Kan ikke få kontakt til Coolbits.dk!

Diverse d.  14. januar. 2012, skrevet af Bims
Vist: 1470 gange.

Bims
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2012 09:55:56
Svar/Indlæg:
2599/378
Ugen før jul købte jeg noget kølerpasta og nogle RAM-profiler, desværre kom pakken aldrig.
Jeg skrev så til dem sidst i ugen før nytår, hvor de svarede, at pakken burde være kommet, men jeg skulle skrive til dem i midten af næste uge og så vil vi finde ud af det der.
Pakken kom stadig ikke, så jeg skrev til dem igen, men de svarede ikke lige. Skrev så til dem efter weekenden, men de svarede heller ikke... Nu er der gået en hel uge siden jeg skrev sidst, og de har stadig ikke svaret!
Jeg havde valgt at få det sendt som Maxibrev (på eget ansvar), så er ikke så sur på dem over den ikke er kommet, men mere det de ikke vil svare mig...

Nogle forslag til hvad jeg kan gøre?
Lohse
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2012 09:58:24
Svar/Indlæg:
1178/88
Hvis pakken ikke er kommet og Coolbits har fortalt de har sendt den, så er der vel ikke så meget andet end at smide en ny ordre.

Mit forslag er: Smid en ny ordre, du får jo alligevel ikke mere ud af at kontakte dem i min verden. Det var jo på eget ansvar.

Edit: Man kan vel også spørge sig selv hvad det er du vil opnå, for sagen er jo ikke længere, selvom jeg selvfølgelig mener, at firmaet bør svare på din mail.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Lohse d. 14-01-2012 10:04:59.


Bims
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2012 10:01:57
Svar/Indlæg:
2599/378
Gider sgu da ikke at handle hos dem igen, når de ikke vil svare mig!.... 😕

Det er simpelhen for uprofessionalt! :no:


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Bims d. 14-01-2012 10:03:59.


slagteren
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2012 10:06:06
Svar/Indlæg:
624/105
#1-2 Nej så tror jeg sgu også godt jeg kunne finde et andet sted og handle :no:


whoa
 
Overclocker
Tilføjet:
14-01-2012 11:02:48
Svar/Indlæg:
428/18
Uanset hvordan det sendes.. skulle de så ikke kunne fremvise en track and trace? der siger den er sendt/modtaget?


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2012 11:03:50
Svar/Indlæg:
2246/14
#0 det er aldrig på eget ansvar, det er noget pjat. Hvis ikke du har modtaget varerne så Ring til banken og få den til At trække pengene tilbage...


Bims
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2012 11:08:43
Svar/Indlæg:
2599/378
#3
Ye... 😕
#4
Tror ikke der er TT på maxibreve. ☹
#5
Er du helt sikker!? 🙂


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2012 11:19:50
Svar/Indlæg:
2246/14
ja, hvis du har betalt med dankort. Med visa/master er der vidst en lidt anden procedure, men du kan det samme.
http://www.forbrug.dk/Artikler...

"Hvis pengene bliver trukket, men varen ikke bliver leveret inden for den aftalte frist, skal du kræve pengene retur fra sælger og samtidig informere banken om, at du har et problem."


Bims
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2012 11:22:27
Svar/Indlæg:
2599/378
Hmm ja ok. 🙂 Betalte med Visa-Dankort.


whoa
 
Overclocker
Tilføjet:
14-01-2012 11:27:43
Svar/Indlæg:
428/18
Det er også deres ansvar indtil du har overtaget pakken så vidt jeg ved..


#10
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2012 13:35:40
Svar/Indlæg:
3100/53
Ring dog til dem...

Telefonisk
Vi har ofte travlt og er ikke i nærheden af telefonen, men har du et akut behov for svar kan du prøve at ringe til os på tel. +45 3165 1046. Er det ikke akut så benyt dig venligst af skriftlig kontakt.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
14-01-2012 15:04:02
Svar/Indlæg:
4983/48
#10

Men "de" tager jo netop ikke telefonen indenfor deres åbningstid 😛

Det er fjernet fra siden nu vist, men det var faktisk en telefontids liste derinde et sted, og selv indenfor de tider tog de ikke telefonen 😛

Mine mails svarede de heller ikke på..


