Jeg har lige fået min nye FX-8150 CPU hjem, og har haft samlet mit system i få dage. Lige til at starte med har jeg kun vand på min CPU, så den bliver kølet af en 240mm radiator.
Den har kørt helt fint de sidste par dage, og ved første startop clockede jeg den til 4.5Ghz, har haft den oppe på 5.2, så den burde nok kunne klare de 4.5.
Men så i dag, hvor den har kørt siden imorges klokken 8 startede den med at lugte helt vildt brændt. Den har ikke vist andet end HD film hele dagen, så det er ikke fordi den har været på arbejde, og bundkortet er maks. 66 grader i følge Thermal Radar. Jeg kan lugte at det kommer fra MOSFET's af.
Er der nogen der har prøvet det før, og ved hvad der kan være skyld i det? For at overclocke RAM kører jeg med 215 FSB, så mine RAM kører lidt over 2Ghz, men de 215 FSB burde jo ikke få kortet til at lugte brændt. Volt er ikke hævet på kortet, men CPU'en får 1.45 volt, og RAM får 1.7 volt (de kan klare 1.75 i følge specifikationerne).
host host selvom det er pinligt indrømmer jeg det gerne!
Havde glemt at pille et stykke plastic (ligesom dem der er på mobilskærme) af chipset-chippen.. Det var som om min "nye plastic" lugt var længe om at gå væk =)
Altså det kunne jo være....
Regner da med at dine temperatur sensore burde gå i alarm så det må næsten være noget uden på kortet..
Jeg har godt nok været meget omhyggeligt med at få alle de klistermærker der af.
Jeg har lige kigget en ekstra gang, og der sidder ikke nogen.
Jeg køre dog med en BETA BIOS jeg fik et par dage før FX-8150 udkom da jeg skulle teste den. Jeg har lige hentet den nyeste jeg vil prøve med, det kan jo være.
ved at på det bundkort jeg har bestilt,,,ASUS P8Z68-M PRO, Socket-1155 sidder der også et tykke gennemsigtig plastik på køler,,,,som skal fjernes 🙂
Har skam taget en ekstra kigger, der er ikke noget plastik nogen steder. Jeg har også brugt bundkortet før til testen af FX-8150 og har også haft bundkortet i min test bænk for at køre nogle grafiske tests med nogle grafikkort jeg havde liggende. Og det er også først i dag at den er begyndt at lugte, det gjorde den ikke igår, hvor jeg spillede LoL i flere timer.
Som udgangspunkt så opdaterer man kun BIOS når der er noget galt med din pc! 😛 Det er sjældent at der er performance at hente på nye BIOS!
Jeg opdaterer nu BIOS så snart jeg har en lille problem. Det er altid godt at have den nyeste BIOS inde, og da jeg kørte med BETA før, tror jeg det er en god ide at få en fuldt testet BIOS ind i bundkortet. I følge Asus skulle den nyeste BIOS give mere RAM kompatibilitet og bedre system stabilitet, siden sidste version.
Med den nye BIOS blev alt reset i bundkortet, og jeg kører derfor uden oc på noget som helst. Hvis lugten så bare lige gad forsvinde fra huset, så man vidste om det stoppede 😛
Vi får ikke kvittering på sådan noget. Det er hardware som HwT må beholde efter endt test, det er ikke noget producenterne vil yde garanti på, de sender det jo kun for at det skal testes, ikke for at vi skal få os nogle super computere 😛