Ingen forbindelse til DIR-655

Diverse d.  15. januar. 2012, skrevet af Formater
Vist: 358 gange.

Formater

Erfaren rotte
Tilføjet:
15-01-2012 17:56:50
Svar/Indlæg:
36/6
Hej

Jeg har haft en DIR-655 til at ligge i ca. 1 måned, da jeg ikke havde brug for den. Nu har jeg så fået brug for den igen, men nu lader den ikke til at virke mere.

Jeg startede med at tænde den uden nogen kabler i, hvorefter jeg satte netværkskablet fra vores modem* i, efterfulgt af 2 netværkskabler fra 2 computere.
Jeg får desværre ingen forbindelse til hverken internet eller routeren selv. Jeg kan hverken pinge dens IP fra cmd eller logge ind på den. - Nogengange får jeg at vide "Forbindelsen til xxx.xxx.x.x blev afbrudt." når jeg prøver at komme ind på den, andre gange kommer jeg ind til der hvor man kan skrive password til den, men når jeg trykker enter kommer jeg ikke videre.

Routeren har virket perfekt i omkring et år, inden den holdt "ferie" i omkring en måned.

Nogen der ved hvad der er sket og hvad jeg skal gøre med den?

Skal lige siges, at jeg brugte routeren et andet sted, end her hvor den befinder sig nu.

*=Edit

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Formater d. 15-01-2012 18:00:44.
Lohse

Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2012 20:35:28
Svar/Indlæg:
1178/88
kunne det være et andet subnet, som er kodet ind i routeren. Reset den, så får den det standard subnet, som den er født med.

Formater

Erfaren rotte
Tilføjet:
15-01-2012 21:34:02
Svar/Indlæg:
36/6
#1 Tak for forslaget, hvilket jeg også prøvede tidligere i dag, uden held desværre (Glemte at nævne det)

Jeg har i mellemtiden fundet ud af, at problemet ligger ved Stofa's Signon-side, da jeg blev sendt videre til den, da jeg prøve at gå på google's hjemmeside. Da jeg loggede på signon, fik jeg min internetforbindelse.

Må lige have tjekket op på always-on funktionen, om den er blevet frameldt på routerens mac.

Problem Solved :)