Micks
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2012 17:51:59
Svar/Indlæg:
1145/40
C O O L E R K I T 😎


#13
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2012 18:09:27
Svar/Indlæg:
1399/43
# 4-5
Jo det er på eget ansvar når det sendes som maxibrev.der er kun forsikringer på pakker ifølge post dk hjemmeside,hvis der skal være erstatningspligt skal de sendes som værdibrev eller som rekomenderet ,desuden er det kun pakker, rekomenderede/værdi breve samt post expres der får TC nummer,så nej der er ingen TC nr på et maxibrev.
Men du har ret stadigt for dårligt de ikke tager telefonen.


#14
Bims
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2012 18:14:08
Svar/Indlæg:
2599/378
#12
Det må det jo blive fremover. 😎

#13
Jep det er korrekt. Men spørgsmålet er så, om jeg stadig har ret til at hive mine penge tilbage, selvom de har sagt det var på eget ansvar... 😕 Men da de ikke rigtigt er deres skyld, synes jeg ikke jeg vil være det bekendt. På den anden side er jeg træt af de ikke svare mig, så kunne godt prøve på at gøre det alligevel.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2012 18:21:15
Svar/Indlæg:
7765/230
#14
Du har taget chancen, så moralsk har du ikke ret at tilbage kalde dine penge... :no:

Og må sige jeg slet ikke fatter at du vræler over de små penge.. :no: 😳


#16
Bims
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2012 18:46:00
Svar/Indlæg:
2599/378
#15
Hehe true! 😛

Det gør jeg nu heller ikke... Det var mere det jeg slet ikke kunne få kontakt på dem. 🙂


mhaahr
 
Nørd
Tilføjet:
14-01-2012 19:24:40
Svar/Indlæg:
27/6
I dansk køberet, hedder det at, ved forbrugerkøb (altså forhandler til forbruger), er varen først leveret når den er kommet frem til kunden. #0 har dermed ret til at kræve omlevering eller pengene retur, hvis pakken ikke dukker op. Det er altid sælger der skal løfte bevisbyrden for at varen ikke er kommet frem. Du har derfor mulighed for at rette dit krav direkte mod forhandleren eller, hvis de ikke svarer eller afviser kravet, henvende dig i din bank, og gøre indsigelse mod transaktionen. Du skal herefter skrive under på en "Tro og love erklæring", hvorefter pengene føres retur.

Hvis de ønskes, kan jeg sagtens henvise til de pågældende paragraffer.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mhaahr d. 14-01-2012 19:25:42.


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2012 19:29:04
Svar/Indlæg:
2246/14
#17 helt enig, det med eget ansvar er simpelt hen ulovligt.
ring evt til forbrugerrådet/klagenævnet hvis ikke du tror på os...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Swayde d. 14-01-2012 19:29:15.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2012 19:43:50
Svar/Indlæg:
7765/230
#17+18
Muligt i har ret. :yes:
Men rent moralsk, hvis han selv har bedt om at få sine vare som alm. brev... Altså på en anden måde end afsender ellers ville have sendt dem... Har man sgu selv en del af skylden og må bare tage sit tab...
Sådan er det i min verden.. :yes:


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 14-01-2012 19:44:12.


mhaahr
 
Nørd
Tilføjet:
14-01-2012 19:51:41
Svar/Indlæg:
27/6
#19 - Det er jeg så lodret uenig i. Det er jo stadig sælgers ansvar - de kunne jo bare have sagt nej til at sende som maxibrev. Og hvordan har man selv en del af skylden? Det er jo PostDanmarks skyld (hvis vi antager at pakken er blevet væk hos dem), og da det kun er afsender der kan rette krav mod PD, er det også afsenders ansvar.

Det eneste her jeg finder moralsk rigtigt, er at sælger står ved sit ansvar, og løser problemet.


