Hacket Yahoo mail

Software d.  12. januar. 2012, skrevet af Bryggenboen
Vist: 1202 gange.

Bryggenboen

Newbie
Tilføjet:
12-01-2012 23:06:02
Svar/Indlæg:
1/1
Jeg har et problem med min bærbare Mac. Problemet ligger i at min Yahoo mail er begyndt at sende spammails ud til mine kontakter. Det er sket to-tre gange inden for den seneste måned. Jeg forbinder problemet med, at når jeg bruger de sociale medier, at går jeg ind på en profil, så under overførsler står der eksempelvis pge-partner-318.aspx. Tallet ændrer sig, hver gang at jeg går ind på en ny profil.
Jeg har nævnt problemet over for min bekendtskabskreds. En af dem siger at min mail er hacket. Jeg har siden ændret koden - dette i håbet om at det ville stoppe. Desværre har jeg set i dag at dette pge-partner, stadig fortsætter.
Er der nogen der har en idé hvad problemet er og kan hjælpe mig med at få det løst?
Jeg kan iøvrigt nævne at MSN bruger samme kode som min Yahoo mail. Forleden dag, var der et par telefonludere, der skrev til mig - anede ikke hvor de havde fået fat i min mail fra. Jeg blokkerede dem naturligvis og tør ikke længere starte MSN op, før jeg fået vished om, at der ikke længere er fremmede mennesker inde på min profil.
Mvh
Anders
@ngler

Redaktør
Tilføjet:
13-01-2012 05:20:59
Svar/Indlæg:
4033/364
jeg må indrømme jeg ikke helt forstår hvad du mener med

Jeg forbinder problemet med, at når jeg bruger de sociale medier, at går jeg ind på en profil, så under overførsler står der eksempelvis pge-partner-318.aspx. Tallet ændrer sig, hver gang at jeg går ind på en ny profil.

hvor er det at det står ?

og hvor logger du på din yahoo mail (program eller via browser)?

Prøv at få en af dine venner til at tage egenskaber på den mail de får fra dig.. (det man kalder headeren) (i gmail hedder det "vis oprindelig") og det ser noget a la sådanne ud:

Delivered-To: dinVens@email.dk
Received: by 10.242.155.211 with SMTP id t19cs1902ibw;
Thu, 12 Jan 2012 11:17:41 -0800 (PST)
Received: by 10.204.167.145 with SMTP id t17mr1768158bks.60.1326395859311;
Thu, 12 Jan 2012 11:17:39 -0800 (PST)
Return-Path: <noreply@hardware-test.dk>

og en helt masse mere.. (lad nu vær med at poste det i åbent forum - da din emailadresse også står der + din vens og en hel masse andet)

hvis den er sendt fra dit mailprogram , så vil dit ipnummer stå der (du kan finde det ved at gå på www.myip.dk )

Men det behøver ikke være dig som har fået noget snavs - det kan meget vel være en som kender dig og flere af dine venner - typisk er det fordi en ***** på et tidspunkt har sendt en mail med alle dine venners email adresse i TIL feltet (bør være BCC feltet) , typisk i en ha ha den er sjov denne mail + evt andre som du overhovedet ikke kender..

så er der på et tidspunkt en af disse som får noget malware - der så høster adresser fra disse mails - fra denne computer sendes der så spammails med DIN afsenderadresse til andre på listen.
har selv prøvet det at en påstod jeg havde sendt spam til hende (en jeg ikke kendte) , men hun kendte en ven som også var spamfri - men han havde på et tidspunkt sendt en masseemail og i den var der 1 til som vi begge kendte - og vi kunne så spore IPadressen tilbage til ham (med webbaseret email er det noget mere svært).

Du kan prøve at scanne din pc for malware - desværre er jeg ikke så kendt med mac , men da den også er unix baseret som linux vil jeg tro at sandsynligheden for malware er relativ lille. Forudsat du kører MacOS og ikke Windows via Bootcamp...

Bryggenboen

Newbie
Tilføjet:
13-01-2012 16:09:15
Svar/Indlæg:
1/1
Hej Senior skribent
Tak for dit svar.

Når jeg åbner filer fra modtagne mails, så på min Mac popper der en separat kasse op, der hedder Overførsler. Her kan jeg åbne filerne fra.

Iøvrigt så logger jeg på via Safari, som er min browser

Mvh

Bryggenboen

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
13-01-2012 17:52:52
Svar/Indlæg:
4033/364
det med filerne kan være at det er den måde som yahoo downloader filer på.. men du kan da prøve at skrive til yahoo..

men ligger dine venners spammails i din udbakke?