X-25M 80 Gbyte 1. generation, så det er da meget godt gået af denne gamle disk.
HVIS jeg opdeler min Samsung i 2 logiske drev, kan jeg så gå ud fra, at Windows 7 selv Aligner disse drev? jeg mener at kunne huske, at det kun er XP, der ikke gør det default, men selv JEG kan jo tage fejl 😉