#21
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2012 20:38:09
Svar/Indlæg:
1399/43
#20
hvor mange ting tror du så danskerne vil bestile over nettet ,ville du bestille for.eks en tube kølepasta til 45 og så skulle betale 65,- for at få den sendt nej vel , :no: din argumentation holder ikke ,kan godt være at du har købeloven på din side men postdanmark har også loven på deres side.Du skal ikke bilde mig ind at postdk har lavet regler der ikke holder dansk lovgivning.
jeg holder stadig på at vælger man at få sendt som maxibrev bærer man selv risikoen.


#22
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2012 20:46:38
Svar/Indlæg:
1399/43
fra coolbits egen hjemmeside
http://coolbits.dk/information...
(Læg mærke til afsnitet postdanmark maxibrev)
det er en del af de betingelser som køber acepterer ved varekøb så i min optik er der ikke noget at komme efter


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2012 21:00:22
Svar/Indlæg:
2246/14
#22 du kan ikke fraskrive dig de rettigheder du er sikret i loven...


#24
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2012 21:11:04
Svar/Indlæg:
4657/53
Coolbits kan skrive hvad de har løst til på deres side og man kan acepterer hvad som helst for og købe der.

Der gælder kun et regelsæt og det er den danske købe lov.
Hverken mere eller mindre.

Problemet er Coolbits og ingen andre, de må til lommerne og sende varen en gang mere hvis den ikke dukker op, eller returnere pengene.

At de sender vare som maxi brev er deres problem.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2012 21:17:51
Svar/Indlæg:
7765/230
#24
"At de sender vare som maxi brev er deres problem."

Og det kan jeg så godt forstå, hvis de ikke gør ret meget længere... :yes:


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2012 21:41:23
Svar/Indlæg:
2246/14
#25 det er en af de risikoer der er ved at benytte post uden T&T.

det er jo også firmaets pligt at tage tingene tilbage selvom de er brugt - se returret/fortrydelsesret. Coolbits er også lidt nogle fjolser MHT det, de hævder at man ikke må afprøve de ting der kommer i en "flot" pose, hvilket self er noget pjat...


mhaahr
 
Nørd
Tilføjet:
14-01-2012 23:01:28
Svar/Indlæg:
27/6
Som #24, ganske korrekt siger, kan købeloven ikke fraviges til skade for forbrugeren. Forhandleren kan skrive i sine betingelser, hvad han lyster, men det ændrer ikke på forbrugerens rettigheder.


#28
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2012 23:42:30
Svar/Indlæg:
1399/43
#25
nej men de 2 ovenstående herrer betaler åbenbart gerne 65kr for at få sendt noget som kunne sendes for 16 kr.
Nu er der jo også flere firmaer der sætter en beløbsgrænse for hvad de sender som maxibrev.

#27 jeg vil kalde det en skade hvis ikke firmaerne vil sende varer i maxibreve,jeg gider dæ.... ikke betale 65 kr for at få sendt en tube kølepasta.


mhaahr
 
Nørd
Tilføjet:
15-01-2012 00:03:25
Svar/Indlæg:
27/6
#28 - Det er muligt, at du anser det som værende en skade, men fragtpriserne er ikke reguleret efter købeloven. Faktum er at det er virksomhedernes ansvar, indtil varen er leveret. Og med PostDK's statistik, er det naturligt at flere vil bevæge sig mod sporbare forsendelser.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2012 01:30:22
Svar/Indlæg:
5874/1287
Sælger har ansvaret indtil varen er fremme, men det er MODTAGEREN der skal efterlyse den manglende forsendelse. Dette fik jeg at vide sidste efterår, da et maxibrev forsvandt for mig (jeg var afsenderen). Mit brev blev fundet inden for 24 timer, så det var OK.

Jeg kan så ikke se logikken i, at det er modtageren der skal efterlyse hos PostDK. Hvad nu hvis man sender en overraskelse deer aldrig når frem? Så aner modtageren jo ikke, at der "mangler noget"! ☹


#31
Bims
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2012 09:39:16
Svar/Indlæg:
2599/378
SÅ FIK JEG SVAR!

De skriver, at de vil oprette en reklamation på den hos Post Danmark.


laerling
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2012 10:16:26
Svar/Indlæg:
922/13
nice.. update os plz når der er nyt ❤